Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:41:23 GMT

دردسر جديد اپل به خاطر شکايت يک شرکت کوچک

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۱۳۴۰

خبرگزاري آريا - بر اساس اخبار منتشر شده سرويس اپل پِي متعلق به شرکت اپل براي استفاده از تکنولوژي ابداع شده توسط شرکت RSA SecureID بدون رعايت قوانين مربوط به ثبت اختراع از سوي دادگاه احضار شده است. اين احضاريه بنابر طرح دعوي از سوي شرکت RSA SecureID صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري آريا، يکشنبه هفته گذشته يکي از شرکت RSA SecureID، يکي از شرکت هاي کوچک در بوستون که توسط مبدع يکي از تکنولوژي هاي پيشرفته رمز گذاري تأسيس شده است، از شرکت اپل و همچنين شرکت ويزا براي نقض قانون ثبت اختراع شکايت کرده است و دادخواست خود را تحويل دادگاه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته مي شود رييس اين شرکت، ويس، داراي 13 اختراع ثبت شده در زمينه سيستم هاي احراز هويت که در حال حاضر در گوشي هاي تلفن همراه هوشمند، و همچنين سيستم هاي احراز هويت بيومتريک از جمله اسکنرهاي اثر انگشت و سيستم هاي ايجاد امنيت براي انجام کارهايي از جمله انتقال وجه از طريق گوشي تلفن همراه و پايانه هاي فروشگاهي استفاده مي شوند، است.
ويس مدير و ينيان گذار شرکت ابداع کننده تکنولوژي رمز نگاري RSA SecureID  در دادگاه و در مصاحبه هايي که در اين خصوص داشته است به ملاقات هاي خود با مقامات شرکت ويزا از جمله مدير اجرايي اين شرکت در آن زمان اشاره کرده است و خاطر نشان کرده است که در اين ملاقات ها صحبت هايي در خصوص همکاري شرکت ويزا با آن ها براي کار بر روي تکنولوژي که وي ابداع کرده است، انجام شده است. وي همچنين در مصاحبه هاي مختلف خود تاکيد کرده است که شرکت ويزا در توافق نامه اي 10 ساله موافقت کرده است که تا 10 سال حق ثبت اين اختراع و استفاده از اين تکنولوژي در اختيار شرکت آقاي ويس خواهد بود اما متأسفانه بعد از گذشت مدتي شرکت ويزا بر خلاف اين موافقت نامه اقدام کرده است و دسترسي به اين تکنولوژي را بدون در نظر گرفتن مجوز امکان پذير ساخته است.
همچنين ويس در خصوص نامه نگاري هاي انجام شده با شرکت اپل مبني بر الزام اين شرکت براي رعايت حق ثبت اختراع تکنولوژي ابداعي توسط ويس نيز توضيحاتي به خبر نگاران حاضر در مصاحبه هاي مختلف ارائه کرده است. .وي در ادامه توضيح داده است که شرکت اپل به هيچ يک از اين نامه هاي ارسالي پاسخي نداده است.
3 سال بعد يعني در سال 2013 ميلادي، شرکت ويزا همکاري خود را با سرويس اپل پِي، ويزا کارت و امريکن اکسپرس آغاز کرد. اپل در سال 2014 ميلادي سرويس اپل پِي را براي کاربران گوشي هاي آيفون تأسيس کرد.
در واقع هدف اپل از تأسيس سرويس اپل پِي براي کاربران ايجاد جايگزيني براي پرداخت با کارت هاي اعتباري در فروشگاه هاي مختلف و همچنين انجام خريد هاي درون برنامه اي مختلف بوده است، اما متأسفانه نتوانست توجه کاربران زيادي را به اين سرويس جلب نمايد. اما اکثر کاربران ترجيح مي دادند تا اطلاعات کارت هاي اعتباري خود را وارد گوشي هاي تلفن همراه خود کنند و از آن طريق خريد هاي آن لاين خود را چه براي پرداخت هاي درون برنامه اي باشد و چه پرداخت به فروشگاه هاي مختلف انجام دهند. همان طور که مي دانيد،  عمليات انتقال وجه در فروشگاه هاي مختلف به غير از فروشگاه هاي اينترنتي، از طريق تلفن همراه از طريق پايانه هاي دريافت در فروشگاه ها و تلفن هاي همراه مشتريان به صورت بي سيم و تبادل سيگنال انجام مي شود.
در واقع به گفته ويس اپل و ويزا به هيچ عنوان حق ثبت اختراع تکنولوژي رمز نگاري را رعايت نکرده و به خصوص شرکت ويزا بر تعهدات مفاد توافق نامه اين شرکت با شرکت ويس پايبند نبوده است. از اين رو ويس ابتدا اقدام به طرح دادخواست عليه اين دو شرکت کرده و از شرکت اپل و ويزا براي عدم رعايت حق ثبت اختراع شکايت کرده است.
شرکت اپل بعد از دريافت احضاريه در دادگاه مورد نظر حاضر شده ولي شرکت ويزا هيچ پاسخي به اين احضاريه نداده و در دادگاه حاضر نشده است. اخيراً شرکت اپل از سوي شرکت هاي زيادي براي رعايت نکردن حق ثبت اختراع اين شرکت ها و استفاده از تکنولوژي هاي ابداعي آن ها در محصولات خود از جمله آيفون و مک بوک به دادگاه احضار شده است. از طرفي شرکت اپل نيز از شرکت هاي نوکيا و کوآل کام براي در خواست اين شرکت ها در خصوص مطالبه نا عادلانه حق استفاده از تکنولوژي هاي اين شرکت ها، شکايت خود را به دادگاه هاي مربوطه ارائه داده است.
کويين امانوئل يکي از وکلاي سامسونگ در طرح دعوي اپل بر عليه سامسونگ مبني بر استفاده سامسونگ از5 نرم افزار کاربردي اپل در گوشي هاي اندرويدي خود، که موفق شد جريمه 2 ميليارد دلاري که اپل از سامسونگ در خواست کرده بود را به 120 ميليون دلار کاهش دهد، از طرف اپل وکالت اين شرکت را در اين پرونده بر عهده گرفته است.
ويس به خبرنگاران گفته بود که چون شرکت وي در تلاش هاي خود براي بستن قرار داد با شرکت هاي بزرگ براي استفاده از تکنولوژي ابداعي اين شرکت موفق نبوده است و تمام اين شرکت هاي بزرگ به نوعي حق ثبت اختراع وي را رعايت نکرده اند، از اين رو قصد دارد تا خود وارد ميدان عمل شده و اقدام به طراحي و توليد ابزاري براي استفاده از تکنولوژي احراز هويت بي سيم مطمئن و ايمن کند.
ويس در سال 1984 ميلادي شرکت Security Dynamics را تأسيس کرد که تا سال 1996 نيز به عنوان مدير اين شرکت فعاليت خود را ادامه داد. بعد از آن شرکت Security Dynamics شرکت RSA Data Security را در سال 1996 ميلادي خريد و از آن پس اين دو شرکت با يکديگر ادغام شدند و شرکت RSA SecureID از ادغام اين دو شرکت تأسيس شد. اين شرکت در حال حاضر با ارگان هاي دولتي در زمينه تأمين امنيت سيستم هاي اين ارگان ها همکاري مي کند. در حال حاضر شرکت RSA بخش از شرکت بزرگ Dell EMC است.
اما ويس بعد از ترک شرکت Security Dynamics توجه خود را صرف تکنولوژي هاي مورد استفاده در پرداخت هاي اينترنتي و پايانه اي کرد وسعي کرد تا ابداعات خود رد اين زمينه را به شرکت هاي بزرگ تر بفروشد. وي در مصاحبه هاي خود اشاره کرد است که اميدوار است روزي با شرکت هاي اپل و ويزا به توافق دلخواهش برسد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا

محمدحسین اسلامیان، اظهار داشت: واقعیت این است که ما واردکننده تکنولوژی هستیم و قطعات را با توجه به آن مونتاژ می‌کنیم و جالب اینکه می‌خواهیم همان محصولات را صادر کنیم؛ بنابراین باید ببینیم که کالای مونتاژشده ما در بازار داخلی تا چه میزان مورد استقبال قرار می‌گیرد تا در مرحله بعد انتظار داشته باشیم که کشور‌های خارجی، کالای ما را به سایر برند‌ها ترجیح دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: ما امروز لباسشویی‌ای را که تکنولوژی آن وارداتی است، با کیفیت به‌مراتب پایین‌تری از نمونه اصلی مونتاژ می‌کنیم؛ اما قیمت آن از قیمت جهانی کالای مورد نظر بالاتر است. امروزه قیمت لباسشویی‌ای که بالاترین سطح جهانی را از نظر کیفی دارد و در بسیاری از کشور‌های دنیا از آن استقبال می‌شود، ۲۰۰ دلار است، در حالی که لباسشویی‌های ایرانی با کیفیت به مراتب پایین‌تر، کمتر از ۲۰ میلیون به مردم فروخته نمی‌شود؛ بنابراین تهیه زیرساخت‌ها توسط دولت مساله دوم است و مساله اول این است که چگونه تکنولوژی وارداتی را دوباره صادر می‌کنیم.

اسلامیان افزود: امروز تنها به معدود کشور‌هایی می‌توانیم محصولاتی همچون لباسشویی را صادر کنیم که بعد مسافتی بالایی از کشور اصلی دارند یا مانند لباسشویی دو قلو و کولر آبی صرفه اقتصادی برای ایجاد خط تولید آن‌ها وجود ندارد.

نایب‌رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی، تصریح کرد: مشتری در هر صورت نیاز خود را به صورت واردات غیرقانونی با برند اصلی وارداتی تامین می‌کند؛ اما مسوولان اصرار دارند که به جای این لباسشویی ۱۵ میلیون تومانی که کیفیت بسیار بالایی دارد، در داخل کشور شبیه آن را با ۲۵ میلیون تومان به مردم بفروشند و تازه برای صادرات آن هم برنامه‌ریزی کنند. طبیعی است وقتی در یک کشور، برند ایرانی را با کیفیت پایین‌تر و قیمت دو برابری در کنار برند کره‌ای و آلمانی قرار دهیم، موفق نمی‌شویم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • شکایت ده‌ها هزار راننده تاکسی از اوبر در نقاط مختلف جهان
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • دردسر بزرگ لوزانو در تیم ملی والیبال اوکراین
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • لوازم‌خانگی ایرانی؛ گران‌تر از برند‌های برتر دنیا
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • هوشمندسازی ساختمان: خانه‌ای که فراتر از تصورات شماست