Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سه روستای گردشگری این استان در فهرست طرح‎های ضربتی اشتغال‌زایی کشور قرار گرفتند.

به گزارش قدس آنلاین، دلاور بزرگ‎نیا پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۷۶ طرح ضربتی اشتغال‌زایی را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قالب تفاهم‌نامه‎ای که با بنیاد مسکن و وزارت کشور دارد، از یک تا سه روستا را در هر استان به‎عنوان پایلوت اشتغال روستایی یا بوم‎گردی اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روستاها در مازندران شامل آسیابسر بهشهر، کندلوس نوشهر و جنت‎رودبار رامسر است که در چند حوزه طرح ضربتی از جمله اشتغال، گردشگری، تولیدات روستایی، صنایع دستی، ساماندهی بافت با ارزش اقامتی و تاریخی و آثار قابل حمایت در حوزه میراث فرهنگی می‌توان به آن توجه کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بحث توانمندسازی و آموزش به دهیاران را نیز داریم که با توجه به شرایط عنوان‎شده، در جنت‎رودبار آمادگی بیشتری وجود دارد.

این مسؤول بیان کرد: اجرای تور طبیعت‌گردی، جشنواره‎های آیین سنتی و بومی محلی و ترویج غذاهای سنتی را داریم، همچنین ثبت بافت با ارزش روستا در دستور کار است و تا دو ماه آینده می‌توانیم پیشرفت خوبی را در این روستاها داشته باشیم و اینکه چه تعداد اشتغال و چه تعداد فعالیت می‎توانیم ایجاد کنیم نیز مدنظر است.

بزرگ‎نیا ادامه داد: سرویس بهداشتی مناسب و مرمت آثار تاریخی را نیز برای سه روستای عنوان‎شده در نظر داریم، این طرح ضربتی به‎عنوان پایلوت است و در مجموعه استان از قبل این بستر فراهم شده و عملکرد روستاهای جنت‎رودبار، آسیابسر و کندلوس را در قالب تفاهمنامه پیگیری می‌کنیم اما هر روستایی که آمادگی داشته باشد، این اقدامات را برای آن انجام می‎دهیم.

دبیر ستاد خدمات سفر مازندران گفت: چهارمین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد مهمان‎نوازی در بخش‎های عکس، فیلم، ایده و سفرنامه‎نویسی است که تا ۳۱ مردادماه مهلت ارسال این آثار است.

کمیته گردشگری روستاها تشکیل شود

مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران نیز اظهار کرد: به دهیاران اعلام شده است که در بحث پسماندها توجه داشته باشند.

جان‎الله عبدی گفت: بیشترین پیک مسافر را در شهرهای ساحلی داریم و البته بیشترین انباشت زباله نیز در این روستاها است و دهیاری‎ها باید توجه بالایی به این بخش داشته باشند.

وی پیشنهاد داد که کمیته گردشگری در سطح بخش‎ها را نیز برای ساماندهی مسافران تشکیل بدهیم تا جاذبه‎های گردشگری و زیرساخت‌های مناسب را معرفی کنیم.

عدالت در تشویق‎ها رعایت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: طرح آرامش بهاری را در تابستان، خیمه‎های معرفت را در رمضان و نشاط معنوی را نیز در تابستان داریم، تنها ۳۰۰ مبلغ را برای خیمه‎های معرفت در سراسر استان اختصاص دادیم.

حجت‌الاسلام ستار علیزاده بیان کرد: با وجود اینکه سال‎ها است مشکل مساجد بین‎راهی عنوان می‎شود اما این مشکل حل نشده است، خادمان مسجد بحث حقوق را عنوان می‎کنند و باید از آنها حمایت شود تا انگیزه‎ای برای خدمت داشته باشند.

وی گفت: در طرح تشویق‎ها نیز عدالت رعایت نمی‎شود، هر چند بحث مادی عنوان نمی‎شود اما همه باید دیده شوند حتی برای تشویق نیز باید کمیته‎ای تشکیل شود، افرادی که ۱۶ روز در نوروز حتی یک‎روز هم تعطیل نیستند، باید دیده شوند.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد، گفت: امسال این روستا، یکی از ۸ روستای منتخب کشور برای انتخاب به عنوان برترین دهکده‌های گردشگری دنیا است.
رستگاری افزود: برای این انتخاب از طرف سازمان گردشگری جهانی شاخص‌هایی مورد نیازبوده، که هم اکنون در حال انجام است.
 خانم نادری ناظر طرح عمرانی روستای فهرج با اشاره به اقداماتی که برای احیا و مرمت این روستا در حال انجام است، گفت: مرمت و بازسازی، لکه گیری بدنه و کف سازی‌ها، دسترس پذیری برای معلولان از اقدامات در حال انجام برای احیای این روستا است.
احیا فرهنگ و رسوم روستا، برپایی بازارچه صنایع دستی، نصب تابلو‌های بین المللی گردشگری، رونق بخشیدن به گردشگری کشاورزی، معرفی اداب و رسوم و غذا‌های محلی از اقداماتی است که باهمکاری مردم روستا و سازمان‌ها و ادارات مختلف برای جهانی شدن فهرج صورت گرفته است. 

حسینی رئیس شورای اسلامی روستای فهرج هم، گفت: روستای فهرج در بخش مرکزی یزد با جمعیتی بالغ بر ۴ هزار نفر با قدمت ۳ هزارساله اثارتاریخی ارزشمندی دارد.
مسجد جامع قدیمی‌ترین مسجد جامع ایران، قلعه تاریخی، آب انبار از جمله آثار باستانی وجاذبه‌های گردشگری این روستا به شمار می‌روند.
روستای فهرج یزد با بافت تاریخی بسیارزیبا و آثار و بنا‌های تاریخی ارزشمند در بخش مرکزی یزد واقع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • تفکیک زباله در روستای قلعه بالای بیارجمند آغاز شد
  • روستای تاریخی فهرج در چند قدمی پیوستن به دهکده‌های جهانی گردشگری
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد