Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:51:18 GMT

اوپک بیش‌‎از توافق تولید خود را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۰۱۰۰

اوپک بیش‌‎از توافق تولید خود را کاهش داد

بر اساس محاسبات بلومبرگ، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه می ۱۰۶ درصد بوده است. اما تولید کنندگان غیر عضو اوپک تنها ۸۶ درصد از توافق کاهش تولید تبعیت کرده اند.

بر اساس محاسبات بلومبرگ، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید در ماه می ۱۰۶ درصد بوده است. اما تولید کنندگان غیر عضو اوپک تنها ۸۶ درصد از توافق کاهش تولید تبعیت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، گسترده ترین تلاش برای کاهش تولید در تاریخ بازار نفت ظاهرا موفق بوده است. اوپک آنگونه که قول داده بود در ماه می تولید خود را کاهش داده، هرچند که عراق، دومین تولید کننده بزرگ این سازمان امسال از توافق کاهش تولید تبعیت نکرده است. کشورهای تولید کننده غیر عضو اوپک نیز به استثنای قزاقستان در حال کاهش دادن تولید خود هستند.

21 کشور مشارکت کننده در توافق کاهش تولید مجموعا تلاش دارند تا تولید روزانه خود را تقریبا 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند و عمدتا میزان تولید ماه اکتبر را به عنوان شاخص کاهش تولید خود قرار داده اند. 5 عضو اوپک و 3 تلوید کننده غیر عضو این سازمان در ماه گذشته به اهداف تعیین شده دست یافتند، در حالی که 9 عضو نیز در ماه آوریل به اهداف تعیین شده دست پیدا کرده بودند. بزرگترین تولید کنندگان بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته اند. کاهش تولید قابل توجه روسیه موجب افزایش میزان تبعیت غیر اوپکی ها از توافق شده، هرچد که این کشور به طور کامل به تعهد خود در قبال طرح کاهش تولید عمل نکرده است. روسیه در ماه می تنها 281 هزار بشکه از تولید خود کاسته در حالی که باید 300 هزار بکشه در روز کاهش تولید را محقق می کرد.

بیش از نیمی از بار دستیابی به رقم کل کاهش تولید بر عهده عربستان، روسیه و عراق بوده است. تنها سعودی ها به صورت مداوم به تعهدات خود عمل کرده اند و موجب افزایش میزان تبعیت اوپک از توافق شده اند. روسیه که مسئولیت بخش عمده ای از کاهش تولید غیر اوپکی ها را بر عهده داشته گفته که تولید خود را به صورت تدریجی کاهش خواهد داد. بر اساس آمارهای اوپک، تبعیت عراق از توافق از 87 درصد در ماه آوریل به 65 درصد در ماه می کاهش یافته است.

در ماه می، کشورهای عمان، روسیه و امارات تقریبا به طور کامل از تعهدات خود تبعیت کرده اند. بر اساس محاسبات بلومبرگ، میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید 106 درصد بوده است. اما تولید کنندگان غیر عضو اوپک تنها 86 درصد از توافق کاهش تولید تبعیت کرده اند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۰۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ مرکز آمار در گزارشی اطلاع داد: در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­‌های صنعتی کشور نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) به منفی ۴.۱ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (منفی ۲.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد کاهش یافته‌است. در میان قلم­‌های مرغداری­‌های صنعتی، بیشترین میزان افزایش قیمت مربوط به قلم" مرغ حذفی " (۱.۶ درصد) و بیشترین میزان کاهش قیمت مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۱.۱- درصد) می‌باشد.

کاهش تورم نقطه به نقطه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری­های صنعتی کشور نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۱.۸ درصد بوده‌است که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (۵۸.۴ درصد) ۶.۶ واحد درصد کاهش داشته‌است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات مرغداری­های صنعتی به ازای تولید قلم­های خود در داخل کشور، در اسفند ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۵۱.۸ درصد افزایش دارد. در بین قلم­های مرغداری­‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم " کود" (۲۴.۵ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۲۹.۲ درصد) می­‌باشد.

کاهش تورم سالانه

در اسفند ماه ۱۴۰۲ تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری­های صنعتی در داخل کشور در دوازده ماه منتهی به این ماه نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ۵۷.۸ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۵۹.۵ درصد)، ۱.۷ واحد درصد کاهش نشان می­دهد. در ماه مورد بررسی، در میان قلم­های مرغداری­های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم " تخم مرغ خوراکی" (۲۵.۴ درصد) و بیشترین آن مربوط به قلم " جوجه‌ی یک روزه " (۱۰۰.۷ درصد) می­‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • روایت رسانه اسرائیلی از عقب‌نشینی جزئی تل‌آویو برای توافق با حماس
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد