Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@19:51:37 GMT

کاربردهاي قهوه در خانه داري که نمي دانستيد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۱۹۳۶۵

خبرگزاري آريا -


به جز خواص خوراکي قهوه، از اين ماده طبيعي به خصوص رايحه خوش آن هم مي‌توانيد در منزل استفاده کنيد.

1 - از بين بردن خط و خش‌ وسايل چوبي
ترک‌ها و خطوط کوچک ايجاد شده روي مبلمان چوبي را با قهوه برطرف کنيد.
2 -3 قاشق غذاخوري قهوه را با مقداري آب مخلوط کنيد تا به صورت خميري سفت درآيد. در مورد چوب‌هاي متمايل به قرمز چند قطره يد اضافه کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خمير را روي چاقو بتونه يا چاقو يکبار مصرف بگذاريد و درزها را با آن پر کنيد. خمير اضافي را با يک دستمال پاک کنيد. بگذاريد کاملا خشک شود. سپس از واکس مخصوص مبل استفاده کنيد.

2 - از بين بردن بوي بد اتومبيل
براي تازه نگه داشتن هواي داخل ماشين از ظرفي حاوي دانه‌هاي قهوه استفاده کنيد. دانه‌هاي قهوه بو مواد تند مانند فست فود را جذب مي‌کنند.

3 - تسريع در توليد کمپوست
با ريختن مقداري قهوه يا چاي روي مواد کمپوست، تعداد باکتري‌ها افزايش يافته، خاک و کمپوست سريع‌تر تجزيه مي‌شوند.

4 - حاصل‌ خيز شدن گياهان
اين کافئين موجود در قهوه نيست که گل‌هايي مانند آزاليا، بوته رز و گياه هميشه سبز خواستار آن هستند بلکه جدا از نيتروژن، فسفر و مواد معدني ، اسيديته و اکسيژن‌رساني خاک را بالا مي‌برد.
دانه‌ها را براي جلوگيري از کپک زدن داخل خاک فرو کنيد.
¾ پيمانه دانه قهوه را با کنار زدن خاک نزديک ريشه گياه بريزيد. اين کار را ماهي يکبار تکرار کنيد. استفاده زياد از قهوه حتي در گياهان دوستدار محيط اسيدي موجب افزايش بيش از حد اسيديته خاک مي‌شود.

5 - رفع بوي بد حيوانات خانگي از محيط
حرارت دادن يک فنجان دانه تازه قهوه داخل ديگ چدني کوچک با شعله کم، به رفع بوي حيوانات از محيط کمک مي‌کند. به محض درآمدن بوي قهوه، ظرف را به اتاق مورد نظر ببريد و روي يک پايه قرار دهيد. تا زمان خنک شدن قهوه بوي بد از بين مي‌رود.

6 - دفع مورچه‌ها
براي خلاص شدن از مورچه‌ها کافيست مقداري قهوه نزديک لانه آن‌ها بريزيد. با اين کار مجبور مي‌شوند به جايي ديگر نقل مکان کنند.

7 - تميز کردن پوست
قهوه لايه‌بردار مناسبي براي پوست است. با ماليدن قهوه مرطوب روي پوست از دست سلول‌هاي مرده خلاص شويد. بعد پوست را با آب بشوييد.

8 - براق شدن مو
ماليدن قهوه بر روي موهاي خشک و تميز باعث درخشش آن مي‌شود. بعد از 20 دقيقه مو را با آبکشي نماييد. هفت روز استفاده براي گرفتن نتيجه کافيست.

9 - رفع سردرد
طبق تحقيق انجام شده در ايلينويز، کافئين موجود در قهوه موجب کاهش التهاب رگ‌ها، شدت و دفعات سردرد مي‌شود.
در اين تحقيق مصرف قهوه باعث رفع کامل سردرد در 58 درصد از کساني که فقط قهوه مصرف کرده بودند، شد و در گروه ديگر استفاده از قهوه همراه با ايبوپروفن علائم بيماري را در 70 درصد بيماران از بين برد.

10 - رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها
از بين روش‌هاي رنگ کردن تخم‌مرغ با مواد طبيعي مي‌توان به قهوه دم‌کرده اشاره کرد. ¼ پيمانه قهوه حل شده در آب براي داشتن رنگ قهوه‌اي مناسب است.
منبع : hamshahrionline.ir



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام

                                                            به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت این محصول در اواخر اردیبهشت ماه، میزان تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در استان به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن برسد.   وی افزود: مقدار تولید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری نسبت به سال زراعی گذشته ۲۶۰ درصد و عملکرد در واحد سطح هم ۳۵ درصد افزایش یافته است.   زرین جوب ادامه داد: امسال بخش خصوصی (کارخانه‌های روغن کشی) متولی خرید کلزا با قیمت مصوب دولتی شده و در مدت زمان یک ماهه باید مطالبات کشاورزان را پرداخت کند که تاکنون حدود ۶۰ درصد مطالبه کلزاکاران پرداخت شده است.   وی تاکید کرد: باتوجه به فسادپذیری بالای کلزا، این دانه روغنی بلافاصله پس از برداشت و خرید، به سمت کارخانه‌های تولید روغن حمل شده است.   معاون بهبودات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: استفاده از بذور مناسب، انجام برنامه‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت اصولی عوامل زیان رسان، تغذیه بهینه، رعایت اصول به زراعی، برداشت و خرید آسان و به موقع و حمل مناسب در افزایش تولید دانه روغنی کلزا در استان ایلام تاثیر داشته است.   گفتنی است بیشترین مقدار برداشت کلزا در استان طی سال زراعی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ بود که در این سال ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان برداشت شد.   امسال تا کنون ۲۱ هزار تن کلزا در سطح ۹هزار و ۲۰۰ هکتار برداشت شده است.

دیگر خبرها

  • گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + فیلم
  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • فیلم/ گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • (ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان + ویدئو
  • عادت های روزمره ای که نمی دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • چهره‌هایی که نمی‌دانستید صداپیشگی هم کرده اند
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!