Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلبهار: چند سال است که ازمصوبه دولت ومجلس مبنی برساخت بیمارستان در گلبهار می‌گذرد بیمارستانی که قراربود دراولویت ساخت قرارداشته باشد اما به نظر می رسد خبری از بودجه و قول های گذشته نیست!

گفتنی است با پیگیری‌های صورت گرفته نماینده مردم این شهردرمجلس اعتباراولیه آن درسال ۱۳۹۴به حساب دانشگاه استان واریز شد، ولی هنوز خبری از ساخت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بدون اعتبار نمی‌توان کارکرد

مدیرفنی دانشگاه علوم پزشکی استان در پاسخ به پرسش‌های گزارشگر ما گفت: با اعتبار ناچیز نمی‌توان کار را شروع کرد و بعد که بودجه نیامد آن را نیمه کاره رها کرد.
علی رحیمی اعتبارمورد نیاز برای ساخت بیمارستان ۶۴تختخوابی گلبهار را
۱۸میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: برای اجرای اسکلت این بیمارستان ۵میلیارد مورد نیازاست که تاکنون ۵/۱ میلیارد داده شده است که آن هم برای
مطالعات طرع می‌باشد.
وی بابیان اینکه نمی‌توان بااین پول مناقصه برگزارکرد و پیمانکارانتخاب کنیم کفت:باید ۸۰ درصد اعتباراسکلت پرداخت شود تابتوان کارراشروع کرد

بلا تکلیفی بسیاری ازپروژهای دانشگاه علوم پزشکی

وی به رها شدن بسیاری از پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ادارات به بهانه نبود اعتباراشاره کرد وبا انتقاد ازکسانی که می‌گویند کار را زخمی کنید اعتبارمی رسد به رهاشدن بسیاری از پروژه‌های این دانشگاه مانند اورژانس بیمارستان قائم، امداد و نجات، بیمارستان فریمان و... دیگر پروژه‌ها اشاره کرد و گفت به علت نرسیدن منابع، بسیاری ازپروژه‌ها نیمه کاره رها شده است و ما نمی‌خواهیم بیمارستان گلبهار مانند بیمارستان فریمان که اجرای آن ۱۰ سال طول کشید نیز به این معظل دچار شود.
مدیرفنی دانشگاه بابیان اینکه نمی‌خواهیم منابع را از بین ببریم و شرمنده مردم شویم تأکید کرد: اگراعتبارکافی در اختیار قرار گیرد بیمارستان گلبهار اجرا و
تحویل آن دو سال زمان نیازدارد و نمی‌خواهیم این زمان ۱۰ سال طول بکشد.

کوتاهی شرکت عمران در واگذاری زمین کافی
وی به جلسات دانشگاه باشرکت عمران گلبهاراشاره کرد و گفت:درخواست ماازابتدا برای بیمارستان هشت هکتار بوده است که تاکنون دو هکتارتحویل شده است که باید براساس توافق دو هکتاردیگردر اختیار دانشگاه گذاشته شود و اگراین به انجام برسد و اعتبارهم واریز شود، ساخت و سازرا شروع می‌کنیم و کمترازدوسال بیمارستان را تحویل خواهیم داد.
وی به افق جمعیتی آینده گلبهاراشاره کرد و بابیان اینکه ۵۰۰هزارنفرجمعیت
دراین شهراسکان داده می‌شود، افزود: براساس استانداردهای موجود می‌بایست برای این جمعیت ۱۵۰۰تخت را تعریف کرد و این تعداد نیازمند ۱۵هزار هکتار زمین است که تاکنون دو هکتارتحویل شده است.
وی درادامه از بهره برداری کیلنیک تخصصی دانشگاه در چند ماه آینده در گلبهار خبر داد و گفت: بابهره برداری از این کلینیک برخی ازمشکلات مردم در حوزه سلامت برطرف خواهد شد.

مشکلی برای واگذاری زمین وجود ندارد

مدیرعامل شرکت عمران گلبهارهم بابیان اینکه مشکلی جهت واگذری زمین به دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد از آمادگی واگذاری دو هکتارزمین دیگربه دانشگاه خبرداد و گفت: باید دانشگاه ابتدا سیکل اداری آن راطی کند.
هومن گریوانی افزود: قراربوده است دانشگاه مستندات خود را مبنی بر افزایش تخت بیمارستان از ۶۴ به ۴۰۰ تخت به شورا ارائه کند که این کارهنوز صورت نگرفته است.
وی به برگزاری جلسه و مکاتبات شرکت عمران با دانشگاه علوم پزشکی پس ازدستوراستانداراشاره کرد و گفت:مکاتبات زیادی صورت گرفته، ولی تاکنون پاسخی به ماداده نشده است ولی اگرمدارک خواسته شده به دست شورا
برسد ما علاوه به دو هکتارزمین داده شده دو هکتاردیگررانیز واگذر می‌کنیم.
وی ازساخت بخش اورژانس بیمارستان توسط شرکت عمران به مساحت ۳۰۰متر درآینده نزدیک خبرداد و گفت:قرارشده است این بخش را بسازیم و دانشگاه هم یک عدد آمبولانس مدرن رابه گلبهاراختصاص دهد.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ به مناسبت هفته ملی سلامت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک به اتفاق جمعی از معاونین، مدیران و کارکنان دانشگاه با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در این نشست با تقدیر از زحمات و مساعی کارکنان حوزه سلامت در استان مرکزی گفت: در سنوات گذشته دغدغه‌های بسیاری در زمینه بهداشت و درمان استان داشتیم، اما در حال حاضر تا حد زیادی دغدغه‌های حوزه سلامت مرتفع شده و کار سامان گرفته است.
او با تأکید به دو مقوله مهم امنیت و سلامت، ادامه داد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای رفع مسائل این دو حوزه انجام شده و لازم است تا اقدامات و تدابیر بیشتری به کار گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: طرح بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) با همت والای مسئولین و کارکنان دانشگاه با کیفیت بسیار بالایی درحال اتمام است و به زودی به مدار خدمت رسانی وارد خواهد شد و بیمارستان آیت الله خوانساری نیز باید با برقراری ارتباطات بین المللی با سایر بیمارستان‌های تشخیص و درمان سرطان در دنیا، به نقطه قوتی در حوزه سلامت استان تبدیل شود.
او به موقعیت استان مرکزی اشاره و تصریح کرد: باید تدابیر لازم در جهت افزایش نرخ زاد و ولد به کار گرفته و در بحث تغذیه و غذا و دارو نیز باید نظارت‌ها قوی‌تر و سختگیری‌های بیشتری اعمال شود.

تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملاً محسوس است
استاندار مرکزی در دیدار با اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان مرکزی کاملاً محسوس است.
مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی کارکنان حوزه سلامت افزود: تغییر و تحولات در سطح سلامت استان کاملا آشکار و محسوس است، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است تا تلاش‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
او ادامه داد: با توجه به اقدامات با کیفیتی که در سطح سلامت استان مرکزی اعم از اقدامات پیشگیرانه، درمانی و فنی صورت گرفته است، استان قابلیت ارتقا به قطب سلامت کشور را دارد.
مخلص الائمه خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات بسیار مؤثری که در حوزه سلامت شکل گرفته می‌توان به فعال شدن مراکز تعطیل و نیمه تعطیل در کل استان و همچنین حضور فعال پزشکان و متخصصان در مراکز بهداشتی و درمانی اشاره کرد که جای تقدیر بسیار دارد.
استاندار مرکزی گفت: در اورژانس نیز کار‌های عمرانی بسیار خوبی انجام شده و همراهی و حضور پررنگ اورژانس استان در برگزاری تمرین‎ها حاکی از پیشرفت چشمگیر این مجموعه است.

اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه خدمات سلامت استان

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی از اضافه شدن ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مجموعه سلامت استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: با افتتاح طرح بیمارستان‌های حضرت ولی‌عصر(عج)، فاز سوم آیت الله خوانساری، زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی، مرکز دیالیز و همچنین بیمارستان تازه تأسیس حضرت فاطمه(س) خمین، ۹۰۰ تخت جدید بیمارستانی به مدار خدمت رسانی در استان مرکزی وارد می‌شوند.
امانی با اشاره به اینکه طرح بزرگ بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) دیگر هیچ گره کوری ندارد، افزود: در یک سال اخیر با تلاش تمامی همکارانمان کار طرح به خوبی پیش رفته و در حال اتمام است.

او ادامه داد: بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضائی آشتیانی نیز در مرحله آزمایش نهائی قرار دارد و طرح مرحله سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز که در دوره‌ای کوتاه متوقف شده بود، از سر گرفته شده و به زودی به چرخه خدمت رسانی وارد می‌شود.

دیگر خبرها

  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • برطرف شدن اغلب دغدغه‌های حوزه سلامت
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • اختصاص ۲ هکتار زمین به طرح جوانی جمعیت در گلبهار