Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با بیان اینکه تاکنون دولت‌ها نتوانسته‌اند به وزارتخانه آموزش و پرورشخوب رسیدگی کنند گفت: ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارآمدی سیستم آموزش و پرورش در پرورش نیروی انسانی است.

بهگزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سید محمدباقر عبادی در جمع فعالان فرهنگی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مشکلات کشور از ناکارآمدی سیستم آموزش وپرورش در پرورش نیروی انسانی است که باید فکر اساسی برای آن کرد اظهار داشت: متاسفانه تاکنون دولت‌ها نتوانسته‌اند به وزارتخانه آموزش و پرورش خوب رسیدگی کنند به گونه‌ای که در این زمینه با اهداف انقلاب فاصله زیادی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یکی از علل اختلاس‌ها وجود فرهنگ قانون‌ستیزی و قانون‌گریزی است که باید در آموزش و پرورش اصلاح شودافزود: آموزش و پرورش یکی از نهادهای مهم انسان‌سازی در کشور است که مدیران آینده کشور را در خود تربیت می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصویب سند 2030 توسط دولتکاملاً محرمانه روند را طی کردافزود: چطور اینها یک سند به این مهمی را قبل از اینکه تصویب کنند به اطلاع شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور و مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نرساندند؟

وی با بیان اینکه این همه قرارداد نفتی و بانکی و غیره در این دولت به صورت محرمانه امضا شداما شایسته نبود این سند 2030 که مربوطه به فرهنگ کشور است را از همه نهادهای فرهنگی مخفی کنند گفت: آقایان علی‌رغم اینکه شعار شفافیت می‌دهند اما متاسفانه مسائل محرمانه زیاد دارند.

رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقایان می‌گویند رونوشت سند برای شورای عالی انقلاب فرهنگی و قوای دیگر فرستاده شده استاین مغالطه استچرا که بعد از اینکه به تصویب رساندند و رسانه‌ای شدبرای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادند وقبل از آن اصلاً گفتمانی با سایر بخش‌های نظام نداشتند.

عبادی با اشاره به اینکه سندهای بالادستی کشور که طبق اذعان خود مسئولانبسیار قوی‌تر از 2030 استمتاسفانه می‌بینیم که اجرایی نمی‌شودگفت: اینها برای پر کردن کدام خلاء به سراغ 2030 رفتند؟

وی اظهار داشت: ماهیت سند 2030 سکولاری و لیبرالی استبه طوری که در آن خدا و دین و معنویت جایی ندارد و به جای خدامحوری انسان محوری در آن لحاظ شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان یونسکو که این سند را نوشته هم کارکرد مثبت دارد و هم منفی و نهادهای بین‌المللی گاهی جاده صاف کن نظام سلطه می‌شوند طبق این سند اینها با واژه‌هایی مانند «صلح جهانی» می‌خواهند در کتاب‌های درسی ما حرفی از جنایت‌های اسرائیل و دیگران زده نشود و از دفاع و جهاد و شهادت هم حرفی در کتاب‌ها نیایددر حالی خودشان تمام منطقه را ناامن کرده‌اند و ما ناچار به دفاع از خود هستیم و بدون فرهنگ مقاومت آسیب جدی می‌بینیم.

عبادی با اشاره به اینکه با همین 2030 کاری کردند که در کتاب‌های درسی کشورهای عربی یک فضای لطیف برای رژیم صهیونیستی شکل گرفته است در حالی اسرائیل در منطقه ام‌الفساد است و غفلت از آن عواقب بدی داردافزود: طبق این سند باید اطلاعات آموزشی کشور را در اختیار یونسکو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در 2030 هیچ توجهی به معنویت و تربیت معنوی نشده استاظهار داشت: روح 2030 سکولاریسم و اومانیسم استفرانسه و آمریکا این سند را به دلیل وجود اسناد بالادستی خودشان نپذیرفته‌اند.

رئیس کمیته تربیت اسلامی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت سند 2030 سکولاری و لیبرالی استبه طوری که در آن خدا و دین و معنویت و در یک کلمه تربیت جایی ندارد و به جای خدا محوری انسان محوری قرار می‌گیرد و این سند از این نظر کاملا برخلاف سند تحول بنیادین است و خدامحور نیست.

عبادی با بیان اینکه در حال حاضر سند 2030 ملغی شده است گفت: ظاهرا 2030 در کشور تمام شده است اما باید مراقب بود که برخی به طور مخفی و بدون سر و صدا آن را اجرا نکنند.

انتهای پیام/

R41348/P1357/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • مشکلات پایان‌ناپذیر کادر درمان؛ مدل جدید از مهاجرت شکل گرفته!
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم