Web Analytics Made Easy - Statcounter

جان‌باختن کودکان بر اثر سقوط در چاه فاضلاب در استان خوزستان و اهواز تکرار دلخراش از اتفاق ناگواری است که سال گذشته نیز یک کودک ۲.۵ ساله قربانی اهمال کاری‌ مدیران و متولیان برخی از دستگاه‎‌ها و شهرداری اهواز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، فقط سه سال سن داشتغافل از بازی روزگار به بازی‌های کودکانه‌ سرگرم بودتبسمی ملیح به هنگام سروری معصومانه بر چهره شیرینش نقش می‌بندد و شاید همان لحظه بوده که سرنوشت خودخواه او را تا ابد برای خود خواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه 25 خرداد ماه خبر سقوط علی بروایه کودک 3 ساله اهوازی در چاه فاضلاب منطقه کوی علوی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و پیگیری‌های ماموران آتش‌نشانی برای یافتن این کودک تا روز بعد نیز ادامه می‌یابدسرانجام جسد پسربچه در ورودی دهانه فاضلاب به رودخانه کارون زیر پل فولاد پیدا می‌شود.

این اتفاق در استان خوزستان و اهوازتکراری دلخراش شده به طوری که سال گذشته نیز کودکی 2.5 ساله قربانی اهمال‌کاری مدیران و مسئولان برخی از دستگاه‎‌ها و شهرداری اهواز شد. دیگر شهرستان‌های استان نیز در این زمینه قافله را به اهواز نباخته‌ و واقعه سقوط کودکان در کانال‌ها و چاه‌های فاضلاب را در کارنامه تیره مسئولان امر به ثبت رسانده‌اند.

علی بروایه کودک معصوم اهوازی که کانال بدون سرپوش جانش را گرفت

تا چندی پیش موضوع فاضلاب فقط از بزرگترین معضلات استان به شمار می‌رفت ولی امروز به دلیل تغییر کاربری‌ای که حاصل بی‌تدبیری مسئولان امر است نه تنها معضل بلکه قاتل مردم و کودکانشده؛ سرپوش‌هایی که بایدحفاظی بر سر چاه‌ها و کانال‌های فاضلاب باشند چندی پیش پرده از بی‌توجهی برخی از مسئولان بر می‌دارند.

شهرداری اهواز و آبفا قاتلان کودک سه ساله

بر اساس گفته نمایندگان اهواز در مجلس شورای اسلامی این دو دستگاه مسئولیت قضیه را پاس‌کاری و از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند به طوری که علی ساری در مصاحبه‌ای بیان کرده است که هر دو دستگاه شهرداری و آبفای اهواز در حادثه سقوط و مرگ کودک سه ساله دخیل هستند.

وی با بیان اینکه پیگیری این حادثه تا احقاق حق ادامه داردگفته است پیگیری کامل موضوعاتی همانند سقوط کودک در کانال فاضلاب و احقاق حق مانع از وقوع دوباره چنین اتفاقاتی است متاسفانه سوءمدیریت در پست‌های کلیدی دستگاه‌های آبفا و شهرداری و دستگاه‌های مشابه سبب شده که کودکی فوت کند.

جواد کاظم‌نسب الباجی دیگر نماینده اهواز در این باره تاکید کرده است که تکرار چنین حوادث تلخ و دردناکی آن هم در سایه کوتاهی و بی‌توجهی مدیران حوزه خدمات‌رسانی شهری اعم از فاضلاب و شهرداری، مایه نگرانی و موجب سلب آرامش و امنیت شهروندان خواهد بود و قابل گذشت نیست.

وی با بیان اینکه کوتاهی هیچ کدام از دستگاه‌های مربوطه قابل اغماض و گذشت نیستادامه داد: امیدواریم مدیران دستگاه‌های مقصر و مسبب این حادثه تلخ بدون ملاحظه کاری به محاکم قضایی به منظور جلوگیری از تکرار این صحنه‌های دلخراش معرفی شود.

گم‌شده‌ای به نام انسانیت

شاید چیزی به نام انسانیت در این بین گم شده است و یا شاید نبود سیستم نظارتی قوی بر نحوه عملکرد مسئولان امروز علی را از خانواده‌اش می‌گیرد و مشخص نیست که فردا قرعه به نام کدام طفل معصوم دیگری رقم بخورد.

کاری که بایددر نخستین حادثه دلخراش فوت کودک 2.5 سالهبر اثر سقوط در کانال فاضلاب انجام می‌شد بالاخرهرخ داد و پرونده شهرداری و آبفای اهواز به دادستانی اهواز ارجاع داده شد.

عباس حسینی‌پویا دادستان اهواز با اشاره به این‌که شهردار منطقه و آبفای اهواز را احضار و به آنها اخطار دادیم، عنوان کرد: هر کدام از این دو دیگری را مقصر می‌دانند اما برای ما مقصر محرز است، این موضوع به کارشناس حوادث ارجاع داده شد و دردو روز آینده نظر کارشناسی اعلام می‌شود و مقصر را به دادسرا احضار و برخورد جدی خواهیم داشت و پیگیر این مسئله هستیم.

سرپوشی که به جای دهانه چاه بر کم‌کاری مسئولان گذاشته می‌شود

سرپوش‌هایی که مسئولان برای عدم رسوایی بر سر قضیه می‌گذارند را باید بر سر کانال‌های فاضلاب می‌گذاشتند که امروز خانواده‌ای به داغ ننشیند. شهرداری اهواز اگر تغییر رویه ندهد روزی در کتاب‌های داستان کودکان، همان غول بی‌شاخ و دمی ترسیم می‌شود که کودکان را می‌بلعد و چاره‌ای جز به غل و زنجیر کشانده شدنش وجود نخواهد داشت.

شریعتی استاندار خوزستان نیز در دستوری به هاشمی‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ضمن اینکه حادثه دلخراش جان‌باختن این کودک سه ساله بر اثر سقوط در کانال فاضلاب را مایه تاثر و تاسف شدید خوانددستور تشکیل کمیته‌ای ویژه بررسی علل بروز حادثه و تهیه گزارش دقیقی جهت اطلاع شهروندان را داد.

وی افزود: باید اطمینان حاصل شود بدون توجه به عناوین با مقصران اصلی برخورد قانونی صورت گیرد و همه تدابیر لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه اتخاذ شود. همه دستگاه‌ها و مسئولان مرتبط با موضوع موظفند که نهایت همکاری را با این کمیته داشته باشند.

شهرداری‌های خوزستان ملزم به ایمن‌سازی کانال‌های فاضلاب شوند

اهتمام لازم برای پیگری این واقعه توسط مسئولان ارشد استانی مشاهده می‌شود و امید است که دادستانی اهواز در یافتن مقصر اصلی و نیز خاطیان این ماجرا از هیچ تلاشی دریغ نکند، مبادا قضیه با پرداخت دیه کودک پایان یابد چرا که مسئول دستگاه خاطی باید تاوان نادیده گرفتن خطرات و حوادثی که بر اثر بی‌توجهی‌هایش رخ داده را بدهد.

همچنین دستور نظارت و بررسی دیگر کانال‌ها و چاه‌های فاضلاب نه فقط در اهواز بلکه در همه شهرستان‌های استان داده شود تا در اسرع وقت نسبت به ایمن‌سازی موارد مذکور اقدام شود.

آنچه که نباید از قلم بیفتد وجود فضایی امن و مناسب برای بازی کودکان است که اگر شهرداری نسبت به ساخت پارک‌بازی در مناطق و محلات آن‌هم به تناسب جمعیت اقدام می‌کرد شاید چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد چرا که قطعا کودکان بازی در مکانی خوش رنگ و لعاب را به بازی در فضایی برهوتی ترجیح می‌دهند بنابراین اعضای شورای شهر، شهرداری اهواز را به ساخت پارک و فضایی مختص تفریح کودکان و نوجوانان ملزم کند.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌

حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با ابراز تاسف از حریق منطقه امام زاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند قدردانی کرد.

وی با تاکید بر اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است گفت: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر شد و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد افزود: در مرکز استان نیز با تشکیل جلسه برضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تاکید شد.

وی با بیان اینکه قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است اظهار داشت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده‌اند و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم را در پی داشت برخورد قاطع خواهد کرد.

منبع: ایلنا

tags # اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی روستای گیلان
  • جزئیات بیشتر از آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • نقش برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی هولناک شفت ‌
  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • رهاسازی چند خودروی گرفتار در گل و لای بزرگراه شهید خرازی تهران
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بارش ۳۰ میلی‌متر باران طی ۳۰ دقیقه در اهواز
  • دریچه‌های فاضلاب خیابان ادهم اهواز و دردسر‌های آن برای رانندگان به روایت فیلم