Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه یکشنبه مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه را با هدف تنبیه تروریست های جنایتکار، مورد حمله موشکی قرار داد.
در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپاه پاسداران اعلام کرد که «پیام این اقدام انقلابی و مجازات گونه کاملا روشن است؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان هشدار می دهد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت و جنایتکاران را به جهنم رهنمون می سازد.»

** ولایتی: حمله موشکی سپاه به تروریست ها پاسخ مستقل‌ترین کشور جهان به بدخواهان است
علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: مستقل ترین کشور جهان با اقتدار، پاسخ قاطع به بدخواهان، تروریست ها و دشمنان خود را در هر جایی که باشند داده و خواهد داد
وی با تاکید بر این که امنیت ایران اسلامی خدشه ناپذیر است، افزود: اقدام ارزشمند، با صلابت و نرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انهدام مواضع تروریست های داعش نمونه و بخشی از توان بازدارندگی و بالای دفاعی کشور، همه جانبه و پشیمان کننده است که برای دشمنان می تواند بسیار کوبنده تر هم باشد.

**عملیات موشکی سپاه مطابق اصول بین الملل بود
عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات، عملیات موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه داعش را نشان دهنده اقتدار کشور توصیف کرد و گفت: دستگاه های امنیتی برخورد خوبی با جریان کور داعش داشته اند.
وی افزود: عملیات موشکی سپاه کار مشروع و قانونی است، مخصوصا این که این کار با هماهنگی کشورهای همسایه و خصوصا سوریه اتفاق افتاده است. در این موضوع ایران از آسمان عراق و سوریه استفاده کرده که با هماهنگی این کشورها بوده است و نشان می دهد که این کار مطابق اصول و قانون بین الملل بوده است.
رمضان‌زاده ادامه داد: این موضوع جزو دفاع مشروع محسوب می شود و هیچ منعی از نظر حقوق بین الملل ندارد. بنابر این به نظرم کار درستی انجام شده و باید اقتدار کشور نشان داده می شد.

** واکنش مقتدرانه سپاه در حمله به تروریست های تکفیری، ستودنی است
محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واکنش مقتدرانه نظام، از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حملات تروریستی اخیر داعش در تهران که با موشک های میان برد زمین به زمین از پایگاه های موشکی داخل خاک ایران، مقر تروریست ها در منطقه دیرالزور سوریه را هدف قرار داد، اقدامی ستودنی است که عزم جزم نیروهای مسلح و ملت شریف ایران برای مقابله با تروریسم و هر آنچه امنیت ایران عزیز را به خطر بیندازد، نشان می دهد.
نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: این اتفاق، پیام روشنی است به قدرت های پیدا و پنهان حامی تروریست ها و دنباله های حقیر و زبون منطقه ای آنها که ناامن کردن جمهوری اسلامی امنیت آنها را نیز به خطر خواهد انداخت.

** حمله موشکی سپاه علیه تروریست ها بجا و متقابل بود
علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که این اقدام، عکس العملی نسبت به تحرکات تروریست ها در تهران بود، اظهارکرد: ما این حق را داشتیم که به مرکز فرماندهی آنها حمله کنیم.
وی با بیان این که حمله موشکی سپاه، پیام دیگری نیز به همراه داشت، تصریح کرد: پرتاب موشک از ایران به سمت تروریست ها این پیام را برای عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا داشت که ما در صورت نیاز اقدام متناسب و بموقع کرده و از توان موشکی خود استفاده می کنیم و این گونه نیست که در داخل ایران بخواهند اقداماتی انجام دهند و فرار کنند، بلکه ما در محل استقرار آنها، پاسخ خواهیم داد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در مجموع این اقدام سپاه پاسداران ، اقدامی درستی بوده و بر اساس اخبار دریافتی عملیات با موفقیت همراه بوده است.
مطهری افزود: ادامه چنین اقداماتی از جانب ایران به طرف مقابل بستگی دارد، اما این عملیات پاسخ عملیات تروریستی در تهران بوده و ما حق داشتیم تروریست ها را در هرکجای دنیا تعقیب کنیم.

** اقدامات ضد داعش سپاه مورد حمایت قاطبه ملت است
حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله موشکی به مواضع داعش در سوریه گفت:اقدامات ضد داعش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد حمایت قاطبه ملت است
وی افزود: با توجه به خیانت و جنایت داعش که در حق بشریت به طور عام انجام می دهد و جسارتی که اخیرا به ساحت و امنیت ملت ایران کرد، حتما لازم بود سپاه پاسخ مناسبی را به نیابت ملت ایران به این جنایتکاران بدهد.
مرعشی با بیان این که من هم از دوستانمان در سپاه پاسداران تشکر می کنم، تاکید کرد پیام این پاسخ به دنیا این است که ایران در مقابل تروریسم سد محکم و نفوذ ناپذیری در منطقه خاورمیانه و علیه هر گروهی از جمله داعش است.

** زور آزمایی با سپاه، آمریکا را پشیمان خواهد کرد
محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه در پیام خود به سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: آمریکا باید بپذیرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان سپر دفاع از حریم عزت و شرافت ملت ایران، تحریم ناپذیر است. آمریکا بهتر است سپاه را برای زور آزمایی برنگزیند چرا که عواقبی پشیمان کننده در پی خواهد داشت.
وی تصریح کرد: غرش موشک‌های دلیر مردان سپاه اسلام، موجی از سرور و شادمانی در قلوب ملت قهرمان ایران و کابوسی سهمگین از رعب و وحشت در دل تروریست‌ها و حامیان آنان پدید آورد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اینجانب به وجود سردارانی افتخارآفرین چون شما و سردار حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه که با شلیک مقتدرانۀ موشک‌های نقطه زن، جهنمی از آتش را بر تجمع داعشیان فرو ریخت و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، که تروریست‌ها را در سیستان و بلوچستان، غافلگیرانه سرکوب کرد، افتخار می‌کنم.

** حمله قدرتمندانه سپاه به داعش، قدرت سخت ایران را به جهانیان نشان داد
کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمله قدرتمندانه سپاه پاسداران به داعش، قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد، داعش جنایت کرد و پاسخ اقدامات خود را گرفت
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مدت ها است با داعش مبارزه می کرد و ما تنها کشوری هستیم که به صورت جدی از مدت ها قبل با تروریست های داعشی مبارزه می کنیم و بدون هیچ ملاحظه ای با آنان برخورد می کنیم و انتقاد ما همواره از دیگر کشورها این بوده که چرا در مبارزه با داعش جدی نیستند.
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: سپاه بار دیگر با حمله قدرتمندانه به تروریست ها بخشی از قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد.
دهقانی افزود: موشک باران مراکز فرماندهی داعش نشان داد ما با قدرت توانستیم تروریست ها را صد ها کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان مورد هدف قرار دهیم و همچنین ما ثابت کردیم که هنوز همه توان خود را برای برخورد با داعش به کار نگرفته ایم.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با این اقدام این پیام را داد که اگر آنان بخواهند امنیت ایران را به خطر بیاندازند، بخش قابل توجهی از قدرت ایران را که جزو توان بازداندگی ما است برای ضربه زدن به آنان به کار خواهیم گرفت.
وی با تاکید بر این که حمله سپاه بسیار با وقت شناسی و موقع شناسی دقیق انجام شد، گفت: ما این پیام را به آنان دادیم که ایران کشوری است که در منطقه قوی و قدرتمند است، هم امنیت خود و هم امنیت کشورهای همسایه را حفظ می کند، هر ناامنی و هر حرکت تروریستی بخواهد توسط آنان علیه ایران رخ دهد ما مراکز فرماندهی آنان را خواهیم زد.

** پاسخ موشکی سپاه نشان داد ایران در دفاع از امنیت ملی با کسی شوخی ندارد
احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت ایران پاسخ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به داعش را اقدامی به جا و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این اقدام نشان داد ایران کشوری نیست که در دفاع از منافع و امنیت ملی با کسی یا کشوری شوخی داشته باشد
وی افزود: این حمله یک اقدام بجا و حق مسلم جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات به خصوص جواب عملیات تروریستی اخیر به مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل بود.
حکیمی پور ادامه داد: اگر دشمنان بخواهند برای منافع و امنیت ملی ایران توطئه و برنامه ریزی یا کشور را تهدید مستقیم کنند با جواب کوبنده روبه رو می شوند و در واقع دلاورمردان ایرانی منبع تهدید را درهم می کوبند.
دبیرکل حزب اراده ملت همچنین گفت: این پاسخ پیامی به کشورهایی است که در فکر تهدید منافع و امنیت ملی ایران هستند و متوجه شوند که با جمهوری اسلامی ایران نمی توانند با زبان تهدید صحبت کنند.
** شلیک موشکی سپاه به داعش اقدامی هوشمندانه و کاربردی بود
حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شلیک موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران به مقر داعش در دیرالزور سوریه که در پاسخ به اقدام تروریستی کور داعش در ایران انجام شد، اقدامی هوشمندانه، به موقع، موثر و کاربردی بود که آثار و تبعات بسیار زیادی خواهد داشت.
وی افزود: نخستین پیام این اقدام به داعش بود که در تهران و مرکز قانون گذاری کشور عملیات کردند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: همچنین این اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخی به پشتیبانان و حامیان داعش به ویژه آمریکا و عربستان بود که به قطری ها اعلام کرده بودند ارتباط قطر با ایران بخاطر این که ایران نتوانسته امنیت خودش را تامین کند، کار درستی نیست.
ترقی افزود: ایران با این اقدام نشان داد امنیت کشور دست خود ایران است و می تواند در صدها کیلومتر دورتر نیز ضربه خود را با دقت و اثرگذاری بالا به دشمن وارد کند.
وی ادامه داد: پیام دیگر این بود که باوجود این که آمریکایی ها توانمندی موشکی ایران را تهدید کننده می دانند اما این عملیات موشکی نشان داد که کاربرد موشکی ما بر خلاف نظر آمریکایی ها بر ضد تروریسم است بنابراین پروژه هایی که آنها در ارتباط با تحریم های موشکی دنبال می کردند به شکلی خنثی کرد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: با انتشار این خبر مهم در جهان ادعای آمریکایی ها مبنی بر این که ایران حامی تروریست است رد شد.
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سیلی مهم جمهوری اسلامی ایران به داعش بود که باید منتظر سیلی به پشتیبانان داعش نیز باشیم.

** توان موشکی ایران به رخ جهانیان کشیده شد
علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله موشکی ایران به تروریست های داعش را پاسخی کوبنده توصیف کرد و گفت: پیام این حمله آن است که جامعه جهانی عزم خود را در مبارزه با تروریسم جزم کند.
وی ادامه داد: حمله موشکی سپاه پاسداران تنبیهی برای گروهک داعش بود و از سوی دیگر جهانیان نیز عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را در دنبال کردن اهداف نظامی و غیر نظامی ملاحظه کردند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات اظهارداشت: این اولین باری است که توان موشکی جمهوری اسلامی ایران در فضای منطقه ای به رخ جهانیان کشیده شد و دشمنان بدانند که اگر به مرزهای کشور تجاوزی صورت گیرد و اصول بین المللی زیر پا گذاشته شود، قاعدتا پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد.

** پاسخ موشکی به مواضع داعش مورد حمایت همه اقشار است
مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مواضع داعش در سوریه مورد حمایت همه اقشار جامعه است چرا که همه خواهان پاسخ مناسب به حملات تروریستی اخیر بودند.
وی افزود: این پاسخ پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که ما درباره امنیت خود ما با هیچ کسی شوخی نداریم و هر زمانی که امنیت داخلی کشور تهدید شود، بدون تعارف از تمامیت کشورمان دفاع می کنیم.
فراهانی با بیان این که هر اقدام تروریستی هزینه های خاص خود را دارد، اضافه کرد: این حمله در عین حال نشان دهنده این بود که داعش و تروریست در امان نیستند و اگر کاری انجام دهند پاسخ آن را کوبنده دریافت خواهند کرد.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: در شرایط فعلی نیازمند انسجام و یکپارچگی ملی هستیم چرا که حکام بی عقلی در راس دولت آمریکا نشسته اند که نه تنها ایران بلکه دنیا احساس خطر کرده است.
وی بر لزوم پایان یافتن تسویه حساب های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: باید به شکل یکپارچه از دولت منتخب حمایت و دفاع کنیم چرا که دشمنان ریز و درشت ما با هدایت آمریکا در حال برنامه ریزی و تلاش برای صدمه زدن به منافع و امنیت ملی کشورمان هستند که نمونه بارز آن هم در حملات اخیر تروریستی به مجلس و حرم امام راحل بود.

** حمله موشکی سپاه هشداری به داعش و حامیان آن بود
آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه عزیزان سپاه ما بخواهند تیری به موضع داعش شلیک کنند، چیز جدیدی نیست. ما مدت ها است در جبهه مقابله با داعش حضور جدی داریم. امروز به خاطر اینکه ناز شصتی به داعش نشان دهد که ما توان دسترسی به پایگاه شما را داریم، این شلیک این پیام را به شکل جالب و زیبا برای جهانیان داشت.
وی ادامه داد: ضمن اینکه آن عربده مستانه ای که در حال حاضر آمریکا علیه جمهوری اسلامی در ایجاد تحریم های جدید سر می دهد و می خواهد محتوای برجام را به هوا دهد، نشان دادیم برای مقابله با استکبار در هر کجا آمادگی داریم.
نماینده ولی فقیه در استان سیستان وبلوچستان اضافه کرد: پرتاب این موشک به پایگاه داعش می تواند اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش بگذارد و دسترسی به کانون های اصلی فساد را نیز مطرح کند.

** در برابر تجاوز کوتاه نمی آییم
ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اقدام سپاه پاسداران را در دفاع از امنیت ملی، مرزهای داخلی و بین المللی گفت: درسطح امنیت ملی نشان داد که هر جا فردی هر نوع چشم داشتی به منافع ملی، انسانی و سرزمینی داشته باشد با پاسخ محکم مواجه خواهد شد .
وی افزود: این اقدام سپاه پاسداران به آمریکا و هم پیمامانش اعلام کرد که دست بسته نیستیم و سکوت نمی کنیم و تا جایی که به ملت و کشور آسیب نرسد، تلاش خواهیم کرد تا با مذاکره وحسن همجواری موضوعات را به پیش ببریم اما برای رفع هر گونه تجاوز کوتاه نخواهیم آمد .
حسن بیگی تاکید کرد: این اقدام سپاه نشان داد هر کشوری اگر احساس کند که می تواند به منافع ملی لطمه ای وارد کند از تیررس موشک های جمهوری اسلامی ایران در امان نخواهد بود .
این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا بداند که بسیار ضعیف شده و دنیای تک قطبی به سر آمده است. جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در مقابل هر تجاوزی ایستادگی می کند و در برابر تهدیدها ساکت نمی نشیند.

خبر تکمیل می شود
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:امیرکاردان راد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۸۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است

به گزارش جماران؛ «خلیل الحیه» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: «ما آماده هستیم تا با آتش‌بسی به مدت ۵ سال یا بیشتر با اسرائیل موافقت کنیم.»

شفقنا به نقل از الجزیره نوشت: الحیه افزود: «حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است»

وی با اشاره به اینکه حماس خواهان پیوستن به سازمان آزادی‌بخش فلسطین است، اظهار داشت: «همه مبارزان با اشغالگری به هنگام استقلال و دستیابی به حقوق و کشورشان به حزبی سیاسی تبدیل و نیروهای رزمی‌شان هم به ارتشی ملی بدل شدند.»

حمله به رفح

این عضو ارشد درباره تهدیدات اسرائیل در حمله به شهر رفح گفت: «این حمله در نابود کردن حماس ناکام خواهد ماند، ارتباط و تماس‌ها میان رهبران سیاسی حماس در خارج و فرماندهان نظامی در غزه به دلیل جنگ قطع نشده است و ارتباطات، تصمیم‌ها و رویکردها با هماهنگی دو طرف اتخاذ می‌شود.»

الحیه تصریح کرد: «نیروهای اشغالگر اسرائیلی تنها توانسته ۲۰ درصد از توانمندی‌های انسانی یا میدانی حماس را از بین ببرد.»

مذاکرات آتش‌بس

این رهبر حماس مورد مذاکرات تبادل اسرا تاکید کرد: حماس از قطر می خواهد نقش میانجی‌گری را ادامه دهد، ما قصد نداریم دفتر سیاسی خود را از دوحه پایتخت قطر منتقل کنیم»

الحیه توضیح داد «حماس در مورد تعداد اسرای فلسطینی که می‌خواهد در ازای آزادی باقی‌مانده اسرای اسرائیلی آزاد کند، امتیازاتی داده است اما جنبش دقیقاً نمی‌داند چه تعداد اسرا هنوز در غزه هستند و چه تعداد در قید حیات‌اند.»

وی با تاکید بر اینکه حماس از خواسته‌های خود در آتش‌بس دائمی و خروج کامل نیروهای اسرائیلی عقب نخواهد نشست،گفت: «پیش از اطمینان نیافتن از پایان جنگ، تحویل اسرای موجود نزد مقاومت، چه سودی دارد؟»

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • جانشین فرمانده سپاه: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • مقاومت اسطوره‌ای ۲۰۰ روزه و چند نکته درباره سخنان ابوعبیده
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند