Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@17:46:14 GMT

عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس 35 سال است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۹۰۸۲

عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس 35 سال است

تین نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس 35 سال است، سالانه 25 میلیون تن بار در استان فارس جا‌به‌جا می‌شود که تا 40 میلیون تن ظرفیت دارد که با توجه به صنعتی بودن استان در چند سال آینده به این مقدار خواهیم رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس ، علیرضا سیاهپور در جمع خبرنگاران با اشاره به انعکاس فعالیت‌های راهداری در رسانه‌ها اظهار کرد:ساماندهی ساختار اداری و فضایی در استان فارس مشکلاتی داشت که در سال گذشته در حال حل این مشکلات بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با استقرار و چیدمان نیروی انسانی بعد از اقدام زمان‌بر بود و به دلیل زمستان زودتر در سال گذشته و هم‌زمان با تغییرات کارها را در برنامه‌ریزی قرار دادیم و کمبود اعتبارات ایجاد نگرانی و چالش کرد.

سیاهپور عدم مواجه شدن با بحران‌ها را فداکاری کارکنان راهداری عنوان کرد وگفت: سیل‌ها را با مدیریت جهادی و بدون پول پشت سر گذراندیم و اعتبارات فقط برای داشتن حداقلی‌ها کفاف می‌داد.

وی با اشاره به فعالیت‌های راهداری در راستای ایمن‌سازی جاده‌ها برای نوروز، تصریح کرد: سفرهای مقامات به فارس نیز کار را فشرده‌تر و سخت‌تر کرد اما با فداکاری کارکنان شرایط را عادی کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس خاطرنشان کرد: در راستای حقوق شهروندی و خدمات به آنها سعی در کاهش تلفات جاده‌ای هستیم. سیستم حمل‌ونقل هوشمند از دیگر خدمات برای ایجاد امنیت بیشتر در حال انجام است.

سیاهپور بیان کرد: روشنایی خطی و نقطه‌ای را در راستای کاهش خطرات در تقاطع‌های غیراستاندارد را در حال انجام هستیم. ورود و خروج‌های رد این تقاطع‌های 90 درجه احتمال تصادفات را زیاد می‌کند که با ورود و خروج استاندار سبب کاهش تصادف شویم.

وی با اشاره به نصب تابلوها، خط‌کشی و بازسازی آنها عنوان کرد: به سمت آسفالت‌های کم‌هزینه رفتیم. در حوزه حمل‌ونقل به سمت ارتقا خدمات رفتیم و آن را به بخش خصوصی واگذار کردیم و فقط بخش نظارتی و سیاست‌گذاری به عهده ما است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: عمر ناوگان حمل‌ونقل در استان فارس 35 سال است، سالانه 25 میلیون تن بار در استان فارس جا‌به‌جا می‌شود که تا 40 میلیون تن ظرفیت دارد که با توجه به صنعتی بودن استان در چند سال آینده به این مقدار خواهیم رسید.

سیاهپور تصریح کرد: 120 شرکت مسافربری با 6400 راننده و 4100 ناوگان در استان فارس در حال خدمات‌رسانی هستیم که 5 تعاونی در این راستا فعالیت دارند و 12 میلیون مسافر در سال جابه‌جا می‌شوند. پدیده خودمالکی یکی از آسیب‌های موجود است که به‌زودی تمام شرکت‌ها به 50 شرکت سراسری تبدیل می‌شوند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم قدمی گفت: با هدف افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای و کاهش تصادفات رانندگی همزمان با فرا رسیدن هفتم اردیبهشت روز ملی ایمنی حمل و نقل برنامه‌های متنوعی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در سطح استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی محیطی، مجازی و رسانه‌ای در خصوص رعایت موارد ایمنی و ترافیکی با تمرکز بر محورهای پرتصادف و اجرای طرح آموزش ایمنی کاربران جاده‌ای، نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای این روز هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی و نصب بنر حاوی پیام‌های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در جاده‌ها را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

قدمی بیان کرد: در این روز مانور سراسری با حضور نیروهای امدادی از جمله راهداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس‌راه به صورت نمادین در محورهای مواصلاتی استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، همایش راکبان موتورسیکلت نیز با محوریت آموزش استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتور، آگاه سازی از تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی بر خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

کد خبر 6088622

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • ثبت بیش از ۶۵ میلیون تردد در جاده‌های ایلام
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد