Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهر مقاومت و پایداری دزفول با رسم‌ها و آئین‌های خاص و بومی خود و در گرمای طاقت‌فرسای خوزستان پذیرای ماه مبارک رمضان هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول،مردم شهرستان دزفول در ماه مبارک رمضان امسالپرشورتراز گذشته و در مسیر تعالیارزش‌هایاسلامی و انقلابی ایران اسلامی،شهر را پذیرای ماه میهمانی خدا کرده و طنین مهربانی را در گوشه و کنار پایتخت مقاومت ایران بیش از گذشته،اندازکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم این شهر مقاوم وپرافتخارکههمزمانبا آغاز مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت همراه دیگر مردم سرای اسلامی درخشیده و به دعوت امام راحل و رهبر فرزانه خود لبیک گفتهو درهشتسال دفاع مقدس، حماسهچهارمخرداد رابه عنوانسند مقاومت و ایستادگی ابدیخوددرراهدفاع ازارزش‌هایاسلام و انقلاب ثبت وماندگار کرده‌اند همزمانبا آغاز ماه مبارک رمضان و گرمایطاقتفرساخوزستان، حال و هوای ماه میهمانی خدارا در شهر خود با شوریبی‌نظیر، زنده نگاهداشته‌اند.

گسترش مفاهیم قرآنی در ماه مبارک رمضان جدی گرفته شود

حجت‌الاسلاموالمسلمینسید محمدعلی قاضی دزفولی دردر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول،اظهار داشت: حوزه فرهنگ و توجه به نیازهای ما در این عرصه، بایدبه عنوان یکاولویت بیش از گذشته جدی گرفته شود و برای تحقق اهداف آن، تلاش و کوشش کرد.

وی افزود: اقشار مختلف اجتماعیبهخصوصجوانان باید بیش از گذشته نسبت به یاد‌گیری و درک تفسیر و منطق قرآن آشنا و تشویق شوندچراکه، قرآن و فرهنگ مهم‌ترین اولویتمعنوی و اجتماعی ما درعرصه‌هایمختلف داخلی وبرون‌مرزیبوده و توجه مناسب به خدمات این حوزه موجب شکوفایی استعدادها و تقویت ظرفیت ما در حوزه معارف اسلامی و سبک زندگی مبتنی بر کلام خدا و راهاهلبیت(ع)می‌شود.

امامجمعهدزفول عنوان کرد: در صورت توجه به خدمات این حوزه،می‌توانمسیر تعالی فردی و اجتماعی را برای کشور بیش از گذشته به ارمغان آورد و در مقابل دشمن سد محکمی ایجاد و از تحقق نفوذ فرهنگیآن‌هاجلوگیری کردچرا که، دشمن به حوزه فرهنگ و سلطه و نفوذ در آن اهتمام ویژه دارد وتلاش‌های گسترده‌ایبرای تحقق اهداف خود در این زمینه طراحی و عملیاتی کرده اند.

وی گفت: به همین جهت،برای گسترش مفاهیم قرآنی در شهرستان باید از تمام ظرفیت مساجد، روحانیون، خواهران مبلغ، مربیان قرآنیمعلمان دینی و ظرفیت تمام فعالان فرهنگی شهرستان و اقشار اجتماعیبهره گرفت و قرآن باید مسیر تحقق اهداف فرهنگی دزفول در تمامحوزه‌ها، تعیین شود.

حجت‌الاسلاموالمسلمینقاضی‌دزفولی با اشاره به غنای معنوی ماه مبارک رمضان، استفاده از تمامظرفیت‌هااین ماه رادر راستای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه و حرکت به سمت کاربردی کردن مفاهیم قرآن جدی دانست و بیان کرد:راهکار جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، ایجاد ارتباط بین جامعه و درک قرآن با استفاده از غنای معنوی ماه مبارک رمضاناست.

وی با اشاره بهاینکهبا گسترش معارف اسلامی در جامعه باید فضا را به سمتی هدایت کرد تا همه اقشار جامعه در هر سطحی برای رجوع به قرآن و مفاهیم قرآنی احساس نیاز نمایند و مرجع حل مشکلات مردم باید قرآن باشد، افزود:تلاش در جهت تجلی پیوند قرآن و عترتاز نیازهای جامعه بوده و بههمینجهتبرای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باید از تمامظرفیت‌هایموجود در شهرستانبهره گرفت.

آستانه متبرکه سبزقبا (ع) دزفول پذیرای روزه داران شهرهای شمالی خوزستان

محمد بن موسی کاظم ملقب به سبزقبا از فرزندان امام هفتم شیعیان و برادر تنی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان بوده که بر اثر نبود آزادی سیاسی و عقیدتی در دوران خلفای عباسی و هم چنین برای ترویج افکار پدرش موسی کاظم و امامت برادرش علی بن موسی الرضا (ع)، مدینه را ترک و پس از گذشتن از بیابان‌های بی‌آب و علف و سوزان شبه جزیره عربستان از بصره به خرمشهر و از آنجا به اهواز و سپس وارد شهر دزفول می‌شود.

درباره‌ی زندگانی وی اطلاعات چندانی در دست نیست ولیگفتهشدهدر دوران حیات این پیرخیروبرکت، وی غالباً لباس سبز بر تن می‌کردهکه این نوع لباس پوشیدن در آنسال‌هامختص علویان بود و به همین جهت،محمد بن موسی کاظم (ع)بعدها سبب به سبزقبا شهرت وسرانجامدر سال183هجری قمری و در19سالگی در دزفول دعوت حق را لبیکمی‌گویدوپسازآن،مقبره او که امروز بهصورتیکزیارتگاه در دزفول موجود است، ساخته می‌شود.

بقعه کنونی سبزقبا دارای یک نمازخانه، سالن اجتماعات، کتابخانه، ضریح و گنبد و ایوان و کفش‌کن با کاشی‌هایی با خط نستعلیق است و مرقدش زائرین زیادی از شهرهای مختلف استان خوزستان و کشور دارد که در تمام فصول سال از شهرهای مختلف ایران به زیارت این مرقد پاک و مطهر مشرف می‌شوند و در آستانه با عظمت این پیر فرزانه،عرض حاجت می‌کنند.

مجتبی خلیلی شهروند اندیمشکیدر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول، بقعه متبرکسبزقبا(ع) رایکمیراث مهم فرهنگی برای شمال استان خوزستان دانست و ادامه داد: مردم شهرهای مختلف استان خوزستان،سال‌هااست باتوسل به برکت وفضیلت‌هایاین بقعه متبرک، عرض حاجتمی‌کنند.

رضا توکلی شهروند دزفولی نیزدر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول،گفت: مردم دیار مقاومت ایران اسلامیهمزمانبا آغاز ماه مبارک رمضان و پیش از افطار، برای اقامه نماز جماعت و پس از افطار برای زیارت این بقعه متبرک آداب خاص خود را اجرا و از برکات آنبهرهمندمی‌شوند.

بقعه متبرک رودبند (ع) در ماه مبارک رمضان پذیرای نجواهای عاشقان اهل بیت (ع)است

سید علی صفویمعروف بهسلطانعلیسیاهپوشیا پیررودبندیا روبند، امامزاده‌ای در شهردزفولو وی نوهشیخصفیالدیناردبیلیو پدربزرگشاه اسماعیل صفویبوده که به دزفول آمده و با انجام کراماتی مردم را به آیین تشیع، دعوت کرد.

وی که در جوار نیاکانش دراردبیلمی‌زیست در سفری به کاظمین رفت و درآنجاشبی در خواب از طرف اماممحمدتقیبه او دستور داده شد که بهدزفولآمده ومردم را به تشیع دعوت کندو در جای بارگاه فعلی مسکن می‌گزیند و به آنچه مأمور بود مردم را دعوت می‌کند، اما با سد راه حاکمان مواجهمی‌شود.

همچنیندر خصوص انتخاب نام رود بند برای سید علی نقل است کهدرزمانیکه ایشان برای ارشاد مردم دزفول به این شهرآمده‌اندبرایاینکهایشان از خود کرامتی نشان دهد تا مردم اعتقاد بیشتری پیدا کنند در محلی که بقعه ایشان قرار دارد در درگاه ایزد منان دعامی‌نمایدو رود خروشان دز آراممی‌شودو از آن زمان، ایشان به رود بند مشهور گشته است.

زهراطافیدر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول ضمن اشاره به برکات معنوی وفضیلت‌هایتاریخی این بقعه متبرک بیانفضیلت‌هایبقعه متبرک رود بند (ع)را ضروری دانست و بیان کرد:همزمانبا آغاز ماه مبارک مردم دزفول و دیگر شهرهای اطراف، حضوری گسترده در این بقعه متبرک به جهت انجام آداب و عباداتخوددارند.

محمدمیردورقینیزدر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول، گفت: مردم دزفول و شهرهای مجاور این بقعه معنوی، با حضور در آرامگاه رود بند (ع)،نسبت به انجامفرضیه‌هایمذهبی و تلاوت آیات قرآن وادعیه‌هایدینی اقداممی‌کنندو درشب‌هایماه مبارک رمضان حضورعلاقهمندانبهاهلبیت(ع) شهرهای مختلف استان در این بقعه متبرکگسترشیافتهاست.

بقعه‌هایمتبرک دزفول نماد فرهنگی ایران اسلامی هستند

حبیباللهآصفی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول، بیان کرد: دزفول دارای ظرفیت گسترده در حوزه فرهنگی و گردشگری است که در صورت توجه به این رویکرد و فرهنگ، بیش از گذشته موجبات رشد و تعالی و توسعه شهرستان فراهم می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول، افزود: بقعه مبارکسبزقبا(ع) و رودبند (ع)از غنی‌ترین میراث فرهنگی دزفول و استان خوزستان بوده ونیازمند توجه و تحقیق و رشد و تعالی بیش از گذشته هستند و به همین جهت،طرح‌هایگسترده‌ایدر این زمینه، طراحی و به اجرامی‌رسد.

حجتالاسلاموالمسلمینمرتضی بیگدلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دزفول، تصریح کرد:سبزقبا(ع) و رود بند (ع) بایدبه عنوان نمادفرهنگ و گفتمان توسعه دزفول تبدیل شوندچراکه،سبزقبا(ع) و رود بند (ع)نمادایستادگی، مقاومت و ایثار ملت ایران و مردم دزفول درهشتسال دفاع مقدس هستند.

امامجمعهموقت دزفول عنوان کرد: با تبدیل بقعه مبارکسبزقبا(ع) و رود بند (ع) بهیکجریان ماندگار فرهنگی، میراثی ماندگار از ارزش‌های اسلامی و انقلابی برای نسل آینده به یادگار ماندهو این روحیه و بستر فرهنگی بیش از گذشته حفظمی‌شود.

گزارش: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/

R41468/P1361/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۱۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم حرمت شب قدر را حفظ کنند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بجنورد به مناسبت فرارسیدن شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، زمان ضربت خوردن امیرمؤمنان حضرت علی علیه‌السلام گفت : آن حضرت، اسوه تقوا و قرآن ناطق است که با شهادتش، پایه‌های هدایت فرو ریخت و امروز باید همه مردم از آموزه‌های خطبه‌ها و سیره مولای متقیان در زندگی خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نوری با اشاره به تقارن روز ۲۱ ماه مبارک رمضان، سالروز شهادت حضرت علی علیه‌السلام با روز طبیعت گفت: مردم دیندار در این ایام، حرمت مولایمان را حفظ کنند.

امام جمعه بجنورد در آستانه ۱۲فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: مردم با رای ۹۸و دو دهم درصدی به جمهوری اسلامی، آن را تایید کردند چراکه این نظام، آزادی استقلال و وحدت را سرلوحه خود قرار داد تا آنجا که امام خمینی این روز را عید اعلام کردند.

دیگر خبرها

  • مردم حرمت شب قدر را حفظ کنند
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • گشایش یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران در دزفول
  • با تمام امکانات و قوا در کنار مقاومت و مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم
  • فواید گرسنگی و روزه در ماه رمضان
  • استمرار برگزاری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان در «فلک‌الافلاک»
  • ایرانیان مقیم پاکستان نوروز و نیمه ماه مبارک رمضان را جشن گرفتند
  • پذیرایی از زائران بارگاه منور رضوی در شب‌های ماه رمضان + فیلم
  • طنین کلام الله وحی در مساجد و حسینیه‌های میبد
  • هجدهمین دوره مسابقات قرآنی «سفیر مهربانی» برگزار می‌شود