Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@08:27:31 GMT

آغاز فلمبرداری سریال قحطی ایران در جنگ جهانی اول

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۷۲۲۸

آغاز فلمبرداری سریال قحطی ایران در جنگ جهانی اول

فیلمبرداری سریال «گیله‌وا» با موضوع قحطی در ایران از روزهای جنگ جهانی اول به عنوان یکی از جدیدترین محصولات سازمان هنری رسانه‌ای اوج روز گذشته آغاز شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - فیلمبرداری سریال تاریخی اجتماعی «گیله‌وا» که به بررسی روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران در برهه‌ای خاص از تاریخ می‌پردازد به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال اوج در شمال کشور کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیلمبرداری این سریال که با زاویه‌ای متفاوت و از دریچه‌ نگاه عاطفی مردم به روایت داستانی تاریخی از ایام قحطی ایران در واپسین روزهای جنگ جهانی اول می‌پردازد، پس از پایان نگارش فیلم‌نامه و طی کردن مراحل مقدماتی، روز گذشته 28 خرداد در کیاشهر استان گیلان آغاز شد.

اردلان عاشوری که فیلمنامه سریال «گیله‌وا» به قلم او است، به کارگردانی این سریال نیز می‌پردازد. همچنین حسین تراب‌نژاد به بازنویسی فیلمنامه این سریال پرداخته است و امیر بنان نیز تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد.

سایر عوامل تولید سریال «گیله‌وا» عبارتند از: مجید اسکندری طراحی گریم، پیام عزیزی مدیریت فیلمبرداری، اصغر نژادایمانی طراحی صحنه و لباس، حسن لفافیان مدیریت برنامه‌ریزی، ایمان کرمیان مسئولیت جلوه‌های ویژه‌ی میدانی و داود معدنی مدیریت تولید را بر عهده دارند.

بر اساس برنامه ریزی، فیلمبرداری از سریال گیله‌وا که در روز گذشته آغاز شد تا اواخر تابستان ادامه خواهد داشت و احتمالاً در اواخر پاییز سال 1396 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نخستین نشاء ارگانیک برنج، امروز در ایستگاه مرکز تحقیقات برنج نکا انجام شد. در این روش از هیچ گونه سم و نهاده‌های شیمیایی استفاده نمی‌شود.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران در حاشیه این مراسم گفت: نشا ارگانیک در مرکز تحقیقات کشاورزی مازندران در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا نکا در سطح ۱۰ هکتار صبح امروز برای هفتمین سال متوالی انجام شد.


دکتر محمودی افزود: در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تولید محصول سالم و ارگانیک، طرح ملی تولید برنج ارگانیک از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار و به فاصله حداقل ۱۰۰۰ متر از سایر مزارع شالیزاری در ایستگاه تحقیقات زراعی بایع کلا، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی مازندان، با کشت برنج طارم هاشمی اجرا شد.


وی خاطر نشان کرد: مهمترین وجه تمایز سیستم کشاورزی تولید برنج ارگانیک با سیستم شالیکاری مرسوم در نحوه مدیریت تغذیه و مدیریت کنترل عوامل خسارتزای زنده گیاهی است. کنترل عوامل بیماریزا با تولید نشا‌های سالم) روش‌های زراعی، ضدعفونی بذر و محلولپاشی خزانه با قارچ‌های کنترلگر زیستی و استفاده از عامل کنترلگر زیستی باکتریایی در زمین اصلی انجام شد.


رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان مازندران افزود: برای کنترل آفات، مدیریت تلفیقی شامل شخم عمیق مزرعه بعد از برداشت محصول، حذف علف‌های هرز اطراف مزرعه، نشا به موقع در نیمه اردیبهشت، نصب تله فرمونی در طول دوره رشدی برنج، رهاسازی زنبور تریکوگراما و محلول پاشی با کنترلگر لازم است.

دیگر خبرها

  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • آغاز بیست و چهارمین دوره ساخت و مدیریت برند Brand MBA
  • قحطی گل در دیار کویر
  • (ویدئو) سانسور‌های عجیبِ صدا و سیما؛از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • مروری بر سانسورهای عجیب در صدا و سیما/ از دست زدن تک انگشتی تا حذف کلمه «جان» بعد از نام همسر (فیلم)
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ریزش برداری در ۳۸ مقطع از محور‌های ایلام انجام شد
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود