Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، در متن این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور پیرامون تحریم های جدید امریکا

آن هنگام که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، نظامات منطقه برهم خورد و معادلات حاکم در جهان تغییر کرد. کسانی که خود را کدخدا می دانستند با جریان جدیدی مواجه شدند که با منطقی مستدل و قلبی مطمئن و اراده ای راسخ اعتقادات خود را پیش می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیری نپایید که کدخدایان و کدخدا باوران منافع خود را در خطر دیدند و کوشیدند تا به انحای مختلف انقلاب اسلامی را نابود یا در صورت عدم توفیق از ریل اصلی خارج نمایند. مردم ایران اسلامی و ادراک درست از دشمن و فهم دقیق از طراحی های دشمن به مقابله ی با آن پرداختند تا به امروز که با گذشت قریب به چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، توانسته اند خود را تبدیل به قدرتی سیاسی نظامی در منطقه و قدرتی گفتمانی در عرصه جهان نمایند که اندیشه های آنان امروز از امریکای لاتین تا قلب اروپا از افریقا تا نقاط دور افتاده ی آسیا مورد مداقه است.

تجربه ی چهل سال گذشته نشان داد که دشمن هیچگاه از دشمنی خود دست بر نمی دارد حتی اگر نامه ی پر از حقارت مانند نامه ی 2003 رئیس جمهور وقت را هم برای دشمن بفرستیم، اگر دم از گفتگو و تعامل بزنیم او دشمنی خود را دنبال خواهد کرد و مترصد ضربه زدن است. امروز بار دیگر تجربه تاریخی تکرار شد. چند سالی است که دولت به بهانه ی حل مشکلات اقتصادی، مذاکره با دشمن را بصورت جدی در دستور کار قرار داد و بنابه گفته ی رئیس دولت با حالت خوشبینانه به مذاکره با دشمن پرداخت، بادشمن خندید، با دشمن تلفنی صحبت کرد، با دشمن قدم زد و نهایتا متنی را با جشن و شادی بنام برجام، که ماحصل تمام آمد و شدها بود تصویب کرد.

در همین حین که دولتمردان با خوشبینی و حتی در برخی مواقع با اعتماد به دشمن پای میز مذاکره و تصمیم گیری می رفتند عده ای از دغدغه مندان انقلاب و کشور به نقد قرارداد بسته شده می پرداختند ولی دولتمردان برعکس رفتاری که با دشمن داشتند با دوستان از سر لجاجت و توهین وارد می شدند. بی سواد، لبوفروش، بی شناسنامه، لرزان، ترسو و... ادبیاتی بود که خوشبینان به دشمن در قبال دوستان استفاده می کردند.

دولت انتظار داشت با تصویت برجام تحریم های اقتصادی برداشته شود. رئیس جمهور ترک خوردن دیوار تحریم ها و گشایش اقتصادی را نوید داد. اما امروز بعد از گذشت بیش از چهار سال امروز شاهد عهد شکنی امریکای فریبکار هستیم که دیگر نه تنها تازگی ندارد که تبدیل به یک روند عادی شده است. سنای امریکا با رای بالایی تنظیم تحریم های جدید علیه ایران را تصویت نموده است که اگر آن را جزو بزرگترین مجموعه تحریمی آمریکا علیه کشورمان بدانیم گزافه نگفته ایم. برآوردها احتمال رای آوری آن در کنگره را نیز بسیار بالا می داند.این در حالی است که وضع هرگونه تحریم در هر سطح به هر بهانه ای( حتی بهانه های خودساخته تروریسم و حقوق بشری) توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات نقض برجام تلقی شده و دولت محترم موظف است مطابق بند 3 مصوبه مجلس اقدام های لازم را انجام داده و فعالیت های برجام را متوقف کند.هر چند اقدام اخیر اولین گام آمریکایی ها در جهت نقض برجام نبوده است و قبلتر از آن نیز به استناد اظهارات وزیر محترم امور خارجه طرف غربی بارها و بارها روح و جسم برجام را نقض نموده است.

امروز دولت باید بدون فرافکنی پاسخگوی خلاهای موجود در متن برجامی باشد که مدتها از آن به عنوان شاه کلید حل مشکلات داخلی و خارجی یاد میکرد. ؟ آقایانی که برجام را به آفتابی تابان تشبیه میکردند و رفع همه مشکلات کشور را به برقراری و ثبات آن گره میزدند. امروز گزارش دهند چه اتفاقی افتاده است؟

آقای رییس جمهور که پیش از اجرایی شدن برجام وعده لغو تمامی تحریم های مالی، بانکی، تسلیحاتی و اشاعه ای را در مقابل دوربین ها به ملت شریف ایران دادند این بد عهدی دشمن را چگونه پاسخ خواهند داد؟

نشریات و روزنامه ها و رسانه هایی که در راه رسیدن به توافق هسته ای از هیچ ترفندی جهت بزک کردن چهره جنایتکارانه طرف مقابل فروگذاری نکردند و تا میتوانستند به منتقدین و دلسوزان آینده کشور تحت عناوین مختلف تاختند امروز چه پاسخی به افکار عمومی خواهند داد؟

اکسیر برجام که قرار بود تهدیدات را برطرف نماید، خاک را طلا و در یک کلام معجزه کند، چرا مدام تهدیدات و موانع را تکثیر و تشدید و طلایمان را خاکستر و سیمان می‌نماید؟! با این وضع چگونه و چرا عده‌ای به جای اصلاح فکر و توبه عملی و عذرخواهی از ملت به برجام‌ها و شبه‌برجام‌های دیگر نیز می‌اندیشند؟!

اینکه تلاش کنیم اشتباهات فاحش خود در اعتماد به یک طرف بدعهد و خبیث را با جنجال های رسانه ای مخفی کنیم و با بی شرمی اینبار توان دفاعی و اصول انقلاب اسلامی را هدف قرار داده از آنها به عنوان موانع تحقق برجام یاد کنیم. مصداق عینی فرار از مسئولیت و پاک کردن صورت مسئله است.

امروز دانشجویان انقلابی از دولت می خواهند نسبت به ادامه ی برجام یا توقف آن اعلام نظر نموده و مشخص نماید خسارات وارده از این توافق بر کشور چگونه و با چه هزینه ای برطرف خواهد شد؟

در پایان یادآور میشویم. اینجا جمهوری اسلامی است. این کشور و این انقلاب به بهای ناچیزی به دست نیامده است که عده ای در جهت حفظ منافع حزبی و جناحی خود هر گونه که مایل باشند از سرمایه های ملی کشور هزینه کنند و پاسخگوی هیچ کس و هیچ چیزی هم نباشند و زمانی که به نتایج وعده داده شده نرسند مجددا با اعتماد به نفسی کاذب انگشت اتهام به سوی دیگران دراز کنند. قطعا بر همه مراجع قانونی و ذی صلاح که در امر نظارت بر اجرای صحیح برجام شریک هستند.انتظار میرود صادقانه و شفاف به مواردی که باعث نقض روح و جسم برجام شده بپردازند و علاوه بر گزارش به افکار عمومی راهکارهای مناسب جهت انجام اقدام متقابل در برابر طرف های غربی را ارائه دهند.مطمئنا در راس همه نهادهای مذکور، هیئت نظارت بر اجرای صحیح برجام قرار دارد که به زعم دانشجویان بسیجی تا کنون نیز قصور زیادی در وظایف محوله خود مرتکب شده و نتوانسته است به خوبی از منافع کشورمان حفاظت کند.امید است آقایان دست اندر کار اینبار برای افکار عمومی ارزشی واقعی قائل شده و نسبت به خطراتی که منافع ملی را در سطح بین الملل تهدید میکنند و البته پیرامون عملکرد خودشان پاسخی شفاف ارائه کرده و به جای پرداختن به مسائل حاشیه ای متوجه اولویت های اصلی کشور باشند.

والسلام علی من اتبع الهدی

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۴۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد

ایسنا/گیلان رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند.

محمد دوستار، رئیس دانشگاه گیلان امروز ۶ اردیبهشت‌ماه در نشست با مسئولین کانون‌های بسیج اساتید استان که با حضور رئیس بسیج اساتید کشور در دانشگاه گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که به ابتکار حضرت امام(ره) کارکردهای متعددی در حوزه‌های سازندگی، علمی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی و غیره دارد و ابعاد مختلف آن بسته به شرایط زمانی و مکانی برجسته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بسیج سرمایه اجتماعی بوده که در همه اقشار نفوذ کرده است، افزود: در استان به همت همه همکاران که در بسیج اساتید دست در دست یکدیگر داده‌اند، همگرایی شکل گرفته و ان‌شاءالله تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد، گفت: مهمترین مسئله این است که بسیج اساتید باید در بیرون و داخل دانشگاه چاره‌اندیشی کند؛ در بیرون دانشگاه مسائلی نظیر اقتصاد، عفاف و حجاب و... نیاز به اندیشه محوری دارند و بسیج اساتید هم حاملان اندیشه هستند؛ همچنین در داخل دانشگاه هم چالش اساسی همگرایی دانشجویان و اساتید است که اساتید باید دانشجویان را همراه کنند.

دوستار ادامه داد: حدود ۹۰ هزار دانشجو در استان گیلان داریم، پیشنهاد می‌کنم زمینه‌ای فراهم شود بین اساتید و دانشجویان در داخل دانشگاه همگرایی خوبی صورت گیرد، در این راستا باید با تمام توان و ظرفیت برنامه‌های کاربردی داشته باشیم و بتوانیم دانشجویان را جذب کنیم.

هادی مدبری، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه بسیج اساتید می‌تواند باعث تقویت همدلی و مشارکت بین جامعه دانشگاهی شود، اظهار کرد: ارتباط دانشگاه با صنعت، فناوری و نوآوری در پژوهش از مأموریت‌های جهاددانشگاهی بوده که با اهداف تعالی بسیج اساتید همسو است.

وی افزود: باید در بسیج اساتید برای رسیدن به اهداف یک نقشه راه با هدف تبیین مسائل و شناسایی نیازها و ارائه راهکار داشته باشیم؛ تدوین نقشه راه منجر به یکپارچگی، همدلی و هم افزایی در اجرای اهداف بین مجموعه دانشگاه‌ها بنابر ظرفیت‌های هر واحد می‌شود.

مدبری با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های اساتید و نخبگان دانشگاهی استان، در رفع مشکلات و مسائل و توسعه استان استفاده کنیم، گفت: محیط زیست، دریای خزر، پسماند سراوان، اقتصاد دریامحور، تالاب انزلی از مسائل مهم در گیلان هستند که می‌طلبد از طرح‌ها و پژوهش‌های جامعه علمی و اساتید بومی استان برای آنها راهکار ارائه شود.

مجتبی ملکی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان هم در ادامه با بیان اینکه بسیج از بانشاط‌ترین نیروهاست، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مأموریت‌هایی به بسیج سپرده شد، گفت: چقدر از ظرفیت نخبگانی و پتانسیلی اساتید استان با وجود چالش‌هایی نظر پسماند، دریای خزر و محیط زیست استفاده شده است؟ در واقع بسیج اساتید مظلوم واقع شده در حالیکه بسیج اساتید در جهت نظام و انقلاب در برهه‌های مختلف اثرگذاری خود را اثبات کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج اساتید باید کارکرد متفاوتی در جهاد تبیین داشته باشد
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی