Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز با اشاره به بازداشت برخي از مديران و کارکنان شهرداري اهواز گفت: اتهامات اين افراد اختلاس، ارتشاء، تباني در انجام معاملات دولتي و تصرف غيرقانوني در اموال دولتي بود.

به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، عباس حسيني‌پويا امروز در نشست خبري به مناسبت هفته قوه قضائيه که در سالن جلسات مجتمع قضايي شهيد باهنر اهواز برگزار شد با گراميداشت ياد از آيت‌الله بهشتي به عنوان معمار بزرگ قضايي اظهار داشت: وجه مشترک خبرنگاران و دادستان عمومي مطالبه‌گري حقوق عامه است و خوزستان از لحاظ توليد و ارسال خبر براي دفتر معاون اول قوه قضائيه از رتبه ششم کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي با اشاره به اين‌که براساس قانون براي حوزه دادستاني نزديک به 400 وظيفه تعريف شده که در دستگاه قضا و شايد ديگر دستگاه‌ها کسي به اين اندازه وظايف و تکليف برعهده نداشته باشد، بيان کرد: مطالبه‌گري حقوق عامه مردم از عمده‌ترين وظايف سنگين دادستان ارشد است و بنده نيز يکي از معاونان خود را براي اين مساله انتخاب کرده‌ام.

17کشته و يک نفر در کما نتيجه درگيري‌هاي پتک باغملک
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز به درگيري در پتک باغملک که در ادامه به شهرستان رامهرمز و حتي به استان‌هاي همجوار کشيده شد اشاره کرد و گفت: بين اين دو طايفه اختلافات ريشه‌دار وجود داشته و در مقطعي از زمان به سبب يک مساله دوباره از سرگرفته شده است؛ تاکنون 17 نفر کشته و يک نفر هم تاچند روز اخير در کما قرار داشت.

وي با اشاره به عمق فاجعه و تلاش بسيار مسئولان امنيتي و سياسي براي کنترل اين حادثه که موفقيت‌هايي را نيز به همراه داشته است، بيان کرد: دو راه توسط مسئولان امنيتي پيشنهاد شد که به موازات يکديگر اجرا شدند؛ نخست حل حادثه از طريق ريش‌سفيدي و وساطت بزرگان باتوجه به مسائل قومي است تا شايد نتيجه بهتري عايد شود.

حسيني‌پويا ادامه داد: دومين راه پيشنهادي مسئولان امنيتي برخورد قاطع است و دستگاه قضايي باتوجه به وظيفه خود هر دو راه را بايد انجام دهد؛ اين دستگاه براي تعدادي از افراد حکم حبس، قصاص و تبعيد صادر و افرادي نيز دستگير و احکام آنها اجرا شده است.

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز ادامه داد: تعدادي از اين افراد که حکم جلب آنها صادر شد اکنون متواري هستند و نيروي انتظامي نيز در حال پيگيري جهت دستگيري آنها و معرفي به زندان است؛ برخي گروه‌هاي خيرانديش با مراجعه به شوراي حل اختلاف دادگستري درخواست مصالحه بين اين دو طايفه از طريق ريش‌سفيدي را داشتند که فرصت کافي نيز در اختيار آنها قرار داده شد اما متاسفانه عاملان اين نزاع به سخن اين گروه‌ها تمکين نکردند.

برخورد قاطع با عاملان درگيري حادثه پتک باغملک
وي با اشاره به نتيجه‌گيري مسئولان امنيتي، انتظامي و قضايي خوزستان مبني بر برخورد قاطع با عاملان اين درگيري، عنوان کرد: اين عاملان امنيت و آسايش مردم را از باغملک و رامهرمز صلب کرده‌اند و سبب ايجاد رعب و وحشب همچنين اذيت مردم اين دو شهرستان شده‌اند؛ بناي ما اين است که با خاطيان و عاملان اين درگيري برخورد قانوني و قاطع شود.

رسيدگي به پرونده فوت کودک سه ساله اهواز در کانال فاضلاب/ اخطار به شهرداري و آبفاي اهواز
حسيني‌پويا با اشاره به سقوط کودک سه ساله اهوازي در کانال فاضلاب که سبب فوت او شد، بيان کرد: در فاضلاب نزديک خانه اين کودک، تکه‌اي از بتن کانال فاضلاب شکسته بود و کودک در آن سقوط مي‌کند که براثر آن يکي از معاونانم را جهت بررسي و حضور در محل حادثه مامور کردم.

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز با اشاره به اين‌که در بخش نخست تاکيد ما پيدا کردن جسد اين کودک بود تا بتوان از آلام اين خانواده تا حدودي کاسته شود، گفت: معاون بنده با حضور در محل قضيه و صدور دستور، شهرداري و دستگاه‌هاي مرتبط نظير آبفا اهواز را به پيدا کردن جسد اين کودک و حضور در محل حادثه تا زمان يافتن جسد ملزم کرد.

وي با اشاره به اين‌که کارهاي پزشکي قانوني جسد اين کودک انجام و شهردار منطقه و آبفاي اهواز را احضار و به آنها اخطار داديم، عنوان کرد: هر کدام از اين دو ديگري را مقصر مي‌دانند اما براي ما مقصر محرز است، اين موضوع به کارشناس حوادث ارجاع داده شد و طي دو روز آينده نظر کارشناسي اعلام مي‌شود و مقصر را به دادسرا احضار و برخورد جدي خواهيم داشت و پيگير اين مسئله هستيم.

حسيني‌پويا اظهار داشت: امروز با حضور نهادهاي نظارتي و مسئولان شهري جلسه‌اي برگزار مي‌شود تا گلايه‌مندي و مطالبه‌گري خود از برخي نواقص و معايب شهري را به آنها منعکس کنيم همچنين گزارشي از نواقص و معايب شهري بررسي و آماده شده که جلسه‌اي با حضور اين دستگاه‌ها جهت رفع اين نواقص برگزار مي‌شود.

تاخير در انتخابات شوراي شهر اهواز و اعلام نتايج زيبنده نيست
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز با اشاره به پنجمين دوره انتخابات شوراي شهر اهواز، گفت: تاکنون نتايج انتخابات شوراي شهر اهواز اعلام نشده و در صورتي که مورد تاييد مراجع نظارتي قرار گيرد مورد تاييد ما نيز خواهد بود و براساس آخرين اظهارات فرماندار اهواز طبق نظر هيئت نظارت خوزستان مصوب شده که حدود 80 صندوق که مورد اعتراض کانديدا بوده بازشماري شود.

وي افزود: براساس آخرين آمارها تا روز گذشته حدود 15 صندوق شمارش شده اما باتوجه به تعداد بسيار نامزدها روند بازشماري کند است و نهايت دقت مي‌شود که حق کسي ضايع نشود و روز گذشته نيز به فرماندار اهواز تاکيد کردم اگر در حين يا بعداز بازشماري موارد تخلف مشاهده شد اسامي متخلفاني که مرتکب جرم شده‌اند را به دادستاني اعلام تا دستگاه قضائي با اين افراد به شدت برخورد کند.

حسيني‌پويا با بيان اين‌که براي نخستين بار است که در سطح اهواز انتخابات شوراي شهر به اين صورت برگزار و به تاخير مي‌افتد، گفت: براي شهر اهواز انتخابات يا اعلام نتايج آن با اين ميزان تاخير زيبنده نيست و حرف و حديث‌هاي بسياري نسبت به صحت اين انتخابات در فضاي مجازي مطرح شود؛ اين انتخابات از سوي دستگاه قضائي در حال رصد و شعبه ديگري براي رسيدگي به تخلفات انتخاباتي تعريف شده است.

خوزستان با 2500 ميليارد تومان بيشترين حجم سرمايه را در موسسه آرمان دارد/ ممنوع‌الخروجي سهامداران موسسه
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز با اشاره به اين‌که مشکل موسسه آرمان سراسري است و خوزستان با حجم سرمايه‌گذاري 2 هزار و 500 ميليارد توماني بيشترين ميزان را به خود اختصاص داده و آسيب‌پذيري بالاتري نسبت به ديگر استان‌ها دارد، گفت: در اين قضيه شوراي تامين خوزستان با جديت ورود کرده و از سرپرست جنوب غرب کشور اين موسسه توضيح خواستيم.

وي از جمله نگراني‌هاي سپرده‌گذاران اين موسسه را امکان خروج سهام‌داران عمده از کشور برشمرد و افزود: ما قبل از دريافت شکايت باتوجه به وخامت وضعيت و حجم سرمايه‌گذاري مردم، سهامداران عمده اين موسسه را ممنوع‌الخروج کرديم.

حسيني‌پويا با اشاره به اين‌که با معضلي اين چنيني دستگاه قضائي به تنهايي نمي‌تواند مشکل را حل کند، بيان کرد: اگر بخواهيم صرفا قضايي عمل کنيم براي سرمايه‌گذاران مشکل ايجاد مي‌شود و تاکيد ما براي کاهش استرس مردم باز بودن موسسه است که با فرمانده نيروي انتظامي تماس گرفتم که شعب باز اما براي حفظ امنيت جاني پرسنل و اموال شعب مامور نيروي انتظامي در موسسه‌ها مستقر شدند.

بازداشت 11 نفر از کارکنان و مديران شهرداري اهواز/اختلاس و تباني در انجام معاملات دولتي از جمله اتهامات
دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز با اشاره به بازداشت برخي از مديران و کارکنان شهرداري اهواز در اسفندماه سال گذشته، يادآور شد: درباره تخلفات و جرائم بعضي از پرسنل و مديران شهرداري اهواز در دادسراي عمومي و انقلاب مرکز خوزستان پرونده‌اي تشکيل و در اين ارتباط 11 نفر بازداشت شدند؛ اتهامات اين افراد اختلاس، ارتشاء، تباني در انجام معاملات دولتي و تصرف غيرقانوني در اموال دولتي بود که به دادسرا احضار و مورد بازجويي قرار گرفتند.

وي ادامه داد: اين افراد در بازداشت موقت بودند و اکنون با قرار وثيقه فعلا آزاد شده‌اند؛ در اين زمينه همچنين تعدادي به عنوان مطلع و متهم احضار شده‌اند.

برخورد با فردي که مانع از خروج دانشجويان از خوابگاه شده است
حسيني‌پويا با اشاره به اعتراضات دانشجويان مجتمع خوابگاهي حضرت معصومه(س) دانشگاه شهيد چمران اهواز ادامه داد: مطالبه‌گري و اعتراض نسبت به مسائل سرمايشي حق دانشجويان است و دستگاه قضائي قصد ورود ندارد اما در ارتباط با بستن درب خوابگاه که فيلم آن در فضاي مجازي نيز منتشر شده يکي از معاونين خود را مسئول بررسي آن قرار داده‌ام.

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي اهواز عنوان کرد: در صورت صحت اين مسئله با فردي که مانع از خروج دانشجويان از خوابگاه شده برخورد و ممکن است حتي براي اين فراد قرار بازداشت و حبس صادر شود.
تسنيم
110
اين اخبار را از دست ندهيد:
علاقه ام به اکبر بيشتر از شوهرم بود لذا او را به خانه دعوت کردم و! + عکس
مردي که خانمي را در طول پرواز آزار داده بود گرفتند!
اقدام شنيع و زشت تازه داماد قبل از مراسم عروسي با برادر زنش!

اخبار داغ روز:
عمليات گسترده انهدام تيم داعشي آل سعود در ايران
ارابه اي شيطاني براي آزار زن مقيم دوبي در حوالي پارک چيتگر!
زوج پزشک متخصص معروفي که با قتل هولناکي روبرو شدند! + عکس
آشناييم با سهيلا در آزمايشگاه رخ داد / او ار من خواست که او را با خودم ببرم!


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۸۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان دلفان: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر پرستو بخشی یافت نشد/ شواهدی مبنی‌بر خودکشی این پزشک وجود دارد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب دلفان گفت: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشده‌ است.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان گفت: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشده‌ است.

یونس آزادپور امروز دهم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دکتر پرستو بخشی چند ماه گذشته برای گذران طرح به بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد اعزام و از روز نخست سال ۱۴۰۳ به بیمارستان دلفان معرفی شده‌ بود.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه مشکلی در روز فوت این دکتر در بیمارستان ابن‌سینای نورآباد مشاهده نشده‌ و تلاش کادر درمان نیز برای احیای او نتیجه‌بخش نبوده‌ است.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان اضافه کرد: همچنین هیچ‌گونه پیام تهدیدآمیزی از تلفن همراه دکتر بخشی در بررسی قضائی مشاهده نشده‌ و فقط جلد چند قرص در اتاق طبابت او پیدا شده‌ است.

آزادپور بیان کرد: در این راستا پرونده‌ای اولیه مطابق موازین قانونی و به‌علت عدم اعلام نظریۀ پزشکی قانونی با عنوان مرگ مشکوک در شعبۀ بازرسی این شهرستان برای فوت دکتر بخشی تشکیل شده‌ است.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر بخشی یافت نشده‌ و شواهدی مبنی‌بر خودکشی این پزشک وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان ادامه داد: پروندۀ فوت این فرد به پزشکی قانونی لرستان ارسال شده‌است و نتیجۀ بررسی علت فوت این پزشک طی چند روز دیگر اعلام می‌شود.

آزادپور اظهار کرد: دکتر بخشی به‌دلیل فوت پدرومادر و برخی مشکلات به وزارت بهداشت برای انتقال طرح پزشکی از لرستان به تهران مراجعه کرده‌ اما موفق به تغییر محل طرح خود نشده‌ است.

وی تصریح کرد: همچنین این پزشک فاقد هرگونه مشکلی در دلفان بوده‌ و حتی رضایت خود از مردم و کادر درمان این شهرستان را نیز با نزدیکانش مطرح کرده‌ است.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان اضافه کرد: بررسی‌های قضائی حاکی از طبابت مناسب دکتر بخشی در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد بوده و با بررسی‌های محرمانه هیچ‌گونه گزارشی مبنی‌بر بی‌نظمی و بداخلاقی در روند طبابت این پزشک دریافت نشده‌ است.

آزادپور خاطرنشان کرد: گروه‌هایی از تهران برای بررسی این پزشک در حال اعزام به لرستان است و در حال بررسی دقیق نحوۀ انتقال این پزشک از خرم‌آباد به دلفان هستیم.

وی اضافه کرد: اگر در بررسی‌های قضائی مشخص شود که نحوۀ انتقال دکتر بخشی از بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به بیمارستان ابن‌سینای دلفان در احتمال خودکشی او اثرگذار بوده‌است با مسببان برخورد قضائی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب دلفان گفت: پیکر دکتر بخشی پس از بررسی‌های لازم به داماد خانواده‌شان تحویل شده‌ است.

دیگر خبرها

  • دادستان دلفان: هیچ‌گونه مورد جنایی در محل کشف جسد دکتر پرستو بخشی یافت نشد/ شواهدی مبنی‌بر خودکشی این پزشک وجود دارد
  • توضیحات دادستان دلفان در خصوص فوت یک پزشک
  • قتل ۲ نفر در آرامستان یاسوج/ دادستان: علت درگیری اختلاف شخصی دو خانواده بود
  • بازداشت ۲ پیمانکار و تعدادی از کارمندان شهرداری بندر امام (ره)
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری در خوزستان
  • بازداشت ۲ پیمانکار مرتبط با عضو شورا و کارمندان شهرداری
  • ادامه روند کمک به تکمیل طرح دفع آب‌های سطحی کلانشهر اهواز
  • شناسایی عاملان تحرکات جشن نوروز
  • انتقال پرونده مالیاتی ۹شرکت تولیدی به قزوین
  • انتقال ۹ پرونده مالیاتی شرکت تولیدی به اداره مالیات قزوین