Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هيات وزيران در جلسه عصر يکشنبه خود به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري، تعرفه خدمات تشخيصي و درماني در سال 1396 را پنج درصد افزايش داد.

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، هيات وزيران در جلسه عصر يکشنبه خود به رياست حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس جمهوري، تعرفه خدمات تشخيصي و درماني در سال 1396 را پنج درصد افزايش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنين هيات دولت، ميزان فرانشيز پرداختي را براي بيماران بستري و بستري موقت شهري در مراکز دولتي 10 درصد و براي بيماران بستري و بستري موقت روستايي و ساکنين شهرهاي زير 20 هزار نفر و عشاير در مراکز دولتي با رعايت نظام ارجاع 5 درصد تعيين کرد.

علاوه بر اين تعرفه برخي از خدمات شامل بيهوشي و درد، سونوگرافي، آنژيوگرافي عروق کرونر، اکوکارديوگرافي غيرمادرزادي، آنژيوپلاستي عروق کرونر و شيمي درماني کاهش يافت.

هيات دولت همچنين سرانه پزشک خانواده و مراقب سلامت (ماما/ پرستار) در سال 1396 نسبت به سال 1394 را به ازاي هر نفر در ماه در مناطق شهري براي پزشکان دو نوبت کاري (دو شيفت) با (10) درصد افزايش، معادل (46200) ريال و براي پزشکان تک نوبت کاري (تک شيفت) با (5) درصد افزايش معادل (39400) ريال تعيين کرد.

تعرفه خدمات پرستاري در منزل نيز توسط هيات وزيران تعيين شد.

داروهاي بيماري­ هاي روماتيسمي تحت پوشش بيمه پايه قرار مي­ گيرد

هيات وزيران به دنبال تصميمات شصت و چهارمين جلسه شوراي عالي بيمه خدمات درماني کشور مصوب کرد داروهاي بيولوژيک در درمان بيماري­هاي روماتيسمي بر اساس «قيمت­گذاري مرجع دوره تام درمان» تحت پوشش بيمه پايه قرار گيرد.

دولت همچنين سازمان بيمه سلامت ايران را مکلف کرد نسبت به پوشش و ارايه خدمات بيمه­اي رايگان براي افرادي که در وضعيت فعلي تحت پوشش کميته امداد و سازمان بهزيستي قرار دارند و نيز افرادي که تحت پوشش اين کميته نيستند با تشخيص کميته و سازمان مذکور و صدور معرفي­نامه براي سازمان بيمه سلامت اقدام نمايد.

هيات وزيران همچنين سهم مشارکت ساير افراد را بر اساس آزمون وسع و بصورت تعيين سهم حق بيمه از 15 درصد تا صددرصد سرانه حق بيمه خدمات درماني مصوب هر سال تعيين کرد.

آيين­ نامه اجرايي ايجاد فرصت ­هاي شغلي جديد در مناطق محروم به تصويب رسيد

هيات وزيران با هدف مردمي‌شدن اقتصاد و حداکثرسازي مشارکت اقتصادي، بهره‌گيري مؤثر از ظرفيت‌هاي عظيم جمعيت فعال (اعم از جوانان، زنان و دانش‌آموختگان دانشگاهي) و براي بهره‌برداري مؤثر از مزيت‌هاي نسبي و رقابتي مناطق مختلف کشور، آيين ­نامه اجرايي ايجاد فرصت­هاي شغلي جديد و پايدار با اولويت مناطق روستايي، عشايري و محروم را به تصويب رساند.

ميزان حق امتياز و جريمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه فعاليت کارورهاي پستي غيردولتي تعيين شد

هيات وزيران به موجب قانون اجازه تعيين و وصول حق امتياز فعاليت بخش غيردولتي در زمينه پست و مخابرات، ميزان حق امتياز و جريمه عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه فعاليت کارورهاي پستي غيردولتي را تعيين کرد.

همچنين نحوه و ميزان جريمه ناشي از عدم انجام تعهدات مندرج در پروانه ياد شده شامل تخلف درخصوص اقدام به انجام رويه­ هاي ضد رقابتي، نقض تعهدات اجرا و توسعه، تخطي از مفاد مرتبط با موضوع «نظارت»، نقض تعهدات تعرفه ارايه خدمات، نقض تعهدات کيفيت خدمات، نقض مقررات و مصوبات کميسيون و ساير تعهدات تعيين گرديد.


قانون تسريع در امر تخليه و بارگيري کشتي­ ها در بنادر اصلاح شد

هيات وزيران با هدف مشارکت دولت و بخش خصوصي و بالا بردن هرچه بيشتر انگيزه اين بخش درسرمايه­ گذاري در بنادر کشور، با اصلاح قانون تسريع در امر تخليه و بارگيري کشتي ها در بنادر موافقت کرد.

به موجب اين اصلاحيه، سازمان بنادر و دريانوردي موظف است جهت کاهش انتظار نوبت کشتي­ هاي تجاري نسبت به توسعه و تکميل بنادر و تأسيسات بندري و تأمين تجهيزات مورد نياز دريايي و بندري کشور در چارچوب قوانين و مقررات حاکم بر مناطق ويژه اقتصادي و آزاد تجاري- صنعتي از محل منابع داخلي خود مندرج در بودجه سنواتي يا از محل سرمايه­گذاري بخش غيردولتي اقدام نمايد.

برقراري مقررات لغو رواديد بين ايران و کشورهاي روسيه و پرتغال

هيات با پيشنهاد وزارت امور خارجه مبني بر برقراري مقررات لغو رواديد در زمينه سفرهاي گروهي شهروندان جمهوري اسلامي ايران و فدراسيون روسيه به شرط عمل متقابل موافقت کرد.

هيات وزيران همچنين موافقتنامه مقررات لغو رواديد دارندگان گذرنامه­ هاي سياسي، ويژه و خدمت بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري پرتغال به شرط عمل متقابل را به تصويب رساند.

همکاري ايران و فيليپين در زمينه حفظ نباتات و قرنطينه گياهي

هيات وزيران به وزارت جهاد کشاورزي اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضاي موقت موافقت نامه همکاري در زمينه حفظ نباتات و قرنطينه گياهي بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري فيليپين ظرف مدت سه سال از تاريخ ابلاغ اين تصويب نامه، اقدام کند.


انتهاي پيام/





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۸۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:به منظور جلوگیری از بهره کشی غیرقانونی از کارگر و سوء استفاده از آنان و همچنین، موضوع قراردادهای سفید امضا، لایحه "امنیت شغلی کارگران" که در هیات وزیران به تصویب رسیده به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی روز دوشنبه و در حاشیه جشنواره امتنان از کارگران خراسان رضوی و در جمع خبرنگاران با اشاره به این موضوع افزود:در این لایحه به دائمی شدن قراردادها، امنیت شغلی و جلوگیری از امضای قراردادهای سفید امضاء پرداخته شده است.

وی همچنین ادامه داد: اکنون تورم در کشور ما نسبت به سال گذشته روند کاهشی داشته است ولی به افزایش حقوق کارگران توجه شده است و در سال جاری، نسبت به سال گذشته شاهد حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق هستیم.

وزیر کار بیان کرد: در حوزه مسکن، هم قرارگاه ملی مسکن در وزارت کار تشکیل شده است و به زودی شعبات استانی این قرارگاه نیز راه اندازی خواهد شد.

مرتضوی گفت: همچنین، دولت به خدمات غیرنقدی نیز مبادرت ورزیده و در حوزه بیمه پایه درمانی، اکنون پنج دهک اول جامعه تحت پوشش رایگان بیمه قرار دارند؛ از سوی دیگر بیمه پایه بازنشستگان نیز در دولت سیزدهم افزایش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمایت درمانی خانواده شهدا ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • توضیحات وزیر کار درباره بیمه کارگری
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • وزیر کار : لایحه امنیت شغلی کارگران به مجلس می‌رود
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است