Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@03:01:01 GMT

تلاش برای ثبت جهانی آداب، سنن و فرهنگ آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۷۶۹۶

تلاش برای ثبت جهانی آداب، سنن و فرهنگ آذربایجان غربی

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، هوشنگ عطاپور در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین المللی بازی های بومی و محلی ثبت جهانی آداب و سنن و فرهنگ های بومی و محلی استان را حایز اهمیت دانست و عنوان داشت: آذربایجان غربی به دلیل فرهنگ غنی و همسایگی با چند کشور دارای فرهنگ ها و آداب گوناگونی است و امروز شاهد آن هستیم که برخی از کشورهای همسایه که قوم و خویش فرهنگی هستند به دنبال ثبت جهانی برخی آثار و مالکیت معنوی آنان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری جشنواره بین المللی باری های بومی و محلی در استان را یک رویداد فرهنگی ورزشی خواند و گفت: ما شاهد یک رویداد تمام عیار فرهنگی ورزشی خواهیم بود چرا که از یک طرف به روستاییان عزیز و عشایر مرزدار غیور توجه می شود و از طرف دیگر در حوزه فرهنگی و اجتماعی به مقوله ورزش روستاییان توجه می شود و هم یکی از مهمترین ساخت های کشور یعنی فدهنگ بومی و محلی مورد توجه و تحلیل قرار می گیرد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی به اهمیت تقویت هویت دینی و محلی مردم اشاره کرد و افزود: یکی از وسیله های دشمن تضعیف هویت ملی و ایرانی است.بفرموده امام راحل انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است. تلاش این است که ایران با تکیه بر فرهنگ و ارزش های بومی و اسلامی و ایرانی، هویت مردم ما تقویت بشود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری و همراهی کلیه دستگاه های مرتبط با برگزاری این جشنواره، آذربایجان غربی بتواند میزبان خوبی برای ورزشکاران بازی های بومی و محلی ملی و بین المللی باشد

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، باکو پایتخت آذربایجان از چهارشنبه (12 اردیبهشت) لغایت جمعه (14 اردیبهشت) میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

همچنین نشست رهبران ادیان با حضور رهبران ادیان و نمایندگان سازمان‌های دینی و اجتماعی از سراسر جهان با عنوان «تقویت اعتماد از طریق گفتمان بین ادیان» در باکو برگزار خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • استغاندار هرمزگان: نگران توسعه صنعتی هرمزگان هستیم
  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد