Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@13:11:27 GMT

استان کردستان از موهبت منابع آبی خود بهره‌مند نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۰۷۹۰

استان کردستان از موهبت منابع آبی خود بهره‌مند نمی‌شود

سنندج- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج گفت: استان کردستان از منابع آبی و بارش زیادی برخوردار است اما خود استان از موهبت منابع آبی خود نمی‌تواند استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال حسینی بعد از ظهر امروز در سومین نشست تخصصی کمیته آب و خاک اتاق بازرگانی سنندج که در خصوص هم اندیشی و ارائه راهکار های مناسب در خصوص چالش های مدیریتی منابع آبی استان کردستان برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و بازو های مشورتی در تلاش است که تجارب افراد زبده را به کار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان دستگاه بخش خصوصی در کنار سه قوه نیاز ها و مشکلات جامعه را در نظر می گیرد و به بررسی آنها می پردازد.

وی افزود: بسیار علاقه مند هستیم که مشکلات جامعه در پشت چنین میز هایی بیان شود و با همفکری افراد باتجربه در زمینه رفع و انتقال آنها به افرادی که در جایگاه تصمیم گیرنده هستند تلاش شود.

حسینی گفت: کردستان با وجود سد ها ، منابع آبی زیاد و بارش های طولانی جزو استان های کم آب کشور است و هنوز نتوانسته ایم از موهبت این منابع استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج عنوان کرد: نیاز آب در استان بسیار لازم و ضروری است و می طلبد که این مشکلات در سطح وزارت و مجلس پیگیری شود تا راه کاری در زمینه توسعه آبی استان برداشته شود.

بی برنامگی در بخش کشاورزی یکی از دلایل کمبود آب است

رئیس کمیسیون آب و خاک اتاق بازرگانی سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: چالش آب در جهان از مرز بحران نیز گذشته است و دامن گیر مملکت ما نیز شده است.

رحیم نیازی افزود: دلایل عدیده ای برای کمبود آب وجود دارد اما بی برنامه بودن در بخش کشاورزی یکی از دلایل اصلی کمبود آب است.

نیازی گفت: شاید مشکل کم آبی در کردستان مشخص نبود اما خشکی دشت ها این استان نشان از کم آبی و به خشکی رسیدن آب های زیر زمینی است.

رئیس کمیسیون آب و خاک اتاق بازرگانی سنندج اظهار داشت: خشک شدن دشت های کردستان موجب بیکاری و مهاجرت روستایان به شهر ها می شود که این موضوع به اقتصاد لطمه می زند.

وی افزود: با توجه با نام سال اقصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیاز است که نقش تشکل های را در کمک به تصمیم گیری را افزایش دهیم , در این راستا می بایست اعتباری بیشتر از گذشته به این تشکل ها اختصاص داده شود چون آن ها نیز ضعیف و نیاز مند کمک هستند.

رئیس کمیته تخصصی آب و خاک نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه های مرتبط با آب وضعیت بحرانی کمبود را درک می کنند و در صدد ایجاد تفکری برای جبران این کمبود هستند.

رحیم بقایی با بیان اینکه تصمیم گیری برای آب استان از اختیارات مسئولان داخل استان خارج شده است، گفت: در خارج از استان برای آب کردستان تصمیم گیری می شود و این یکی از مشکلات و خلاء های موجودر در این زمینه است.

وی افزود: پروژه های زیادی در کردستان افتتاح و احداث می شود که میزان بهره وری از این پروژه ها در استان بسیار اندک است که باید بررسی شود.

سومین نشست تخصصی کمیته آب و خاک اتاق بازرگانی سنندج در خصوص هم اندیشی و ارائه راهکار های مناسب در خصوص چالش های مدیریتی منابع آبی استان کردستان با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورا اسلامی برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۰۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج

 رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: در بخش فرهنگ و هنر امروز بانوان هنرمند در رشته‌های مختلف هنری حضوری جدی و بسیار پر اهمیتی را دارند که خلق آثار شایان توجه هنری مؤید همین امر است.

اسعد فرهادی از برپایی نخستین کارگاه سیاه قلم حوزه هنری استان کردستان خبر داد و افزود: این نمایشگاه حاصل یک سال فعالیت ۲۵ بانوی هنرجو است که زیر نظر مدرس دوره خانم فرنوش درخشانی در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه تخصصی این هنر در استان محسوب می‌ شود ۴۶ اثر هنرجویان تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ آماده بازدید علاقه‌مندان است.

فرهادی یادآور شد: افتتاحیه این نمایشگاه امروز ساعت ۱۷ خواهد بود. 

فرنوش درخشانی مدرس کلاس‌های سیاه قلم حوزه هنری آنش آموخته مهندسی فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است که به صورت تخصصی در زمینه طراحی و سیاقلم از مبتدی تا حرفه‌ای در آموزشگاه‌های هنری و مدارس سنندج مشغول به آموزش هستند که حاصل آن تربیت صد‌ها هنرجوی توانمند در این زمینه است.

کلاس‌های آموزشی این هنرمند همه روزه در محل حوزه هنری استان کردستان دائر است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • سفر روسای اتاق‌های بازرگانی به تهران با هدف سرمایه‌گذاری
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • راه اندازی دفتر تجاری اتاق بازرگانی قزوین در اقلیم کردستان عراق
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان