Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مرتضی سقائیان نژاد عصر دوشنبه در آئین بهره برداری از طرح ادامه بلوار جمهوری اسلامی در مسجد حضرت علی اصغر (ع) قم، اظهار داشت: 32 هکتار زمین به منظور احداث واحدهای مسکونی جدید در شهرک پردیسان پیش بینی شده، که تحقق این امر نیازمند همکاری و تعامل حوزه معاونت عمرانی استانداری است.
پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسکن و شهرسازی تاسیس و در سال 1390 به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه منطقه قم به عنوان یکی از مناطق هشت گانه شهرداری قم از سال 68 به بعد تاسیس شده است، افزود: این منطقه حدود هزار و 200 هکتار از مجموع وسعت 13 هزار هکتاری قم را تشکیل می دهد.
این مسئول با بیان اینکه منطقه 2 قم با 205 هزار تن جمعیت 19 درصد جمعیت کل استان را شامل می شود، اضافه کرد: این منطقه که پس از منطقه 6 پرجمعیت ترین منطقه شهری قم به شمار می رود، دارای تراکم جمعیتی 156 نفر در هکتار است و این به معنی زیاد بودن ریز دانه ها در این منطقه است.
وی با اشاره به وجود 45 هزار باب منزل مسکونی در این منطقه یعنی معادل 15 درصد کل واحدهای مسکونی استان، خاطر نشان کرد: طبق آمار غیر رسمی تعداد این واحدها 55 هزار باب است، و این به معنی آن است که کار خلاف و خارج از ضوابط صدور پروانه در این منطقه زیاد است.
سقائیان نژاد همچنین بودجه کلی شهرداری منطقه 2 در سال های 94، 95 و 96 را به ترتیب 490 میلیارد ریال، 300 میلیارد ریال و 520 میلیارد ریال ذکر کرد، و افزود: این موضوع سیر سعودی بودجه را نشان می دهد که قابل تامل است.
شهردار قم همچنین با اشاره به برخی از طرح های عمرانی منطقه مذکور بویژه ادامه بلوار جمهوری حدفاصل میدان مالک اشتر تا میدان امام حسین (ع) افزود: این پروژه که در نوع خود بسیار سنگین محسوب می شود، برای فاز وسطی آن بیش از 162 باب منزل مسکونی و تجاری تملک شده است.
عملیات احداث بلوار جمهوری حد فاصل پل 9 دی تا میدان امام حسین (ع) به طول 800 متر و عرض نزدیک به 45 متر متشکل از 2 لاین کندرو و تندرو با هدف دسترسی آسان تر مناطق 4 و 2 با یکدیگر و با اعتبار بالغ بر 230 میلیارد و 460 میلیون ریال به مدت 2 سال به طول انجامید.
وی با اشاره به ضرورت امتداد پل تا میدان امام علی (ع) افزود: با توجه به اینکه درخت ها و فضای سبز میدان امام حسین (ع) به لحاظ زیبایی که دارند، برداشته نمی شوند، باید یک زیر گذر را احداث کنیم، که برای این کار به حدود 650 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
شهردار قم افزود: در حال حاضر بین متخصصان و کارشناسان مربوطه اینکه از فاز وسط یا انتهایی شروع کنیم، بحث است تا یکی از محورهای اصلی شهر تحقق عینی پیدا کند.
وی همچنین زیر گذر پل شهید امینی بیات را نیز از دیگر طرح های عمرانی منطقه 2 برشمرد، و افزود: این پل که در مناطق 2 و 6 واقع شده، اعتبار عملیات آزاد سازی املاک آن در منطقه 2 ، 40 تا 50 میلیارد ریال و در منطقه 6 نیز 160 میلیارد ریال تخمین زده می شود، که اگر با قوت جلو برود، کار احداث آن هر چه سریعتر آغاز خواهد شد.
شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با تعیین کننده خواندن نقش مردم در امور شهری افزود: شهرداری و مردم مانند آب و ماهی هستند، چون مردم از طریق عوارض بودجه شهرداری را تامین می کنند، کمک دولت ها در این قسمت بسیار ناچیز است، اما 99 درصد بودجه شهرداری ها از محل عوارض بدست می آید، از این رو اعتماد عمومی نسبت به مدیریت شهری مساله مهمی است.
وی همچنین با اذعان به اینکه قم به لحاظ توسعه شهری سیر تحولی که باید دنبال بکند را نکرده و در مقایسه با سایر کلانشهرها دچار مشکل و عقب افتادگی است، افزود: در حال حاضر یک خط کش ترسیم شده با همکاری حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی تحت عنوان سند قم 1400 را در اختیار داریم، که مدیریت شهری باید ظرف چهار سال آینده مطابق آن حرکت کند.
سقائیان نژاد همچنین با اشاره به بهره برداری از طرح های نیمه تمام قم تا پایان سال 95 ، از بهره برداری طرح های نیمه تمام باقی مانده تا پایان خرداد ماه جاری خبر داد، و افزود: به بحث های زیست محیطی در ابعاد مختلف پرداخته شده ، و مجموع بدهی های 16 هزار میلیاردی شهرداری از دستگاه های دولتی نیز وصول شده است.
وی در این باره گفت: 9 میلیارد ریال آن با بانک ها تهاتر شده و هفت میلیارد ریال دیگر نیز با همت و وحدت کلمه مجمع نمایندگان استان و مسئولان شهری و استانی تحقق پیدا کرده است، و گر چه این پول را در پایان سال 97 به عنوان اسناد خزانه به شهرداری می دهند ولی به نوعی پس اندازی در حساب شهرداری است، و باعث رفع مشکلات مالی این نهاد می شود.
وی با بیان اینکه برای سال 96 بر حسب برنامه قم 1400 نزدیک به 22 هزار میلیارد ریال بودجه پیشنهادی از سوی شهرداری تقدیم شورای اسلامی شهر شد، افزود: با احتساب مبلغ 500 میلیون یورو یعنی حدود 20 هزار میلیارد ریال در مجموع بودجه شهرداری قم در سال جاری بیش از 40 هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: این رقم اعتبار در نظر گرفته شده،اعتماد لازم را در مدیریت شهری ایجاد کرده و این پایه اعتماد باید ما را به سمت توسعه شهر بویژه در مناطق محروم از جمله منطقه 2 و نیروگاه سوق دهد.
شهردار قم همچنین با اشاره به تداوم معضل رکود تورمی بویژه در بخش ساختمان، افزود: برای تعطیل نشدن توسعه و ساخت و ساز بیش از هر چیز به مدیریت جهادی نیاز داریم، و در مدیریت جهادی نیز باید بیش از آنکه دنبال نتیجه باشیم، به توفیق الهی فکر کنیم.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۰۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیرکل وزارت دفاع هند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.
 
دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد