Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری برنا، یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که احتمال بروز حمله قلبی، نارسایی قلبی یاسکته مغزی در مردان سالمندی که از نظر جنسی فعال هستند، بیشتر است. گزارشی از این مطالعه در Journal of Health and Social Behaviorr منتشر شده است.

محققان می‌گویند که حتی خطر مواجهه با حوادث قلبی-عروقی خطرناک در مردان سالمندی که از رابطه زناشویی مکرر لذت می‌برند، بیشتر از دیگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب‌تر این‌که به نظر می‌رسد زندگی جنسی فعال، هیچ ارتباطی با سلامت قلب در زنان سالمند ندارد.

محققان دانشگاه میشیگان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از سالمندانی را بررسی کردند که در پروژه U.S. National Social Life، Health and Aging مشارکت کرده بودند. همه این سالمندان در رده سنی ۵۷ تا ۸۵ سال قرار می‌گرفتند. نتایج نهایی نشان دادند که خطر بروز حمله قلبی، نارسایی قلبی یا سکته مغزی در مردان سالمندی که یک بار در هفته یا بیشتر به رابطه زناشویی می‌پردازند، ‌بیشتر از مردان سالمندی است که فعالیت جنسی ندارند. حتی مشخص شد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در مردان سالمندی که از رابطه زناشویی لذت می‌برند، بیشتر از دیگران است.

با این‌حال دکتر گِرِگ فونارو، استاد قلب و عروق در دانشگاه کالیفرنیا، معتقد است که باید با احتیاط درباره یافته‌های این مطالعه صحبت کنیم. این متخصص تاکید می‌کند که یافته‌های این مطالعه به تحقیقات تکمیلی برای سنجش اعتبار نیاز دارند و قبل از این‌که مورد پذیرش قرار بگیرند، باید دوباره تکرار شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۸۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟

به گزارش همشهری آنلاین، مدت‌ها تصور می‌شد که زنان بیشتر از مردان سرما را احساس می‌کنند اما یک پژوهش جدید با این ایده مخالفت کرده و نشان داده است که مکانیسم‌های حفظ گرما در بدن خانم‌ها در مقایسه با همسالان مرد آنها در دمای پایین‌تری کار می‌کنند.

به نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران «مؤسسه ملی سلامت آمریکا» ۲۸ داوطلب جوان، سالم و لاغر را برای پژوهش خود انتخاب کردند که از این تعداد، ۱۶ نفر زن و ۱۲ نفر مرد بودند.

در حالی که شرکت‌کنندگان در معرض دمای بین ۱۷ تا ۳۱ درجه سلسیوس قرار داشتند، اقدامات گسترده‌ای روی آنها انجام شد. به عنوان بخشی از این پژوهش، دمای بحرانی پایین هر شخص نیز محاسبه شد. دمای بحرانی پایین، حداقل دمایی است که یک شخص پیش از واکنش نشان دادن بدن برای گرم ماندن می‌تواند تحمل کند.

تحلیل‌ها نشان دادند که مردان مصرف انرژی را برای گرم نگه داشتن خود در حدود ۲۳ درجه سلسیوس آغاز کردند اما این واکنش در زنان نزدیک به ۲۲ درجه سلسیوس رخ داد. همچنین، پژوهشگران دریافتند که زنان با خنک‌تر شدن محیط، بهتر می‌توانند دمای بدن خود را حفظ کنند و عایق بهتری در برابر سرما دارند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که زنان ممکن است محافظت بیشتری در برابر سرما داشته باشند زیرا چربی بدن آنها بیشتر از مردان است. آنها گفتند: به طور متعارف احساس می‌شود که زنان سرما را بیشتر از مردان احساس می‌کنند اما مقایسه‌های کنترل‌شده کمیاب هستند. ما متوجه شدیم زنان دمای بحرانی پایین‌تری دارند که عمدتا ناشی از چربی بدن بیشتر در مقایسه با مردان بود.

با وجود این نتایج، تفاوت معنی‌داری بین سردترین دمای قابل تحمل گزارش‌شده برای مردان و زنان این پژوهش وجود نداشت. تفاوت معنی‌داری نیز در میزان لرز یا آسایش گرمایی گزارش‌شده با کاهش دما مشاهده نشد.

این پژوهش در مجله «PNAS» به چاپ رسید.

کد خبر 848545 منبع: ایسنا برچسب‌ها پژوهش مردان خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • پله نوردی باعث افزایش طول عمر می شود
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند