Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@21:40:45 GMT

انبیاء گذشته ظهور پیامبر اکرم(ص) را بشارت داده بودند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۲۹۸۵۸

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) ازقم، آیت‎الله‎العظمی سبحانی بعد از ظهر امروز در درس تفسیر سوره صف در مدرسه علمیه حجتیه گفت: در آیات سوره الصف بیان شده است که حضرت مسیح(ع) تورات را تصدیق کرده است ولی پاسخ مجمل این سوال آن است که این پذیرش به شکل اجمالی و ضمنی بوده است یعنی اصول کلی تورات مورد پذیرش ایشان است نه توراتی که محرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سوره فاطر آیه 31 بیان شده است که پیامبر فرموده است که من تورات و انجیل را تصدیق می‎کنم که مشخص است این تصدیق، تصدیق دقیق و کلی و همه جانبه نیست بلکه تصدیق اجمالی است؛ چگونه می‌توان کتابی که از مبارزه خدا و حضرت یعقوب سخن می‌گوید ( کتاب تحریف شده) را پذیرفت؟.این مرجع تقلید بیان کرد: در این آیات بیان شده است که حضرت مسیح(ع) به ظهور پیامبری به نام احمد بشارت داده است ولی سوال اینجااست که نام پیامبر ما محمد(ص) بوده است؛ این سوال پاسخی روشن دارد زیرا پیامبر ما دارای چند نام بوده است.وی گفت: در عرب مادران و پدران نام‎هایی را برای فرزندان می‌گذاشتند؛ نام پیامبر در کودکی احمد بوده است و به این نام نیز مشهور بوده‎اند؛ اشعاری که در خصوص پیامبر بیان شده است و از حضرت ابوطالب و... شده است نام ایشان را احمد خطاب کرده‎اند.استاد حوزه تصریح کرد: باب 14، 15، و 16 انجیل یوحنا به عبری از کلماتی استفاده شده است که پدران روحانی مسیحیت این کلمات را روح القدس می‎دانند؛ در حالی این کلمات به نام شخصی به نام همان احمد است که این کلام از عبری به سریانی و یونانی و انگلیسی و... ترجمه شده است؛ وقتی این کلمات را بررسی می‎کنیم نمی توانیم از این کلمه به غیر از یک نام شخص پیامبر به نام روح القدس برسیم.این مرجع تقلید بیان کرد: ادله بسیاری وجود دارد که این کلمات به هیچ عنوان با روح القدسی که مسیحیان بیان می کنند تطابق ندارد؛ البته این مساله منحصر به همین چند باب نیست ولی اشارات به پیامبر در انجیل و تورات فراوان است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۲۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،زهرا سعیدی که نقش «عمه فائقه» را سال ۸۳ در سریال یوسف پیامبر بازی کرد، در حال حاضر ۷۱ ساله است. در ادامه تصاویری از تیپ و چهره او را بعد ۲۰ سال مشاهده می کنید.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899222

دیگر خبرها

  • «عمه فائقه» یوسف پیامبر بعد از ۲۰ سال چه شکلی شده است؟ /عکس
  • شخصیت و جایگاه حضرت حمزه سید الشهدا(ع) و عزاداری برای او به دستور رسول الله(ص)
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • حجت الاسلام علم الهدی: بشارت خداوند به استقامت کنندگان در راه حق
  • انتصاب مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • معرفی مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • ایران در دفاع از اسلام و حق خود ذره‌ای کوتاه نمی‌آید
  • دیدار شهردار و مدیران شهرداری کرمانشاه با فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص)+گزارش تصویری