Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@15:17:27 GMT

تولید 6 نوع واکسن بی‌هوازی در شعب موسسه رازی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۰۳۴۱

رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اشاره به اینکه 6 نوع واکسن در این بخش تولید می‌شود، گفت: واکسن‌های تولیدشده در این بخش از جمله واکسن‌هایی هستند که به صورت صد در صد در داخل کشور و در موسسه رازی تولید می‌شوند و تاکنون به کشور وارد نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا پیله چیان با اشاره به فعالیت‌های بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی موسسه رازی اظهار کرد: در این بخش با استفاده از باکتری‌های بی‌هوازی که عمدتا کلستریدیوم‌ها هستند، 6 نوع واکسن با همکاری شعب این موسسه در مشهد، اهواز، شیراز و کرمان تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه واکسن‌های بی‌هوازی دامی در مجموع در این بخش و شعبه‌های موسسه رازی تولید می‌شود، افزود: برخی شعب موسسه رازی مانند شعبه کرمان و اهواز، تنها تولید آن‌ها در حوزه واکسن، واکسن انتروتوکسمی است.

رئیس بخش واکسن‌های بی هوازی موسسه رازی خاطرنشان کرد: در این بخش علیه 4 باکتری کلستریدیوم پرفرنژنس تیپ B,C,D و کلستریدیوم سپتیکوم، 4 نوع واکسن تولید می‌شود که در مجموع تحت یک واکسن چهار ظرفیتی به نام انتروتوکسمی عرضه می‌شود.

وی شاربن علامتی را از دیگر فرآورده‌های این بخش در موسسه رازی عنوان کرد و گفت: این واکسن علیه بیماری شاربن علامتی در گاو و گوساله تولید می‌شود.

دکتر پیله چیان تصریح کرد: واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند از دیگر واکسن‌هایی است که در این بخش به تولید می‌رسد و علیه این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی واکسن‌های تولید شده در این بخش به لحاظ اهمیت در کشور استراتژیک محسوب می‌شوند، تصریح کرد: واکسن‌های تولید شده در این بخش از جمله واکسن‌هایی هستند که به صورت صد در صد در داخل کشور و در موسسه رازی تولید می‌شوند و تاکنون به کشور وارد نشده‌اند.

بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه رازی، رئیس بخش واکسن‌های بی‌هوازی موسسه رازی خاطرنشان کرد: تولید این واکسن‌ها در موسسه رازی از سال 1314 آغاز شده و به مرور طی دهه‌های گذشته افزایش دز پیدا کرده‌اند که در ابتدا سالانه 200 هزار دز تولید می‌شد و اکنون ظرفیت تولید به 120 میلیون دز در سال رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن ایام شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام مراسمی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ فروردین از ساعت ۲۳ در جوار مزار شهدای گمنام مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه رازی واقع در باغ ابریشم کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در مراسم احیا شب‌های قدر حجت الاسلام شهبازی سخنرانی خواهد کرد و کربلایی علی ملک‌زاده (شب ۱۹)، کربلایی یونس آقایی (شب ۲۱) و کربلایی رضا رضایی (شب ۲۳) به مداحی خواهند پرداخت.

این مراسم به همت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (علیهم السلام) دانشگاه رازی برپا خواهد شد.

کد خبر 6064472

دیگر خبرها

  • آموزش ۵هزار نفر در دوره‌های موسسه تحقیقات دیم
  • دوره های آموزشی موسسه تحقیقات دیم برای ۵هزار نفر
  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • تکذیب سرقت لاستیک خودرو‌ها در مرز رازی خوی
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • تکذیب خبر سرقت تایر‌های خودرو‌های پارک شده در پارکینگ رازی
  • تکذیب خبر سرقت تایر خودروهای پارک شده در پارکینگ رازی خوی