Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان – مالک تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز با بیان اینکه ملوان جزو پنج تیم نخست لیگ برتر فوتبال ساحلی می‌شود از مسئولان استانی و شهرستانی خواست تا نماینده محبوب شهر بندرگز را تنها نگذارنذ.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد صالحی: ملوان بندرگز جزو قدیمی‌ترین و ریشه دارترین تیم‌های لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور بوده و از پر تماشاگرترین تیم‌های فوتبال ساحلی ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمتر از یک ماه از آغار فصل جدید لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور می‌گذرد و این فصل برای ملوانان بندرگزی حال و هوای دیگری دارد، زیرا تیم محبوب غرب استان گلستان کم کم به سمت حرفه‌ای شدن واقعی پیش می‌رود.

اما این حرفه‌ای شدن از خریداری امتیاز تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز توسط «مهدی خسرونژاد» آغاز شد، فردی که تغییرات زیادی را در این باشگاه پر هوادار ایجاد کرد تا مردم بندرگز بیشتر از همیشه به تیم محبوب شهرشان امیدوار باشند.

خسرونژاد در گفتگو با خبرنگار مهر از انگیزه‌اش برای خریداری امتیاز ملوان بندرگز، حرفه‌ای شدن این تیم، شرایط ملوان در این فصل، برنامه‌ها، اهداف و خواسته‌هایش برای نماینده بندرگز سخن گفته که متن این گفتگو در ادامه آمده است.

* شما اصالتا اهل قائمشهر هستید، چه شد که سر از بندرگز در آوردید؟

من ۱۵ سال است که ساکن گرگان هستم و از سال ۸۶ به استخدام دانشگاه آزاد بندرگز در آمدم و دو سال قبل هم به طور موازی مسئولیت دبستان سمای شهرستان بندرگز را بر عهده گرفتم.

* فعالیت شما در ورزش بندرگز از چه زمانی آغاز شد؟

قائمشهری‌ها با تیم فوتبال نساجی بزرگ شده‌اند و من هم همواره تب و تاب فوتبال را داشتم و با حضورم به عنوان مسئول دبستان سمای شهرستان بندرگز احساس کردم دانش آموزان این دبستان مستعد فوتبال هستند و حتی یکی از آنها به آکادمی کیا هم راه پیدا کرد. از آنجا بود که به این فکر افتادم تا مدرسه فوتبال تاسیس کنم.

* داستان خریداری امتیاز تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز از کجا استارت خورد؟

اواخر سال گذشته آقای فاضل جهانشاهی همکار بنده در دانشگاه آزاد بندرگز و عضو هیئت مدیره تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز اعلام کرد که این تیم می‌خواهد واگذار شود. در آن زمان نماینده سمنان که به لیگ یک سقوط کرده بود درخواستی برای خرید امتیاز ملوان داشت و از آنجا بود که من جدی‌تر به خرید امتیاز این باشگاه فکر کردم زیرا احساسم این بود که مجموعه ملوان و مردم بندرگز دوست دارند این تیم در شهر خودشان بماند و با وجود هزینه‌های هنگفت تصمیم گرفتم برای کمک ملوان و فوتبال ساحلی بندرگز، اقدام به خرید امتیاز این تیم کنم.

* برای خریداری امتیاز ملوان بندرگز با چه چالش‌هایی رو به رو شدید؟

نخستین چالش ما برای خرید امتیاز تیم فوتبال ساحلی ملوان بندرگز این بود که چیزی برای ارائه به عنوان باشگاه وجود نداشت و زمانی که برای ثبت باشگاه اقدام کردیم اعلام شد که برند ملوان فقط متعلق به انزلی است و با مدیرعامل ملوان انزلی صحبت کردیم و ایشان تنها مجوز را به بندرگز داد که ملوان بدون قید و شرط و پسوند در بندرگز ثبت شود.

* اکنون با گذشت ۶ ماه فکر می‌کنید این اقدام شما تصمیم درستی بود؟

احساس می‌کنم تصمیم درستی گرفتم، زیرا دینی به تیم نساجی داشتم که تیم‌های ضعیف نیاز به حمایت دارند و امیدوارم تمام آرزوهایی که برای نساجی در قائمشهر داشتم در ملوان تبلور پیدا کند. در بندرگز هیچ وقت تیمی به محبوبیت ملوان بندرگز نرسیده و در دیدارهای خانگی این فصل هم استقبال تماشاگران به حدی بوده که بسیاری از مردم جا برای نشستن نداشتند و ایستاده بازی را تماشا می‌کردند. من با هزینه شخصی خودم اقدام به خریداری پروژکتور و اسکوربورد، ایجاد سکوی تماشاگران و جایگاه ویژه، ایجاد سرویس بهداشتی و دوش آب گرم، ایجاد اتاق مخصوص داوران و اتاق دوپینگ برای استادیوم امام رضا (ع) بندرگز کردم

* در این ۶ ماه چه اقداماتی برای باشگاه ملوان بندرگز انجام دادید؟

اکنون ملوان بندرگز به عنوان یک باشگاه فرهنگی ورزشی ثبت شده و با تشکیل هیئت مدیره و مشخص شدن ارکان باشگاه، دفتر باشگاه را هم راه اندازی کردیم. تا کنون در کنار تیم لیگ برتری فوتبال ساحلی مردان، تیم فوتبال ساحلی بانوان را تشکیل دادیم، مدرسه فوتبال راه اندازی کردیم، تیم فوتسال را تشکیل دادیم که در جام رمضان شهرستان بندرگز قهرمان شد و به دنبال خرید امتیاز در لیگ برتر فوتبال استان گلستان هستیم. همچنین موضوع تشکیل تیم‌های دیگر هم در هیئت مدیره مطرح شده که از امسال فعالیت آنها آغاز خواهد شد و از جمله می‌توان به تیم فوتبال ساحلی بانوان، تیم راگبی بانوان، تیم فوتسال بانوان و تیم والیبال ساحلی مردان اشاره کرد. برنامه‌های زیادی داریم و فکر می‌کنم تا کنون فراتر از برنامه‌های‌ باشگاه پیش رفته‌ایم.

* از اقداماتی که برای حضور تیم ملوان بندرگز در این فصل لیگ برتر فوتبال ساحلی انجام شد، بگویید.

من با هزینه شخصی خودم اقدام به خریداری پروژکتور و اسکوربورد، ایجاد سکوی تماشاگران و جایگاه ویژه، ایجاد سرویس بهداشتی و دوش آب گرم، ایجاد اتاق مخصوص داوران و اتاق دوپینگ برای استادیوم امام رضا (ع) بندرگز کردم و در مجموع تا کنون بیش از ۲۷۵ میلیون تومان هزینه نقدی انجام دادم که این هزینه جدا از تعهداتی است که باید انجام شود. ۲۰۰ میلیون تومان با بازیکنان قرارداد مالی بسته‌ایم و قبل از شروع فصل ۲۰ درصد قراردادها را پرداخت کردیم و ۲۰ درصد دیگر هم تا پایان خردادماه پرداخت خواهد شد. سفرهای راه دور ما با پرواز است و سفرهای نزدیک‌تر را با اتوبوس ویژه انجام می‌دهیم و در مکان‌های مناسبی هم اقامت می کنیم.

* هدف ملوان بندرگز در این فصل چیست؟

امسال سعی کردیم از مربی بومی استفاده کنیم و آقای شهسوار که در گذشته کاپیتان تیم ملوان بوده را انتخاب کردیم که ایشان مدرک مربیگری A آسیا را هم گرفته و تیم را به خوبی هدایت کرده است. مجموعه خوبی را دور هم جمع کرده‌ایم و تا کنون برنامه‌های تیم به خوبی اجرا شده است و قول می‌دهم که امسال جزو پنج تیم بالای جدول باشیم.

* تا کنون چه کمک‌هایی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی به تیم ملوان بندرگز انجام شده است؟

تا الان هیچ مسئول استانی و شهرستانی به تیم ملوان بندرگز کمک نکرده و البته من هنوز هم چشم امید دارم که کمک‌ها انجام شود. کاری که من برای ملوان بندرگز انجام می‌دهم مانند کاری است که آقای پرهام در تیم نساجی قائمشهر انجام داده است، ایشان به عنوان یک سرمایه گذار وارد قائمشهر شد و مورد حمایت بی دریغ استاندار مازندران قرار گرفت و در سال نخست کمک‌های اقتصادی خیلی خوبی به این تیم شد و شورای شهر قائمشهر هر ساله مبلغ قابل توجهی را به تیم نساجی اختصاص می‌دهد. آقای پرهام هم عنوان کرد برای گسترش وزش در قائمشهر نیاز به یک زمین دارد و ماه گدشته زمینی به آقای پرهام تحویل داده شد و در این هفت سال هر ساله یک بسته اقتصادی به ایشان دادند. وضعیت اقتصادی هم بسیار اسفناک است و شرکت‌های بزرگ حاضر به حمایت مالی از ملوان بندرگز نشدند

* انتظار شما از مسئولان استانی و شهرستانی چیست؟

من جلسه‌ای که پیش از تحویل تیم با آقای طیبی مدیرکل ورزش و جوانان و آقای نورقلی پور نماینده مردم غرب استان گلستان داشتم به آقای نورقلی پور گفتم فقط می‌خواهم دفتر شما به روی من باز شد و خوشبختانه تا کنون هم همینطور بوده و مورد دومی که عنوان کردم این بود که زمینی را در بندرگز در اختیار من قرار دهند تا یک مجتمع ساحلی را برای درآمدزایی در بندرگز ایجاد کنم. در حال حاضر تیم ملوان بندرگز فقط هزینه دارد و برای مثال وقتی داوران به بندرگز می‌آیند هزینه‌های آنها بر دوش ماست. تیم‌های مهمان که برای بازی به بندرگز سفر می‌کنند در هتل‌های گرگان مستقر می‌شوند و پول‌های خود را آنجا خرج می‌کنند.

* در این خصوص بیشتر توضیح می‌دهید.

هزینه ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومانی امسال پایدار نخواهد بود و تا پایان سال تمام می‌شود و ممکن است به ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون تومان هم برسد، وضعیت اقتصادی هم بسیار اسفناک است و شرکت‌های بزرگ حاضر به حمایت مالی از ملوان بندرگز نشدند و مجبور شدم طرحی را بریزم و موافقت بانک عامل و استانداری را هم برای اجرای این طرح گرفته‌ام. در واقع این یک طرح توریستی ورزشی است که در آن زمین ساحلی منحصر به فرد در کشور داشته باشیم با ظرفیت پنج هزار صندلی و در کنار آن سالن بدنسازی و استخر هم ایجاد کنیم تا بتوانیم اردوی تیم‌های لیگ برتری و تیم ملی فوتبال ساحلی را در بندرگز برگزار کنیم تا درآمدزایی هم کرده باشیم و تمام این طرح‌ها توسط یک مهندس مشاور زبده انجام و آماده شده و بانک عامل هم آن را تائید کرده است.

* واکنش مسئولان شهر بندرگز به این درخواست شما چه بود؟

من این طرح را به شورای شهر بندرگز ارائه کرده‌ام و درخواست داشتم که سه هکتار از زمین ۲۶ هکتاری ساحل بندرگز را در اختیار باشگاه ملوان بندرگز قرار دهند تا بتوانیم مجموعه را در آنجا ایجاد کنیم و اولین چالش‌ها در این زمینه ایجاد شده است. قرار بر این بود تا با موافقت استانداری این زمین سه هکتاری در اختیار باشگاه ملوان بندرگز قرار بگیرد و هزینه هفت تا هشت میلیارد تومانی احداث مجموعه توریستی ورزشی آن بر عهده خودم باشد.

* پس توقع کمک مالی از مسئولان نداشته‌اید.

با شرایط اقتصادی حال حاضر فکر می‌کنم توقع بی جایی باشد که از مسئولین درخواست کمک مالی هنگفتی داشته باشم اما با طرح اقتصادی که دارم قطع به یقین ملوان بندرگز روی پای خودش خواهد ایستاد و دیگر نیازی به کمک‌های مردمی نخواهد داشت.

* اگر فرض بگیریم که در نهایت با درخواست شما مبنی بر در اختیار قرار گرفتن زمین موافقت نشود، سرنوشت ملوان بندرگز چه خواهد شد؟

اگر این زمین هم داده نشود، ملوان به سرنوشت تیم فوتبال اتکا گلستان دچار نخواهد شد که منحل شود زیرا من به ملوان بسیار علاقمند هستم و تمام فکر و ذکر من بوده که قسمتی از زندگی من را اشغال کرده است. اما نباید از این نکته غافل شویم که سرمایه افراد حقیقی محدود است و ملوان بندرگز تنها تیم لیگ برتر فوتبال ساحلی است که به صورت شخصی اداره می‌شود.

* به گفته شما تا کنون کمکی به ملوان بندرگز انجام نشده و اگر زمین مورد نظر شما هم واگذار نشود یعنی هیچ کمکی به ملوان انجام نخواهد شد.

اگر اهدای زمین ساحلی سه هکتاری به ملوان بندرگز انجام نشود می‌توان گفت هیچ کمکی به این تیم انجام نشده است، زیرا کمک مالی نشد، برای بازسازی زمین کمکی انجام نشد، برای اسکان تیم مهمان و داوران کمکی نشد و باید گفت که من به شخصه باید هزینه کنم تا دوستان در جایگاه ویژه نظاره گر بازی باشند که به هیچ وجه درست نیست. البته مسئولان استانی و شهرستانی وعده داده‌اند و نمی‌توان اکنون قضاوت کرد و امیدوارم با توجه به جایگاه ملوان و تماشاگران بندرگزی این اتفاق رخ بدهد.

* پس در هر صورت ملوان بندرگز به تیمداری در لیگ برتر فوتبال ساحلی ادامه خواهد داد.

چه آن زمین به ملوان بندرگز اهدا شود و چه نشود، شرایط تیم بهتر از این خواهد شد و اردوهای خارج از کشور تدارک خواهیم دید و از تیم‌های خارجی دعوت خواهیم کرد تا سطح ملوان را به درجه بالایی برسانیم. اگر در بندرگز تماشاگر نبود من هم نبودم و این هزینه‌ها را انجام نمی‌دادم، در بازی نخست خانگی هم تصمیم گرفتم میان تماشاگران بنشینم و بسیار لذت بردم.

* در پایان اگر صحبتی باقی مانده بفرمایید.

آقای فاضل جهانشاهی خیلی برای تیم ملوان بندرگز زحمت کشیده که باید از ایشان تشکر کنیم، از آقای درویشی مدیرعامل اخلاق مدار تیم، آقای خاکی عضو هیئت مدیره هم باید تشکر ویژه کنم و از مجموعه شورای شهر بندرگز هم تشکر می‌کنم. اما این را حتما باید بگویم که آقای طیبی برای ورزش استان یک نعمت است و می‌دانیم که یک دوست خوب و متخصص مانتد ایشان غنیمتی است. در پایان از خبرگزاری مهر و شما هم تشکر ویژه دارم که این فرصت را در اختیار ما قرار دادید.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست ملوان مقابل سپاهان بعد از ۳۶۷۰ روز!

به گزارش ورزش سه، طلسم شکست ناپذیری ملوان مقابل سپاهان نیز سرانجام در هفته بیست و چهارم شکسته شد تا شاگردان خوزه مورایس همچنان در رتبه سوم باقی بمانند و اندک امیدی برای قهرمانی در پایان فصل داشته باشند.

نکته جالب این تقابل به آنجایی برمی‌گردد که تیم سپاهان در هفت دیدار اخیر خود مقابل ملوان در لیگ برتر هرگز موفق به پیروزی نشده بود. هفت دیداری که فاصله‌اش با توجه به غیبت شش ساله ملوان در لیگ برتر به ده سال کشیده شد.

آخرین پیروزی سپاهان تا پیش از این مقابل ملوان در دیدار برگشت دو تیم در لیگ سیزدهم رقم خورده بود. بازی‌ای که در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در همین ورزشگاه مرحوم قایقران برگزار شده بود و در پایان سپاهان با هدایت زلاتکو کرانچار فقید موفق به برتری ۳ بر ۲ مقابل ملوانی شد دراگان اسکوچیچ آن را هدایت ميکرد.

گل‌های سپاهان در آن دیدار را سرخیو فن دایک، محرم نویدکیا و هادی عقیلی به ثمر رساندند. دو گل ملوان نیز توسط مهدی دغاغله و اسماعیل صمدی زده شد.

دیگر خبرها

  • مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • شاهین خزر رودسر در گیرودار مشکلات مالی
  • خداکند سیل نیایدچون مسئولان استان هنوز مطالعه نکرده اند
  • پیش درامدی از لیگ برتر فوتبال ساحلی
  • شکست ملوان مقابل سپاهان بعد از ۳۶۷۰ روز!
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • ساحلی بازان حریف خود را شناختند
  • آرتتا از برنامه‌ریزی مسؤلان فوتبال انگلیس انتقاد کرد