Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس اقتصاد پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین:


دبیرکل کنفدراسیون صنعت ایران افزایش قاچاق خاک را عامل کاهش صادرات سیمان کشور معرفی کرد و گفت: دولت باید برای قاچاق خاک یک فکر جدی کند.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، داریوش مهاجر که به همراه صالحی نیا و تعدادی از مسئولان تشکل های صنعتی در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: ضرورت دارد همه ارکان کشور با بحث فساد مقابله کنند و دولت به تنهایی توان مقابله بافساد را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: قانون بهبود فضای کسب و کار و قانون رفع مواتع تولید همه ناقص اجرا شده اند. برای نتیجه بخش بودن این قوانین حتما دولت باید بخش خصوصی را در کنار خود داشته باشد که از مشورت آن استفاده کند.

وی افزود: تاثیر رشد اقتصادی بخش کشاورزی این روزها و با توجه به مسائل پیش آمده در منطقه بسیار اهمیت دارد. وزارت کشاورزی باید با وزارت صنعت نزدیکتر شود که بتوان از بازارهای اطراف کشور استفاده کرد و تجربه از دست دادن بازار روسیه تکرار نشود.

وی در خصوص کاهش صادرات سیمان گفت: یکی از دلایل اصلی این کاهش، قاچاق خاک از طرق مختلف است که دولت بایدبرای قاچاق خاک یک فکر جدی کند.

مهاجر به موضوع حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت:طی دهه ها و نسل ها برتری کالای فرنگی نسبت به کالای ایرانی در اذهان مردم نهادینه شده است. با طرح این موضوع که کالای ایرانی بخریم نمیتوانیم مردم را به سمت تولید داخل سوق بدهیم.به فرهنگ سازی در همه ابعاد نیاز داریم و تمام قوا و ارکان کشور و رسانه ها باید در این راستا گام بردارند. تنها در این صورت و با طی زمان و صرف انرژی می توان به تولید داخل کمک کرد.

ادامه دارد ...


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۳۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار