Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وبسايت گجت نيوز - آرش صابري: حلقه هاي کشتزار ، پديده‌اي شگفت انگيز از الگوهاي غالبا پيچيده هندسي هستند که به صورت شبانه، در مزرعه‌هاي کشور انگلستان و ديگر کشورها ظاهر مي‌گردد!




چه رازي در پس زمينه حلقه هاي کشتزار نهفته است؟ حلقه هاي کشتزار ، الگوهايي عجيب و غريب هستند که در مزرعه‌هاي کشاورزي به صورت شبانه پديد مي‌آيند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين اشکال هندسي عجيب و غريب، مردم و مطبوعات عمومي را در بهت و حيرت فرو برده و بخش بزرگي از تيترهاي اصلي رسانه‌هاي خبري را به خود اختصاص داده است. بسياري از اين الگوهاي عجيب و غريب، در کشور انگلستان کشف شده‌اند، اما در سال‌هاي اخير ردپاي آنان به سراسر جهان راه يافته و به موضوع اصلي بسياري از کتاب‌ها و وب‌سايت‌هاي اينترنتي تبديل گرديده است. با وجود آنکه حلقه هاي کشتزار ، در طول چند دهه اخير مورد بحث و مطالعه محققين بسياري قرار داشته، سوال اصلي اينجاست که چه کسي يا چه چيزي موجب پديد آمدن اين الگوهاي عجيب و غريب مي‌شود؟


حلقه کشتزار 238 متري، کشف شده در منطقه‌اي دور دست از ميلک هيل در شهرستان ويلتشاير انگلستان – اين طرح عجيب و غريب، با 409 حلقه تشکيل شده که الگويي 2 يا 6 وجهي را در شکل 3 مارپيچ به هم پيوسته تشکيل مي‌دهد.


اولين حلقه هاي کشتزار

بسياري از مردم بر اين باورند که اين پديده محدود به عصر فعلي نيست و از چند قرن قبل نيز، خبر آن در ميان مردم گزارش شده و اين ادعا، در چند دهه اخير به عنوان موضوع اصلي بسياري از کتاب‌ها و وب‌سايت‌هاي رازآلود مورد توجه قرار داشته است. تنها مدرک باقي مانده از اين ادعا، مربوط به قطعه چوبي از سال 1678 ميلادي است که يک سري ساقه گندم را به نمايش مي‌گذارد. برخي از مردم، اين قطعه چوب را حکايتي از اولين شاهد عيني پديده حلقه هاي کشتزار معرفي مي‌کنند، اين در‌ حالي‌ست که گزارشات تاريخي چنين چيزي نمي‌گويند.

حکاکي قديمي موجود بر روي اين قطعه چوبي، افسانه قديمي و اسرارآميز را به تصوير کشانده است، اين حکاکي که «شيطان دروکن» نام دارد، موجودي شيطاني را نشان مي‌دهد که با داسي بلند در حال درو کردن مزرعه غلات است. بر اساس افسانه‌هاي محلي، گفته مي‌شود که صاحب اين مزرعه، از پرداخت پول به کارگر براي دروي محصولات مزرعه‌اش امتناع ورزيده و به جاي آن، از موجودي شيطاني براي اين کار استفاده کرده است.


قديمي‌ترين و مشهورترين تصوير قديمي مستندي که پديده حلقه هاي کشتزار را نشان مي‌دهد.


برخي بر اين باورند که اولين حلقه کشتزار ، در نزديکي شهر کوچک تالي در استراليا به وجود آمد. در سال 1966، يکي از کشاورزان منطقه از پرواز يک بشقاب پرنده ناشناس از منطقه‌اي باتلاقي خبر داد. هنگامي که او براي بررسي اين پديده به آن ناحيه رفت، با يک الگوي عجيب و غريب از هلف و ني‌زارها مواجه شد. اين کشاورز معتقد بود که فرود آمدن يک سفينه فضايي متعلق به موجودات بيگانه، منجر به شکل‌گيري چنين الگويي در مزرعه او شده است. اما نيروهاي پليس، علت شکل‌گيري چنين الگوهاي عجيب و غريبي را به گردبادهاي سهمگين نسبت دادند. در مطبوعات و رسانه‌هاي خبري، از اين پديده به عنوان يک گزارش UFO و با عنوان «لانه هاي بشقاب پرنده» ياد کردند. در واقع اين گزارش، بيشتر جنبه مشاهده UFO دارد تا گزارشي از حلقه‌هاي کشتزار !

همانطور که پيش‌تر گفته شد، اولين تصوير مستند براي پديده حلقه کشتزار ، به موجودي شيطاني نسبت داده شد. اما بايد توجه داشت که اين پديده تاريخي را نمي‌توان به طور قطعي به حلقه هاي کشتزار نسبت داد؛ چرا که شکل‌گيري اين الگوهاي منظم، تنها در علف‌‌زارهاي معمولي امکان‌پذير است. با وجود آنکه بسياري از مردم در سراسر دنيا، افسانه‌هاي اسرارآميزي را به اين پديده نسبت مي‌دهند، برخي ديگر آن را پديده‌اي کاملا طبيعي معرفي مي‌کنند!

حلقه هاي کشتزار مدرن

در واقعيت، تا سال 1970 ميلادي، هيچ اثري از حلقه هاي کشتزار نبود. رفته رفته، سر و کله‌ي اين پديده شگفت‌انگيز در نقاط مختلف کشور انگلستان پيدا شد. کمي بعد، تعداد و پيچيدگي الگوهاي آنان به طور چشم‌گيري افزايش يافت و در دهه‌هاي 80 و 90 ميلادي به اوج خود رسيد؛ تا جايي که بررسي برخي از اين الگو‌ها، بيانگر معادلات بسيار پيچيده رياضياتي بودند!

در جولاي 1966، يکي از پيچيده‌ترين و ديدني‌ترين الگوهاي مربوط به حلقه هاي کشتزار در بزرگراهي از بناي تاريخي و اسرارآميز استون هنج، در حومه شهر ويلتشاير ظاهر گرديد. اين الگوي هندسي فراکتال، که با عنوان «مجموعه ژوليا» (Julia Set) شناخته مي‌شود، بدون شک نمي‌تواند به خودي خود شکل گرفته باشد! تنها سوالي که در اين ميان مطرح مي‌شود اين است که آيا ما زميني‌ها آن‌ها را مي‌سازيم و يا اين موجودات فضايي هستند که با طرح‌هايي عجيب و غريب، چندين دهه ما را با سوالاتي بي پاسخ مواجه ساخته‌اند؟


ظاهر شدن حلقه هاي کشتزار در مزارع طلايي گندم در سوئيس – 29 جولاي 2007


نحوه شکل‌گيري اين الگوي خارق‌العاده نيز مسئله را پيچيده‌تر از قبل مي‌کند! گفته مي‌شود که اين حلقه در روزشنايي روز و در کمتر از يک ساعت شکل گرفته است! اگر اين ادعا صحت داشته باشد، شايعه‌پردازي در مورد آن غير ممکن خواهد شد. حلقه هاي کشتزارها ، تاکنون به عنوان يکي از اسرارآميزترين آنان در چند دهه اخير شناخته مي‌شود. البته بعدها اعلام شد که اين حلقه‌ها، توسط 3 شايعه‌پرداز در ساعات ابتدايي صبح ساخته شده است. نکته جالب اينکه تا بعدظهر همان روز، هيچ‌کسي از شکل‌گيري آن مطلع نشده بود. اين الگوي عجيب و غريب، براي اولين بار توسط يک خدمه يک هواپيما در آسمان اين منطقه رويت شد.

نظريه ها و توضيحات

برخلاف ديگر پديده‌هاي مرموز از جمله پاگنده، قدرت‌هاي رواني و اشباح، هيچ شکي نيست که پديده حلقه هاي کشتزار واقعيت دارند. شواهد موجود براي اين پديده، روشن و قاطع هستند. اما تنها سوالي که مطرح مي‌شود اين است که پديده مذکور، توسط چه چيزي يا چه کسي ساخته مي‌شود؟ علاقمندان به پديده حلقه‌ هاي کشتزار، راه‌هاي مختلفي را براي بررسي اسن مسئله به کار برده‌اند.

ما مي‌توانيم شواهد داخلي و يا خارجي را براي پديده مذکور مورد بررسي قرار دهيم. شواهد داخلي عبارتند از محتواي اشکال هندسي و مفهومي که هريک از آنان در دل خود دارند. ممکن است که اين اشکال و الگوهاي عجيب و غريب، حاوي پيام‌هايي از منشا زميني يا غيرزميني بودن آنان باشند. شواهد خارجي نيز به مجموعه‌اي از راهکارها و احتمالات موجود، براي ساخت چنين الگوهايي اطلاق مي‌گردد که با بررسي آنان، مي‌توان به شناسايي علت پديدآورنده آنان دست يافت.

علاقمندان به پديد حلقه هاي کشتزار، نظريه‌هاي مختلفي را درباره نحوه ايجاد اين الگوها مطرح ساخته‌اند. برخي از اين نظريه‌ها محتمل بوده و برخي ديگر غيرموجه بوده‌اند. يکي از توضيحات رايج براي شکل‌گيري حلقه هاي کشتزار در سال 1980 ميلادي مطرح شد، به فعاليت‌هاي جنسي مداوم خارپشت‌ها در اين منطقه اشاره دارد. برخي از افراد معتقدند که اين الگوهاي حلقوي ، توسط اشکالي خاص از گردبادها شکل گرفته‌اند. برخي ديگر، ميدان‌هاي انرژي ناشناخته در کره زمين را علت شکل‌گيري اين الگوها معرفي مي‌کنند.


حلقه کشتزار در با نماد تريسکليون (سه مارپيچ) – از اين نماد براي نمايش چرخه، پيشرفت و يا رقابت استفاده مي‌شود.


هوراس درو (Horace Drew) به عنوان زيست‌شناس مولکولي، براي توضيح چنين پديده‌اي، به بشقاب پرنده هاي موجودات فضايي و پديده سفر در زمان استناد مي‌کند. به عقيده او، حلقه هاي کشتزار ، توسط مسافران زمان (انسان‌هاي آينده) در برخي نقاط زمين ساخته مي‌شوند تا آن‌ها بتوانند در بازگشت‌هاي بعدي، مکان‌هاي مختلف کره زمين را از هم تشخيص دهند. هوراس درو همچنين فرضيه‌اي را مطرح ساخته است که الگوهاي حلقوي را حاوي پيام‌هايي بسيار مهم براي ما توصيف مي‌کند. او همچنين با کدگشايي اين الگو‌ها، به پيام‌ زير دست يافته است:

مراقب حاملين هداياي نادرست و بدقولي‌هاي آنان باشيد. باور کنيد که چيزهاي خوبي در خارج از زمين براي شما وجود دارد؛ چرا که ما مخالف عهدشکني هستيم.

با استناد بر اين پيام، به اين نتيجه مي‌رسيم که از ميان تمام اطلاعات خارق‌العاده‌اي که هوش فرازميني مي‌تواند به ما ابلاغ کند، آن‌ها تصميم گرفته‌اند ما را از يک خطر تحت عنوان «هديه نادرست» آگاه سازند. بيگانگان و فرازميني‌ها، در صورت تمايل خود مي‌توانند ما را با اسرار مهندسي و علمي از جمله نحوه سفرهاي بين ستاره‌اي با سرعت فراتر از نور آشنا سازند. با اين حال، اين بيگانگان تصميم داشته‌اند به طور عمد، ما را از وعده‌هاي واهي آگاه ساخته و اميد به فرداهايي بهتر در ماوراي زمين را به اطلاع ما برسانند.

بسياري از افرادي که علاقمند هستند پديده الگوهاي دايره اي را به موجودات فضايي نسبت دهند، بر اين باورند که حلقه هاي کشتزار توسط بشقاب پرنده هاي آنان ايجاد مي‌شود. برخي ديگر معتقدند که بيگانگان، اين الگوها را با استفاده از پرتوهاي نامرئي از فضاي خارج از زمين ايجاد مي‌کنند. با وجود تمامي اين نظريه‌ها، برخي نيز بر اين عقيده هستند که حلقه‌هاي مذکور، توسط انسان‌ها ايجاد مي‌شود و موجودات فضايي هيچ نقشي در آنان ندارند. البته ترسيم چنين الگوهايي خارج از فضاي شايعه‌افکني است؛ چرا که هوش و نبوغ نهفته در پس زمينه اين الگوها، نوعي نيروي روان‌شناختي را در زمين‌هاي کشاورزي و مزارع هويدا مي‌‌سازد.

با وجود تعداد بي‌شماري از انواع نظريه‌هاي مختلف براي توصيف پديده حلقه هاي کشتزار ، تنها دليل اثبات شده براي اين پديده را به «انسان» نسبت داده‌اند. منشا اين پديده مرموز تا سپتامبر سال 1991 ناشناخته باقي مانده بود تا آنکه سرانجام دو مرد، به خلق چنين پديده‌‌اي اعتراف کردند! آنان در طول چند سال، اين الگوها را صرفا به جهت شوخي با مردم و شايعه‌پراکني در مورد فرود آمدن يوفوها ايجاد کردند. آن‌ها از پديده پرواز بشقاب پرنده در دهه 60 ميلادي الهام‌گيري کرده و بعد‌ها کار خود را آغاز کردند. البته بايد توجه داشت که اين دو مرد، هيچ‌گاه ادعا نکردند که همه اين الگوها توسط آنان ايجاد شده است. بعدها، تعداد بسيار زيادي از اين الگوها با تقليد از آنان در نقاط مختلف جهان ايجاد گرديد. اما بايد توجه داشت که شايعه ابتدايي اين دو مرد را مي‌توان شروعي بر پديده حلقه هاي کشتزار معرفي کرد.

بسياري از پژوهشگران معتقدند که تعداد زيادي از اين الگوها، توسط انسان و با هدف مذکور ساخته شده است. اما در ميان آن‌ها، همچنان برخي از الگوهاي دايره‌اي هستند که هيچ توضيحي براي آنان وجود ندارد! مشکل واقعي اين است که هيچ راهکار دقيقي براي تشخيص حلقه هاي واقعي از نمونه هاي تقلبي وجود ندارد. همچنين برخي از پژوهشگران نيز ادعا کرده‌اند آثار يافت شده در مزارعي حاوي حلقه هاي کشتزار «واقعي»، مشخصاتي غيرمعمول دارند.


اين طرح در سال 2003 با عنوان پرستورهاي در حال پرواز در انگلستان ظاهر شد. پرستوها موجب کوچک‌تر شدن دايره‌هاي پشت نوک بال‌هاي خود شده‌اند.


ويژگي‌هاي حلقه هاي کشتزار

با وجود آنکه همواره تعدادي از موارد استثنا وجود دارد، اما در مجموع بسياري از اين الگوها داراي مشخصاتي مشترک با همديگر هستند که در ادامه به ذکر آنان خواهيم پرداخت.

1- حلقه ها




حلقه هاي کشتزار ، همانطور که از نام آنان پيداست، الگوهايي هستند که دايره‌ها بخش ثابتي از آنان هستند. در برخي از اين طرح‌ها، اشکال هندسي ديگري از جمله مثلث، مستطيل و مربع و همچنين خطوط راست يا منحني نيز مشاهده شده است. شايد اين موضوع تصادفي نيست؛ چرا که احتمالا، دايره ساده‌ترين الگوي ممکن براي ايجاد کردن توسط آن افراد بوده است.

2- ايجاد شبانه




حلقه هاي کشتزار ، معمولا در تاريکي شب ايجاد و در روشني روز توسط مردم به عنوان يک پديده اسرارآميز رويت مي‌شد. از اين رو، به نظر نمي‌رسد که موجودات فضايي و يا انرژي‌هاي ناشناخته زمين، تنها در تاريکي شب قادر به ايجاد چنين الگوهايي باشند! تاريکي شب، فرصتي مناسب براي افرادي‌ست که چنين الگوهايي را ايجاد مي‌کنند. همچنين شب‌هاي ماه کامل، در اين ميان از محبوبيت بسياري برخوردار بوده است.

3- دوري از دوربين ها




حلقه هاي کشتزار ، هيچ‌گاه توسط دوربين‌ها به ثبت نرسيده‌اند؛ به جز در مواردي که شايعه‌پردازان، سعي در مشهور ساختن آنان کرده باشند. اين ويژگي بسيار مشکوک است؛ چرا که اگر در شکل‌گيري اين الگوها، موجودات فرازميني نقش داشته باشند، هيچ دليلي وجود ندارد که با وجود دوربين‌ها، فرآيند شکل‌گيري اتفاق نيوفتد.

4- شکل‌گيري در مکان‌هاي قابل دسترس




اين الگوها، معمولا در مکان‌هايي ايجاد مي‌شوند که توسط عموم مردم قابل مشاهده باشند. بسياري از اين الگوها، در نزديکي بزرگراه‌ها و جاده‌ها ايجاد شده‌اند و در کمتر مواردي از رويت آنان در مناطق دوردست گزارش شده است. به همين دليل، الگوهاي مذکور 1 الي 2 روز بعد از ايجاد شدن، توسط مردم مشاهده مي‌شود.

نظريه‌هاي متنوعي درباره نحوه شکل‌گيري حلقه‌ها و الگوهاي کشتزار وجود دارند. از جمله آنان مي‌توان به بشقاب پرنده هاي موجودات فضايي، تونل‌هاي مرموز، مسافران زمان، گردباد‌هاي سهمگين و … اشاره کرد. اما همه اين عوامل، فاقد يک عنصر کليدي هستند: شواهد قانع کننده! تنها علت ايجاد شدن اين طرح‌هاي عجيب و غريب را مي‌توان به انسان‌ها نسبت داد. اما اين احتمال وجود دارد که در آينده، منبعي ناشناخته براي شکل‌گيري اين پديده به اثبات برسند. ولي تا آن زمان، حلقه‌ هاي کشتزار را مي‌توان به عنوان يک هنر دسته‌جمعي در سراسر جهان به شمار آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در پی اعلام مشاهده یک حلقه مار به سامانه ۱۲۵، آتش نشانان به محل گزارش شده واقع در اداره اوقاف اعزام شدند. 

روح الله بهشتی فرد افزود: با حضور آتش نشانان در محل توانستند  با استفاده از ابزار و تجهیزات مارگیری، این حیوان را زنده گیری کردند. 

وی ادامه داد: سپس آتش نشانان این مار را در یک مکان امن ودر طبیعت رهاسازی کردند. 

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های انگلیس در پی بروز اشکال فنی در رایانه‌ها
  • با اجرای قانون «ساماندهی بازار زمین» التهابات در بخش مسکن کاهش می‌یابد
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • نگاهی به پدیدهٔ جدید اجتماعی: بِلایند دِیت یا ملاقات کور/ میل سوزان به تجمل خواهی بیمارگونه
  • زنده گیری یک حلقه مار توسط آتش نشانان در دزفول
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • (ویدئو) ماجرای بارش شگفت‌انگیز ماهی از آسمان یاسوج چه بود؟
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود