Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: از آغاز فصل خرید تضمینی گندم تاکنون ۶۱ هزار و ۷۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در مازندران خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،به‌نقل از روابط‌عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور، سید محمد جعفری اظهار داشت: این میزان خرید توسط 23 مرکز از 30 مرکز دایر شده در استان خریداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری بر اساس 2 درصد افت غیر مفید و 4 درصد افت مفید 13 هزار ریال است و پرداخت بهای گندم تحویلی از طریق بانک کشاورزی صورت خواهد گرفت.

جعفری تصریح کرد: کشاورزان برای تحویل گندم خود باید دارای معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند.

وی با اشاره به اینکه جهت خدمت رسانی بهتر به کشاورزان و سهولت روند تحویل گندم اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: تمهیدات و تجهیزات 30 مرکز خرید تضمینی در سطح استان عملیاتی شده که متناسب با حجم برداشت و ارائه محصول و نیاز منطقه ای سایر مراکز نیز فرآیند خرید تضمینی را آغاز خواهند کرد.

وی بیان کرد: از آغاز فصل خرید دانه روغنی کلزا تاکنون 19 هزارو 48 تن کلزا توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 از کشاورزان مازندران خریداری شد.

جعفری گفت: مبلغ 319 میلیارد و 586 میلیون و 427 هزار ریال از مطالبات کلزا کاران مازندران از طریق سامانه جامع پرداخت محصولات کشاورزی به حساب کشاورزان مازندران واریز شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: با این میزان پرداختی تاکنون 65 درصد از مطالبات کلزاکاران استان مازندران به‌حساب آنها واریز و مابقی آن نیز در آینده نزدیک توسط بانک کشاورزی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: به ازای هرکیلو دانه کلزا با افت رطوبتی 10 درصد و ناخالصی 2 درصد 2783 تومان پول به کشاورزان پرداخت خواهیم کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: تا زمانی که کشاورزان، کلزا برای تحویل داشته باشند مراکز خرید دایر خواهند بود.

انتهای پیام/

R41358/P41362/S6,74/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۷۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

کشاورزان مازندران با آغاز آئین نشای مکانیزه در ۸ هکتار از اراضی شالیزاری روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل به استقبال کشت زراعی جدید رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، شامگاه_پنجشنبه سی‌ام فروردین _ اولین نشای مکانیزه مازندران با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس، سرپرست جهاد کشاورزی مازندران در هشت هکتار از زمین کشاورزی مرحوم اولیایی روستای فیروزکلای بخش دشت سر آمل آغاز شد؛ بابک مؤمنی سرپرست جهادکشاورزی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه ۲۱۵۰۰۰ هکتار از اراضی استان سطح زیرکشت برنج وجود دارد که بیشتر از این امکان قابلیت کشت این محصول امکان نیست، اظهار کرد: با توجه به جذابیت اقتصادی سایر فعالیت‌ها رو به کاهش است.

وی امنیت غذایی در کشور را مهم دانست و گفت: در چهارچوب برنامه‌ها وزارت کشاورزی و در تبیین شورای سیاست‌گذاری نگاه به سمت بهره‌بری و عملکرد است که با دانش محققین و انتقال این دانش همراه است.

سرپرست جهاد کشاورزی مازندران از تشکیل انجمن کشاورزان پیش رو در مازندران اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی شده ۱۰ تا ۱۵ درصد با استفاده از برنامه کود کامل و ریزمغذی‌ها در سیستم آبیاری متناوب و ارتقای عملکرد داشته باشیم که این برنامه قابل تحقق خواهد بود.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۱ درصد ظرفیت آبندان پر شده است ولی سدها مشکل داریم، خاطرنشان کرد: ۱۷۵۰۰۰ هکتار با بیش از ۸۰ درصد شخم اولیه انجام شده و قریب به ۵۸۰۰۰ هکتار با ۳۰ درصد آماده نشاست.

وی از اولین پروژه پایلوت ملی طرح جامع زیرساخت اراضی کشاورزی در نواحی محله فریدون‌کنار خبر داد و گفت: در کشاورزی بحث بازچرخانی آب و تکمیل طرح زیرساخت در اراضی شالیزار که هم زیرساخت تأمین آب داشته باشد و از دسترس خارج نشود تا ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی ضمن پیش‌بینی توسعه ارقام پرمحصول در امسال خاطرنشان کرد: امسال ۲۷۰۰۰ هکتار به سمت کشت پرمحصول داشتیم که با اتخاذ تدابیری از ۹۰۰۰۰۰ تن برنج سفید به بیش از یک میلیون تن برنج خواهیم رسید.

کد خبر 745869

دیگر خبرها

  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد
  • پیش بینی خرید تضمینی ۸۰۰هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • برداشت بیش از ۵۰ هزار تن گندم از مزارع خوزستان
  • برداشت ‌و خرید دانه کلزا توسط بخش خصوصی آغاز شد