Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای شورای عالی نظام پرستاری از تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل در جلسه دیروز هیئت دولت قدردانی کردند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حمید رضا عزیزی عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل که با پیگیری جدی وزارت بهداشت و شخص دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمى وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سرانجام رسید یک تحول بزرگ برای توسعه خدمات پرستاری در جامعه است و جامعه پرستاری قدردان این تلاش فراموش نشدنى وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل که با پیگیری معاونت پرستاری و حمایت‌هاى همه جانبه شخص وزیر بهداشت اتفاق افتاد یک فصل جدید برای پرستاری ایران ایجاد کرده است و با این گام بزرگ، پرستاری ایران راهش را برای خدمت رسانی در سطح جامعه باز کرده است که می‌تواند در علاوه بر بالین در سطح جامعه براى انواع گیرندگان خدمت و مخاطبین نظام سلامت ثمربخش باشد.
رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری بندرعباس گفت: مراکز مشاوره خدمات پرستاری اگرچه حدود ۱۸ سال پیش راه اندازی شدند، ولی تاکنون به معناى واقعى ر‌ها شده بودند و هیچ یک از دولت‌های گذشته برنامه جدی برای ساماندهی آن‌ها پیش بینی نکرده بود و دولت‌های مختلف به خدمات پرستاری در منزل نگاه جدی نداشتند، درحالی که یکى از نیازهاى اساسى مردم؛ برخوردارى از این گونه خدمات است، اما خوشبختانه در دولت یازدهم با پیگیری‌هاى مداوم و کارشناسى شده معاونت پرستاری و حمایت جدی وزیر بهداشت بالاخره این اتفاق مبارک افتاد و تعرفه خدمات پرستاری در منزل که چندى پیش در شورای عالی بیمه تصویب شده بود امروز در دولت هم تصویب نهایى شد که جای قدردانی و تشکر دارد.
شمس الدین شمس عضو شورای عالی نظام پرستاری نیز گفت: فرصت بی نظیری با تصویب تعرفه‌های پرستاری در منزل برای پرستاران ایجاد می‌شود.
وی تصویب تعرفه‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل را به نفع مردم، پرستاران و نظام سلامت دانست و افزود: بی شک با این مصوبه فرصت بی نظیری برای پرستاران به لحاظ اشتغال و اثبات توانمندی و ظرفیت‌های موجود در جامعه پرستاری برای ارتقاء سلامت جامعه ایجاد می‌شود.
شمس تصویب تعرفه‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل را دارای منافع چند جانبه دانست و گفت: این مصوبه علاوه بر کمک شایانی که به مردم می‌کند برای پرستاران و نظام سلامت نیز فرصتی بی نظیر محسوب می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر بسیاری از بیماران ما در منازل بستری هستند و نیازمند دریافت مراقبت‌های استاندارد، کیفی و خوب هستند و متأسفانه به دلیل نبود قانون و چارچوب‌های اصولی، از این خدمات محروم هستند و در این بین نیز در بسیاری موارد شاهدیم که کسانی که مراقبت پرستاری در منزل ارائه می‌دهند، افراد حرفه‌ای و تخصصی نیستند و بی شک با این مصوبه و ورود پرستاران حرفه‌ای به این حوزه جلوی این گونه سوء استفاده‌های احتمالی گرفته می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه ادامه داد: این مصوبه همچنین فرصت بسیار خوبی برای پرستاران است زیرا علاوه بر فرصت کار و اشتغال می‌تواند توانمندی‌ها و قابلیت‌های جامعه پرستاری را در ارتقاء سلامت جامعه و ارائه خدمات کیفی و خوب به مردم نشان دهد و مشخص کند که یک پرستار تحصیل کرده دانشگاهی چطور می‌تواند خدماتی با کیفیت و کم هزینه و با نتایج بهینه را به مردم ارائه دهد.
وی افزود: این مصوبه جایگاهی برای معرفی جامعه پرستاری به مردم است زیرا وقتی پرستاران در منازل مردم حضور می‌یابند، سطح گسترده تری ازخدمات پرستاری را از این پس شاهد هستیم در حالی که تا امروز تصور مردم از پرستاران فقط در بیمارستان‌ها و ارائه خدمات درمانی در بخش‌های بستری بوده است ولی اکنون پرستاران می‌توانند قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در حوزه گسترده‌تر و وسیع تری در ارائه خدمات سلامت به مردم نشان دهند.
عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بنده این فرصت بی نظیر ایجاد شده را علاوه بر جامعه پرستاری به مردم و نظام سلامت تبریک می‌گویم و امیدوارم با اجرای خوب این قانون و حمایت‌های بیمه‌ها مردم ما از این پس خدماتی استاندارد و مقرون به صرفه‌ای را در حوزه مراقبت‌های پرستاری دریافت کنند.
وی تصویب تعرفه‌های مراقبت در منزل را به نفع اقتصاد سلامت خواند و گفت: بی شک با توجه به هزینه‌های بسیار زیادی که ارائه خدمات در بیمارستان‌ها به دولت تحمیل می‌کند، ارائه بسیاری از این خدمات در منزل حتی با پشتیبانی بیمه‌ای می‌تواند بسیار به نفع اقتصاد بهداشت و درمان کشور باشد و بار زیادی از دوش دولت بردارد.
حمید سالاری دیگر عضو شورای عالی نظام پرستاری، تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل را هدیه تاریخى و ارزشمند دیگری از سوی وزیر بهداشت به مردم و پرستاران دانست.
وی با اشاره به اهمیت و لزوم نقش آفرینی پرستاران در سطح خانواده‌ها و جامعه، تصویب تعرفه‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل را هدیه‌ای ارزشمند و تاریخى از سوی وزیر بهداشت به مردم و پرستاران دانست.
سالاری افزود: به هر حال جامعه پرستاری باید در سطح جامعه و خانواده‌ها بتوانند خدمات ارائه دهند و به یقین تصویب تعرفه‌های خدمات پرستاری در منزل امکانی است که هم جزو اولویت‌ها و شرح وظایف بسیار مهم پرستاران در سراسر دنیا تعریف شده است و هم اینکه می‌تواند کمک بسیار شایانی در دریافت خدمات بهینه‌تر و مقرون به صرفه‌تر برای مردم و نظام سلامت باشد.
عضو شورای عالی نظام پرستاری تصویب تعرفه‌های مراقبت‌های پرستاری در منزل را موجب ساماندهی این حوزه و کمک ویژه به وضع سلامت و اقتصاد مردم دانست و گفت: همچنین خدمات پرستاری در منزل می‌تواند مقداری از مراجعات مردم به سطح اول و خانه‌های بهداشت در جامعه شهری و روستایى بکاهد و برخی از خدمات مورد نیاز مردم در این سطح با قیمت پایین‌تر و دسترسی آسان‌تر در منزل به آن‌ها ارائه شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه این جلسه با بیان اینکه در جلسه شورای عالی سه مصوبه مهم داشتیم، بیان کرد: حسین بهاروند و خانم اشرف معینی به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری جایزه کاظمی آشتیانی در جلسه امروز انتخاب شدند.

وی اعلام کرد: 5 نفر از اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در بنیاد سعدی برگزیده شدند که اسامی ایشان شامل علی‌اشرف صادقی، محمد دبیر مقدم،  موسی اسوار، محمدجعفر یاحقی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبه سوم جلسه امروز تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش بود، با اینکه سند تحول؛ قوی، مبنایی و اصولی نوشته شده، اما نقشه راه آن نوشته نشده بود این نقشه راه در شش ماه اخیر در وزارت آموزش‌وپرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین و کلیات این نقشه راه در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • عقب‌ماندگی تعرفه‌های پزشکی نسبت به رشد قیمت تمام شده خدمات
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • رشد تعرفه های پزشکی نسبت به قیمت تمام شده خدمات عقب است
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است