Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهيد مدافع حرم محمدحسين سراجي يکي از آن حماسه‌آفرينان شور حسيني است، که بادل کندن از همه تعلقات دنيايي خويش و با همراهي با کاروان عشق، مرحم دل‌هاي خسته‌دلان شد، تا لبيک حق را جور ديگري پاسخگو باشد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از قم، آغاز دوران کودکي ما با تربت برکام حسين (ع) و زمزمه نام او، تا پروراندن عشق حسين (ع) از عاشورا به عاشورا، در پاي مکتب شور و حماسه حسيني و نشاندن قطره قطره باران عشق حسين(ع) در کوير دل‌هاي غم‌زده و رنجور از ناملايمات روزگار و گرفتن جاني تازه از حرارت و حلاوت عشق حسيني گره‌خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهيد مدافع حرم محمدحسين سراجي يکي ديگر از آن حماسه‌آفرينان شور حسيني است، که بادل کندن از همه تعلقات دنيايي خويش و با همراهي با کاروان عشق، مرحم دل‌هاي خسته‌دلان شد، تا لبيک حق را جور ديگري پاسخگو باشد.
به همين منظور به گفت‌وگو با همسر شهيد مدافع حرم محمدحسين سراجي پرداختيم.
سيده زهرا حسيني‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم، زندگي همسر شهيدش را سراسر عشق به اهل بيت(ع) دانست و اظهار داشت: دوران کودکي و نوجواني خود را باوجود هر مشقتي از جنگ گرفته تا مشکلات مربوط به آن، متفاوت از هم سن و سالانش گذراند. دوراني که سراسر پيگيري و دغدغه مندي، يادگيري اصول و معارف ديني و حضور در محافل و مجالس اهل بيت (ع) سپري شد.هر چه مي‌گذشت و به دوران جواني نزديک‌تر مي‌شد، شور و عشقش به قرآن و اهل بيت (ع) بيش از پيش مي‌شد.
از سراج الطريق تا سراج السعادة
همسر شهيد مدافع حرم محمدحسين سراجي با اشاره به دوران جواني همسرش که معارف ديني را نزد پدر خويش مشق مي‌کرد، تصريح کرد: دوران جواني همسرم به گفته خويش بامطالعه کتابي با عنوان سراج الطريق در بيان معارف دين و رسيدن به توحيد، که نوشته پدر بزرگوارشان بود، مسير تازه‌اي پيدا کرد، به‌طوري‌که به تهذيب نفس و مراقبه و مطالعه بيشتري از کتاب‌هاي اخلاقي و معرفتي نزد استادان بزرگ روي آورد تا به اوج قله معرفت و اخلاق و ايمان دست يابد. که در نهايت حاصل آن همه تحقيق و کنکاش و مطالعه، تدوين کتابي با عنوان سراج السعادة در بيان داستان‌هاي بسيار جذاب از اهل بيت(ع)، اذکار، آيات، روايات، دعاها و مناجات‌ها بود.

وي در ادامه از قول همسر شهيد خويش سخن مي‌گويد: سال‌ها گذشت و اکنون‌که عمرم به ميانه راه رسيده متوجه شدم، براي دست‌يابي به بهترين سير و سلوک عرفاني، بهترين زمان و ساعات، ايام عزاداري اباعبدالله الحسين و اشک ريختن براي آن آقاست و زمزمه مداوم ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) براي رفع و جبران خطاهاي گذشته موثراست. نتيجه همه عمرم و لذت زندگي‌ام را در دو چيز نخست نماز با حضور قلب و با اخلاص و دوم، عشق و محبت به امام حسين (ع) و اهل بيت عصمت و طهارت به‌ويژه انتظار فرج ولي عصر (عج) يافتم .
نگاه و لبخند پر مهر و جاويد
بانو حسيني نيا با اشاره به آشنايي قبلي و همسايگي با خانواده همسرش خاطرنشان کرد: به دليل آشنايي خانواده‌ها و هم محله بودنمان و شناخت و ملاک‌هايي که براي ازدواج داشتم و در ايشان يافتم، با پاسخ به درخواست ازدواج ايشان، در سال 86 زندگي مشترک خود را آغاز کرديم، که حاصل 9 سال زندگي عاشقانه ما دو فرزند پسر به نام‌هاي اميرعلي 7 ساله و اميرمحمد 3 ساله است.

همسر شهيد مدافع حرم بابيان ويژگي‌هاي اخلاقي همسرش عنوان کرد: بيان خصايل اخلاقي آقا محمدحسين واقعاً در قالب چند جمله نمي‌گنجد، ولي احترام به والدينشان و محبت به فرزندانش ستودني بود. به‌طوري‌که وقتي به صورت مادر چشم مي‌دوخت و مادر علت را جويا مي‌شد، علت نگاهش به صورت مادر را عبادت مي‌دانست. نماز اول وقت، قرائت مکرر قرآن و زيارت عاشورا و نجواهاي شبانه با خالق هستي‌بخش و گرفتن روزه در سه ماه پي‌درپي رجب، شعبان و رمضان و ولايتمداري، خوش‌رويي و لبخند جاويد و سراسر محبت و عشق به اطرافيانش قابل وصف نيست.
چادر، تاج بندگي زنان سرزمينم
وي شهادت همسر خود را بزرگ‌ترين افتخار زندگيش دانست و يادآور شد: ازآنجايي‌که بزرگ‌ترين آرزوي همسرم شهادت درراه حق و حقيقت بود، من هم به دليل علاقه‌اي که به او داشتم و باوجود سختي‌هايي که پيش رو مي‌ديدم، از جمله تربيت فرزندان، مانع راهش نشدم و دل به آرزوي او سپردم، آرزويي که لايقش بود و با افتخار و غرور مي‌گويم که همسر شهيد مدافع حرم هستم. و اين مطلب که شهدا زنده هستند و حضور دارند را با تمام وجود احساس کرده و اصلاً به نبود همسرم فکر نمي‌کنم، چراکه خدايم و محمدحسينم را در تمام لحظات و سختي‌هاي زندگي در کنارم نظاره‌گر مي‌بينم.

بانو حسيني نيا علت حضور همسرش را در جبهه سوريه از قول شهيد بزرگوار اين‌گونه بازگو مي‌کند: با دفاع از حريم حرم زينبي، مي‌خواهيم چادر بي‌بي زينب (س) اين تاج بندگي، از سر زنان سرزمينم برداشته نشود و با رفتنم در واقع توطئه دشمن را در خارج از سرزمين و مملکت خود مهار کرده، تا وارد خاک پاک و حريم کشورم نشوند، و مجبور به مقابله در خاک سرزمينمان با آن‌ها نشويم.
حضور و زنده‌بودن شهيد نزد خداوند
به گفته‌ي همسر شهيد محمدحسين سراجي، در شب شهادت همسرش در عالم خواب ندايي را که با شادباش شهادت همسرش شنيده مي‌شد، که محمدحسين به آرزويش رسيده، به او الهام شده بود. تا اينکه محمدحسينم، همان شب بعد از نماز صبح به آرزوي خود يعني شهادت، همان طور که دوست داشتند، مانند مادرمان فاطمه زهرا (س) از ناحيه پهلو به شهادت رسيد، و در وصيت‌نامه خود نيز چنين نوشته بود که ( بارالها بار پروردگارا دوست دارم تو را در حالي ملاقات کنم، که در خون خود غوطه‌ور و دسته پا مي‌زنم )و همان طور هم به ملاقات خداي خود شتافت.
وي دلتنگي‌هاي خود و فرزندانش را با حضور بر سر مزار شهيد پاسخ مي‌دهد و آرامشي را که فرزندان با ديدن مزار پدر به دست مي‌آورند، از حضور شهيد و زنده‌بودنش نزد خداوند مي‌داند و زماني که ناملايمات روزگار و سختي‌هاي تنهايي و نبود همسر بر او فشار مي‌آورد، با همسرش، آن شهيد زنده در ميان مي‌گذارد و تنها آرزويش را تربيت فرزندانش به‌طوري‌که، شهيد خواستار آن است، مي‌داند.

فرازي از وصيت‌نامه شهيد:
1) اي عزيزانم متقي باشيد و مطيع ولايت فقيه تا راه را گم نکنيد
2) در انجام واجبات الهي سهل‌انگاري و کوتاهي نکنيد و از محرمات اجتناب و دوري‌کنيد
3) عزيزانم نماز خود را با خضوع و خشوع و با توجه بخوانيد
4) عزيزانم سعي کنيد نماز خود را در اوّل وقت شرعي بجاي آوريد
5) عزيزانم نماز خود را سبک نشماريد که مورد سخت و خشم خدا واقع خواهيد شد
6) عزيزانم از شما مي‌خواهم به نوافل
7) عزيزانم در امر دينتان متعصب باشيد ونسبت به احکام ديني خود بي تفاوت نباشيد
8) عمر خود را بيهوده تلف نکنيد
9) عزيزانم درشب وروز جمعه از گناهان خود توبه کنيد و از خدا با تضرع و زاري بخواهيد که او شمارا بيامرزد
10) عزيزانم مرگ را هميشه درپيش چشم خود داشته باشيد
11) عزيزانم به تعهدها و وعدهائي که به ديگران مي‌دهيد عمل کنيد
12) عزيزانم شمارا سفارش مي‌کنم به حق الناس
13)عزيزانم يار و مددکار يکديگر باشيد، و به يکديگر احترام بگذاريد
14) عزيزانم پاسدار خون شهيدان و ارزش‌هاي والايي که شهيدان خون پاکشان را براي آن ريخته‌اند باشيد
15) عزيزانم شمارا سفارش مي‌کنم که قرآن زياد بخوانيد
16)عزيزانم درگذشتگان و اموات خود را فراموش نکنيد
17) عزيزانم درمراسمات عزاي ائمه اطهار(ع) به‌ويژه سيدوسالارشهيدان حضرت اباعبدالله(ع) شرکت کنيد
18) عزيزانم شب، هنگام رفتن به رختخواب با نفس خود اين چهار امر(مشارطه، مراقبه، محاسبه، معاتبه استيفا) را تعهد کنيد
19) عزيزانم هميشه شکرگزار نعمت‌هاي الهي باشيد وکفران نعمت نکنيد.
گزارش از الهام پناهي فر
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات کاپیتان استقلال با بازیگر مشهور استقلالی + عکس

سیدمهدی رحمتی، کاپیتان سابق استقلال تصویری همراه با امیر جعفری منتشر کرد.

امیر جعفری که همیشه علاقه خود به استقلال را اعلام کرده، با بسیاری از بازیکنان و مربیان این تیم ارتباط نزدیکی دارد.

منبع: خبر آنلاین

tags # امیر جعفری ، فوتبال سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است!

دیگر خبرها

  • دوست داشت گمنام باشد و حالا یک قطعه پلاک از او باقی مانده
  • معلمان مشق عشق را در مکتب‌خانه‌ها تدریس می‌کنند
  • ملاقات کاپیتان استقلال با بازیگر مشهور استقلالی + عکس
  • (ویدئو) سکانس بامزه‌ای که از «بمب یک عاشقانه» وایرال شد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا(ع) می سازد
  • نقد کتاب مویه های آمو
  • عکس| اقدام عجیب کاپیتان پرسپولیس در اینستاگرام/ عالیشاه همسرش را سانسور کرد
  • حرکت رونالدینیویی؛ امید عالیشاه با عکس خود، تولد همسرش را تبریک گفت! + عکس
  • انتقاد یک مداح بودجه سنگین نهاد‌های فرهنگی در موضوع حجاب