Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@10:04:40 GMT

زیستگاه مرجان های خلیج فارس رو به نابودی است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۱۰۲۹

مديركل دفتر زيست بوم هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: باتوجه به مشكلات زيست محيطي كه در مناطق جنوب كشور در زيستگاه هاي مرجان هاي دريايي بوجود آمده زندگي و حيات مرجان ها رو به نابودي است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، داوود ميرشكار افزود: ما در خليج فارس و درياي عمان دو زيستگاه بسيار مهم و پراهميت داريم كه بسياري از توليدات ما در درياها را شامل مي شود و آب سنگ هاي مرجاني و جنگل هاي حراء از جمله موارد مهم اين دو منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: متاسفانه وضعيت درخصوص آب سنگ هاي مرجاني بخصوص در خليج فارس كه درياي نيمه بسته است بسيار متفاوت بوده و شرايط زندگي براي اين موجودات بسيارسخت شده است.
ميرشكار تصريح كرد: با توجه به اينكه در حال حاضر گرمايش زمين را داريم و يك سري تهديدات ديگر در حوزه خليج فارس و درياي عمان وجود دارد مي توان به آلودگي هاي نفتي، پساب هاي خانگي و صنعتي و زهاب هاي كشاورزي و ديگر موارد اشاره كرد كه همه اين موارد دست به دست هم داده كه شرايط و عرصه را براي محيط زيست و اين زيستگاه ها كه گونه هاي آب سنگ هاي مرجاني و هزاران گونه ديگر در آن زيست مي كنند محدود كند.
مديركل دفتر زيست بوم هاي دريايي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: در اين خصوص براي حفاظت از اين گونه ها بايد يك برنامه تدوين شده داشته باشيم چون بسياري از وزارتخانه ها و دستگاه ها در اين امر نقش داشته و تا تهديدات زيستگاه هاي دريايي رفع شود و كار احياي روي زيستگاه ها صورت پذيرد، زيرا بسياري از آب سنگ هاي مرجاني در معرض خطر انقراض قرار دارند و تا زماني كه تهديدات رفع نشود روز به روز شاهد كاهش و نابودي اين زيستگاه ها خواهيم بود.
وي افزود: زيستگاههاي آب سنگ هاي مرجاني مي تواند در حوزه گردشگري پايدار و اشتغال زايي تاثيرگذار باشد چراكه در حال حاضر تمام محصولات شيلاتي مربوط به منطقه آب سنگ هاي مرجاني است و از همه مهمتر اين آب سنگ ها در سال ميليون ها دلار درآمدزايي و سودآوري دارد و اين موضوع در خارج از كشور در حال حاضر سود و درآمد كلاني دارد.
ميرشكار ادامه داد: علاوه بر حفظ و صيانت از آب سنگ هاي مرجاني درياي جنوب، ما مي توانيم فعاليت هاي توسعه اي مان را به سمت توسعه پايدار سوق دهيم و از همه مهمتر اين آبزيان زيبا را از معرض خطر انقراض نجات دهيم.

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن

 آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) از وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست