Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - انتخاب زمان و روش انجام اين عمليات به گونه‌اي بود که هم پاسخ تهديدات اخير ترامپ عليه ايران و هم تحريم هاي جديد کنگره و هم تهديد هاي هم پيمانان منطقه‌اي آمريکا داده شود.

سرويس جهان مشرق - حمله موشکي ديشب انجام شده توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر ضد مواضع داعش از استان‌هاي غربي کشور و شليک شش موشک به شهرک الميادين در استان ديرالزور سوريه و مرکز تجمع تروريست هاي داعش در اين منطقه با توجه به مجموعه تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي پيام ها و پيامدهايي را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين پيام ها علاوه بر ميزان تلفات و خسارت هاي به بار آمده از تروريست ها است که طبعا رسانه هاي وابسته به گروه‌هاي تروريستي تلاش خواهد کرد آن را در بايکوت خبري قرار دهند. البته با وجود بايکوت خبري احتمالي در مورد اين تلفات ، مي توان گفت که اشراف اطلاعاتي ايران در سوريه و دقت اصابت اين موشک ها بعلاوه اهميت راهبردي و مرکزيت استان ديرالزور براي داعش نشان از تلفات و خسارت هاي بالاي اين حمله براي تروريست ها دارد. ديرالزور پايگاه اصلي داعش درسوريه است. اين گروه تروريستي در2ماه گذشته پس ازشکست‌ها در رقه، حمص و حماه، تمام نيروها و تجهيزاتش را به اين استان منتقل کرد. در همين رابطه روزنامه النهار چاپ لبنان پيرامون اين حمله موشکي نوشت که حمله موشکي مستقيم سپاه پاسداران با وجود حمايت‌هاي گسترده مستشاري و شبه ‌نظامي ايران از سوريه، حمله‌اي نادر و غيرمنتظره بود.
از ترقه بازي تا موشک بازي
همزماني اين حمله موشکي با ديدار رهبر معظم انقلاب اسلامي با خانواده شهداي مدافع حرم و شهداي مرزباني و بيانات ايشان مبني بر اينکه جمهوري اسلامي ايران مستحکم ايستاده و به دشمنان سيلي سختي خواهد زد، نشان مي‌دهد که جمهوري اسلامي ايران هر زمان که اراده کند، قدرت پاسخ گويي فوري به تجاوزات احتمالي را خواهد داشت و تلاش وابستگان منطقه اي آمريکا براي بازي با امنيتي ايران، بازي با آتش است. به اين ترتيب اين حملات را مي توان در راستاي دلجويي از خانواده هاي شهداي مدافع حرم و حملات تروريستي اخير ارزيابي کرد.
از سوي ديگر حملات گسترده موشکي ايران به مواضع تروريست ها با موشک هاي حجيم ميان برد ، دقت استفاده رهبر معظم انقلاب از تعبير "ترقه بازي" در توصيف حملات تروريستي ايران را نشان داد و ثابت کرد که ايران آمادگي دارد پاسخ اين حملات بچه گانه و فاقد تجربه حرفه اي را با موشک هاي خود بدهد.

زوزه موشک هاي ديرالزور در گوش واشنگتن
ايران‌ گرچه گزينه‌هاي متعددي براي پاسخ به حملات تروريستي داعش در داخل خاک خود داشت، اما گزينه حمله موشکي از خاک خود را انتخاب کرد تا عمليات بي‌سابقه ايران در استفاده از ناوگان موشکي خود پس از سي سال و حمله به مواضع تروريست‌ها در سوريه پيام‌هايي براي واشنگتن داشته باشد. ايران حتي مي توانست براي اين حمله از هواپيما استفاده کند و يا از همپيمانان خود در سوريه يا عراق و يا لبنان بخواهد چنين کاري را انجام دهند، اما اصرار بر اينکه اين حمله از داخل خاک ايران انجام شود براي اين بود که عملياتي بي سابقه انجام شود که چندين پيام در پي داشته باشد.
بسياري از تحليلگران منطقه‌اي معتقدند که اين حملات گرچه پاسخي به اقدامات تروريستي گروهک تروريستي تکفيري داعش در حمله تروريستي به ساختمان مجلس شوراي اسلامي و حرم مطهر امام خميني و ساير تلاش هاي آنها براي اقدامات تروريستي در داخل ايران است، اما پيام ديگري براي آمريکا دارد که با افزايش فشارها و تحريم ها بويژه اعمال تحريم هاي اخير سعي در متوقف کردن فعاليت‌هاي موشکي ايران دارند.
اين حمله همچنين واکنشي به فعاليت هاي مخرب آمريکا در منطقه بود که ضمن اتحاد با برخي رژيم هاي عربي منطقه به دنبال از بين بردن نقش ايران در عرصه منطقه و تلاش براي حذف محور مقاومت است. امير دفتري خبرنگار سي ان ان در تهران در واکنش به اين حمله موشکي گفت که حمله موشکي ايران به سوريه نشان دهنده افزايش نقش ايران در تحولات سوريه است. اين در حالي است که عمده فعاليت‌هاي ائتلاف بين المللي ضد داعش در سوريه براي کاستن از نقش ايران در منطقه است. به صورت خلاصه مي توان گفت که انتخاب زمان و روش انجام اين عمليات به گونه‌اي بود که هم پاسخ تهديدات اخير دونالد ترامپ بر عليه ايران و هم تحريم هاي جديد کنگره اين کشور و هم تهديد هاي هم پيمانان منطقه اي آمريکا داده شود.

حمله موشکي و پاسخ به تهديدات منطقه اي
حملات موشکي صورت گرفته اخير همچنين واکنشي قاطع از سوي ايران به تهديد کنندگان منطقه اي اين کشور از جمله عربستان و رژيم صهيونيستي بود که چند سالي است مواضع منطقه‌اي آن ها در در تطابق کامل با يکديگر قرار گرفته است. در همين رابطه شبکه هفت تلويزيون رژيم صهيونيستي نيز در واکنش به حمله موشکي ايران ، آن را تهديدي تلويحي عليه دشمنان اين کشور از جمله عربستان، اسرائيل و آمريکا خواند. در همين رابطه خبرگزاري اسپوتنيک نيز در تيتري معنادار نوشت که سيلي را داعش خورد تا صدايش را ديگران بشنوند. اين خبرگزاري در تحليل خود آورده است که اين حمله هشدار جدي از سوي ايران به اسرائيل و عربستان است.
فاصله تل‌آويو، پايتخت رژيم اشغالگر صهيونيستي يکي از پرجمعيت‌ترين شهرهاي صهيونيست‌ها تا نزديک‌ترين سايت موشکي سپاه که محل آن رسانه‌اي شده، کمتر از 1100 کيلومتر است. به اين ترتيب اين حمله بار ديگر کابوس صهيونيست ها در مورد هدف قرار گرفتن احتمالي از طريق سه نوع از موشک هاي ايراني با نام هاي "شهاب 3"، "سجيل" و "قدر" را زنده کرد. دقت نقطه زني موشک هاي ايراني که قطعاً در ارزيابي‌هاي اطلاعاتي دشمن از اين عملياتِ موفق، به اثبات خواهد رسيد، نشان خواهد داد که مواضع استراتژيک رژيم صهيونيستي و پايگاه‌هاي نظامي آمريکا در منطقه و هر تهديد احتمالي ديگري که به دنبال تجاوز به خاک ايران باشد، از اين حملات دقيق در امان نخواهد بود.
مرورگر شما از ويدئو پشتيباني نمي‌کند.
فايل آن‌را از اينجا دانلود کنيد: video/mp4
لحظه اصابت موشک‌هاي سپاه به هدف

زمان تهديد به حذف محور مقاومت به سر رسيده است
اگر بخواهيم عمليات موفق نيروهاي سپاه در هدف گيري مواضع تروريست ها در ديرالزور را با پيشروي‌ها و عمليات موفقيت آميز گروه‌هاي مقاومت در عراق و سوريه و اتصال مرز زميني ايران به لبنان در پي اتصال مرزهاي عراق و سوريه به يکديگر را در کنار هم قرار دهيم، اين نتيجه استراتژيک به دست خواهد آمد که ديگر زمان تهديد محور مقاومت به حذف از معادلات منطقه‌اي به سر آمده و شايد دقيق تر اين باشد که بگوييم تلاش هاي محور متخاصم با اين محور در عرصه‌هاي مختلف منطقه‌اي از سوريه گرفته تا عراق و يمن و بحرين و حتي تهران در راستاي خروج آبرومندانه از باتلاق رسوايي است که در پي تجاوز بر ضد همين محور گرفتار آن شده اند. محور آمريکايي منطقه در حال حاضر تلاش دارد از تمامي پتانسيل‌هاي خود براي ضربه زدن به محور مقاومت استفاده کند تا شايد بتواند اندکي از شدت موازنه هاي تلخ برد و باخت عرصه هاي ميداني منطقه بکاهد.

ايران به نمايندگي از محور مقاومت با اين حمله ثابت کرد که حضور در محافل ديپلماتيک براي حل و فصل سياسي بحران‌هاي منطقه‌اي در نتيجه موضع ضعف و ترديد اين محور نيست و هنوز برگه هاي زيادي وجود دارد که براي حل و فصل نهايي و نظامي بحران سوريه يا عراق و يمن مورد استفاده قرار نگرفته است. ايران نشان داد که فعاليت‌هاي ديپلماتيک اين کشور براي کاهش مدت جنگ و تلفات مردم بي گناه مردم سوريه و عراق و يمن و دادن شانس بازگشت، به جريان هاي مختلف حاضر در عرصه ميداني سوريه است و در صورتي که طرف هاي مقابل نخواهند اين گزينه را دنبال کنند، ضربات بيشتري را متحمل خواهند شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۸۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» در مراسم اکران این فیلم گفت: مستند «از اراک تا تل‌آویو» روایت اجتماعی از مردم اراک در شب عملیات جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود مقابل رژیم سفاک و متجاوز صهیونیستی است و فیلم تلاش می‌کند روایت مستند از تنوع اجتماعی مردم اراک و احساس شور، نشاط، غیرت و اقتدار را به نمایش بگذارد.
حاج محمدحسینی با بیان اینکه فیلم با روایتی هنری تلاش می‌کند این رشور و شعف را به زبان هنر نشان دهد، افزود: زمان مستند ۱۸ دقیقه است و از زمان حمله تا ساخت این مستند حدود هفت روز طول کشید و عوامل حوزه رسانه به صورت شبانه‌روز و جهادی کار کردند.
او گفت: فیلم تلاش کرده تا نگاه اجتماعی داشته باشد و با این نگاه این اتفاق تاریخی که برای اولین بار جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل حمله کرد را به نمایش بگذارد.

کارگردان فیلم مستند «از اراک تا تل‌آویو» این مستند را از این جهت حائز اهمیت دانست که نتانیاهو شهر اراک را تهدید کرده بود و این فیلم سعی کرده تا نگاه مردم اراک به این تهدید را نشان دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اکران فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو