Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-06@15:29:04 GMT

تشریح اردوهای دانش‌آموزی در تابستان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۴۶۵۴

تشریح اردوهای دانش‌آموزی در تابستان


مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزاری اردوهای دانش آموزی در تابستان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار بی‌باک، مهدی علی‌اکبرزاده در نشست خبری که برای تشریح فعالیت‌های تابستانی وزارت آموزش و پرورش در ساختمان شهید رجایی در حال برگزاری است گفت: هدایت کردن دانش آموزان به سمتی که آنان علاقمند هستند از نقش‌های مهم خانواده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها باید با فرزندانشان جلسه مشورت داشته باشند تا برنامه‌ریزی برای تابستان آنان داشته باشند. وزارت آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند از عهده غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان برآید.

وی با بیان اینکه از اول هر سال تحصیلی فرایند مسابقات را از مدارس آغاز می‌کنیم، افزود: در تابستان نیز مسابقات ملی آن برگزار می‌شود.

مدیرکل پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: از یکم تا ۱۱ مرداد ماه در نیشابور ۲ هزار و ۲۰۰ دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت خواهند کرد. همچنین از ۱۰ تیر تا ۲۵ شهریور اردوی بنیاد علوی با تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار دانش آموزان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اردوی راهیان نور از ۲۰ تیر ماه برگزار می‌شود و تا ۲۰ شهریور ماه ادامه دارد.

همچنین، طرح هجرت ۳ از ۲۰ تیر تا ۲۰ شهریور ماه در مناطق کم برخوردار انجام می‌شود. دراجرای این طرح ۱۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش قرارمی گیرند.

اکبرزاده بیان کرد: اردوی زیارت اولی‌ها نیز در مشهد قم و شیراز انجام می‌شود. در دهه کرامت دانش آموزان به این اماکن زیارتی مشرف می‌شوند که ۱۲ هزار دانش آموز را اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: اردوی مناطق مرزی با حضور دانش آموزان از ۱۷ استان برگزار می‌شود. این اردوها از ۱۳ مرداد تا یک شهریور در اردوگاه‌های مختلف کشور انجام می‌شود.

اکبرزاده بیان کرد: از سوم تا ۱۲ شهریور برای ۷۰۰ نفر از دانش آموزان برتر شورهای دانش آموزی نیز اردو داریم. همچنین اردوی کتابخوان برتر نیز داریم. این اولین اردوی کتابخوانی است که با حضور ۳۰۰ دانش آموز از ۲۰ تا ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اولین طرح همیار گردشگر را در نوروز ۹۶ برگزار کردیم در تابستان نیز گسترده‌تر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مرحله نهایی کنگره ملی پرسش مهر ۱۷ در تهران برگزار می‌شود. همچنینومسابقات قرأن و عترت در تیر و مرداد ماه برگزار می‌شود.

اکبرزاده تصریح کرد: همواره اردوها نظارت می‌شوند و آیین‌نامه نیز بازنگری شده است.


--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۴۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، وحید بیگدلی از آغاز مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان زیارت اولی به مشهد مقدس خبر داد و گفت: «مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر و پسر متوسطه اول به مقدس مشهد با مشارکت ۱۰ استان کشور از ۷ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۴ اردیبهشت‌ در قالب ۵ دوره اردویی برگزار خواهد شد.»

وی ادامه داد: «اردوی زیارت‌اولی‌ها طرحی ملی است که به تفکیک دختران و پسران دانش‌آموز و مقتضیات آنان برای آشنایی بیشتر با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، تمرین عادات صحیح زیست اجتماعی و آشنایی با جغرافیای کشور بزرگ‌مان، به‌صورت متمرکز توسط مرکز اردویی-گردشگری سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود. در این اردوی زیارتی و معنوی علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع)، برنامه‌های حرم‌شناسی، بازدید از موزه‌های حرم مطهر، برنامه‌های فرهنگی، مسابقات ورزشی، مسابقات فرهنگی و هنری گروهی، مراسم افتتاحیه و اختتامیه و اهدای بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است.» 

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: «با توجه به ضرورت توجه به مناطق کم‌برخوردار و دور از مرکز در استفاده از ظرفیت‌های تربیتی و به‌خصوص برکات تشرف به زیارت دانش‌آموزان این مناطق از یک سو، همچنین حجم بالای عملیات اجرایی این طرح و هماهنگی‌های مورد نیاز آن از سوی دیگر، مخاطبان هدف این برنامه ترجیحا محدود به دانش‌آموزان متوسطه اول پایه‌های هفتم، هشتم و نهم مناطق کم‌برخوردار هستند که پیش از این فرصت تشرف به مشهد مقدس را نداشته‌اند.»

بیگدلی با بیان اینکه مدت اقامت دانش‌آموزان در این اردو چهار روز است، اضافه کرد: «دانش‌آموزان به تفکیک جنسیت و دوره در اردوگاه ثامن‌الحجج (ع) استان خراسان رضوی در شهر مشهد مستقر می‌شوند.» 

وی تاکید کرد: «این اردو به‌منظور تبیین و تعمیق اعتقادات دینی دانش‌آموزان و ایجاد ارتباط معنوی با ائمه اطهار، تقویت امید، نشاط، شادابی و ارتباط معنوی آنان، ایجاد زمینه رشد و پیشرفت جمعی، مسئولیت‌پذیری و مشارکت در فعالیت‌های گروهی دانش‌آموزان بر‌گزار می‌شود.» 

یادآور می شود ؛ این اردو‌ها از سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و با در نظر گرفتن مرحله دوم اردو‌ها در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۱۵۲۰۰ دانش‌آموز زیارت‌اولی از مناطق کم برخوردار کشور در این اردو‌ها شرکت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جزئیات برگزاری دور دوم اردوی زیارت‌اولی‌ها ویژه دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا