Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فراخوان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ارشاد زنجان، ابراهیم قاسمی افزود: فراخوان سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان زنجان منتشر شد تا بعد از ارسال و داوری آثار، نفرات برتر همزمان با روز خبرنگار معرفی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقاء سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه‌خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات اعلام کرد که امسال برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.

قاسمی افزود: شرکت‌کنندگان در بخش‌های اصلی جشنواره می‌توانند آثار خود را در قالب مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس(شامل خبری، غیر خبری)، خبر، گزارش(شامل خبری، تحلیلی )، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور به دبیرخانه ارسال کنند.

قاسمی با اشاره به بخش‌های موضوعی این جشنواره نیز اعلام کرد: موضوعات این بخش شامل اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت، نماز و معنویت، حجاب و عفاف، قاچاق کالا و ارز، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی (طلاق، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری، فقر)، رسانه و انتخابات بوده که آثار رسیده در این بخش به صورت جداگانه بررسی شده و از رسانه‌ای که بیشترین آثار را در هر یک از موضوعات فوق داشته باشد تجلیل خواهد شد.

به گفته وی، ارسال اصل و یا تصویر چاپ شده آثار در این بخش به دبیرخانه الزامی است.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در مورد ضوابط و مقررات شرکت در این جشنواره اعلام کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی ابتدای تیر ماه ٩٥ تا پایان خرداد ماه ٩٦ در یکی از سرپرستی‌های نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان منتشر شده باشد. همچنین نام صاحب اثر باید در صفحه منتشره قید شده و مطالب با امضای مستعار پذیرفته نمی‌شود. افرادی که آثار آنها با نام مستعار و کد ثبت می‌شود باید به تایید مدیر مسئول رسانه برسد.

قاسمی تاکید کرد: نمایندگی‌های نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها به منزله مدیرمسئول رسانه شناخته نمی‌شوند و آثار با نام مستعار باید توسط مدیرمسئول در مرکز تایید شود.

قاسمی مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و همچنین بولتن‌های داخلی را مجاز به شرکت در جشنواره ندانسته و افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در ٣ بخش از جشنواره است و در هر بخش می‌تواند حداکثر تا ٢ اثر را بارگذاری کند که در مجموع ٦ اثر پذیرفته می‌شود، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

معاون امور فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در خصوص داوری آثار رسیده نیز گفت: رسیدگی به آثار یک مرحله‌ای و توسط هیئت داوران جشنواره خواهد بود، هیئت داوران امکان ارسال اثر به جشنواره را نداشته و قاعده داوری بدین ترتیب خواهد بود که برای رد یا تایید هر اثر، نظر نصف بعلاوه یک رای هیئت داوران تعیین‌کننده خواهد بود.

به گفته قاسمی، برندگان هر بخش بر اساس تعداد اعضای شرکت‌کننده در آن بخش بوده و در صورت حضور بیش از ١٥ نفر شرکت‌کننده، نفرات اول، دوم و سوم انتخاب خواهد شد، در صورت حضور ١٠ تا ١٥ نفر شرکت‌کننده، نفرات اول و دوم انتخاب شده و در صورت حضور بین ٥ تا ١٠ نفر شرکت‌کننده فقط یک نفر برگزیده خواهد شد. تعداد آثار کمتر از مقدار تعیین شده، در بخش‌های دیگر ادغام یا حذف می‌شود.

وی با اشاره به جوایز جشنواره نیز اعلام کرد: در بخش آزاد نفرات اول هر رشته، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ ٨٠٠ هزار تومان جایزه نقدی، نفرات دوم هر رشته، لوح تقدیر و مبلغ ٦٠٠ هزار تومان جایزه نقدی و نفرات سوم در هر رشته نیز لوح تقدیر و مبلغ ٤٠٠ هزار تومان جایزه نقدی دریافت می‌کنند. در بخش‌های موضوعی جشنواره نیز رسانه برتر تجلیل خواهد شد.

مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با روز خبرنگار در ١٧ مردادماه برگزار شده و متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت zanjan.pressfestival.ir آثار خود را تا تاریخ ٢٠ تیرماه در این سایت بارگذاری کرده و همچنین به صورت چاپ شده به دبیرخانه ارسال نمایند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید

از آغاز جنگ غزه تاکنون دست کم بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند و یونسکو به همین دلیل جایزه امسال آزادی مطبوعات خود را به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) جایزه جهانی آزادی مطبوعات سال ۲۰۲۴ خود را به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش می‌دهند، اهدا کرد.

مائوریسیو ویبل رئیس هیئت داوران بین‌المللی متخصصان رسانه یونسکو در این باره اظهار کرد: در این دوران تاریکی و ناامیدی، ما می‌خواهیم یک پیام قوی از همبستگی و به رسمیت شناختن آن دسته از روزنامه‌نگاران فلسطینی که در چنین شرایط دراماتیکی این بحران را پوشش می‌دهند، به اشتراک بگذاریم.

وی در مراسمی در سانتیاگو، پایتخت شیلی، در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، افزود: ما به‌عنوان بشریت، بدهی بزرگی به شجاعت و تعهد آن‌ها به آزادی بیان داریم.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) و فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه، که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها فلسطینی هستند، در طول هفت ماهه جنگ غزه و در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه تعداد این افراد را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.

ویبل در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت که جهان بدهی بزرگی به روزنامه‌نگاران فلسطینی دارد.

وی افزود: ما در سراسر جهان با خطرات زیادی روبرو هستیم و باید بگوییم ایست کنید.

آدری آزولای مدیرکل یونسکو نیز گفت که این جایزه ادای احترام به شجاعت روزنامه نگارانی است که با شرایط سخت و خطرناک روبرو هستند.

لوسیا نیومن خبرنگار الجزیره، که از سانتیاگو گزارش می‌دهد، این رویداد را مراسمی بسیار احساسی توصیف کرد.

او گفت: هنگام اعلام برنده جایزه امسال مردم زیادی در اتاق بودند که گریه می‌کردند. احساسات بسیار و تشویق بسیار قوی وجود داشت. خبرنگاران الجزیره در غزه از جمله کسانی بودند که از ماه اکتبر گذشته مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.

منبع: فارس

کد خبر 750332

دیگر خبرها

  • ناشران خارجی به نمایشگاه آمدند
  • فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» منتشر شد
  • جشنواره تیتر ۱۳؛ نقطه عطفی در رونق نشریات دانشجویی
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • فراخوان اولین سالانه تبادل عکس ایران منتشر شد
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور