Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی تاکید شد: طرح‌های ارتقای امنیت در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌های استان مرکزی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی شهرستان اراک امروز به ریاست معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک و با حضور جمعی از اعضای کمیسیون برگزار شد و پیرامون مسائل و مشکلات موجود در سطح پارک‌های شهر اراک مواردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه بحث امنیت اجتماعی و ساماندهی وضعیت پارک‌های شهر اراک مورد بحث و بررسی بود و اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوع مطرح کردند و مصوباتی به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی تعریف شد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک با اشاره به ساماندهی پارک‌ها گفت: با شروع فصل تابستان مردم از پارک‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و نبود روشنایی، خشک بودن درختان و امکان شکستن آنها و مزاحمت‌های اراذل اوباش، نبود سرویس بهداشتی مناسب و غیره از جمله مشکلاتی است که باید با توجه به افزایش حضور مردم در این فصل مورد توجه قرار گرفته و ساماندهی شود، بنابراین لازم است که شهرداری نسبت به ساماندهی اجتماعی در سطح پارک‌های در قالب طرح تابستانه اقدام کند.

علیرضا زارعی افزود: بخشی از برقراری امنیت اجتماعی با شهرداری و بخشی با نهادهای دیگر بوده که باید برای برقراری امنیت اجتماعی تلاش کرد زیرا نبود آن سبب ناامنی و ایجاد حس ناامنی که حتی بدتر از خود ناامنی بوده و تاثیرات سوء دارد می‌شود، وقتی مردم بدون دغدغه زندگی کنند در ارتقاء کیفیت زندگی آنها موثر است و می‌توانند زندگی با کیفیتی داشته باشند.

وی تصریح کرد: شهرداری و فرهنگ و ارشاد اراک با همکاری هم در زمینه کارهای فرهنگی در سطح پارک‌های شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک با اشاره به مصوبات جلسه گفت: شهرداری موظف به اجرای طرح تابستانه در سطح پارک‌های شهر اراک و با محوریت تعمیر و اصلاح آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشتی، اصلاح و تعمیر صندلی‌های پارک‌ها، هرس شاخه‌های خشک درختان، تامین روشنایی پارک‌ها، ساماندهی کیوسک‌های عرضه‌کننده مواد غذایی و اصلاح معابر داخل پارک‌ها است.

زارعی تصریح کرد: همچنین نیروی انتظامی موظف است که نسبت به افزایش گشت‌های انتظامی در سطح پارک‌ها، برخورد قاطع با فروشندگان مواد مخدر و معتادان در داخل پارک‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: شهرداری نسبت به اجرای ساز و کارهای مناسب برای دریافت گزارشات و پیشنهادات مردمی به منظور ارتقاء وضعیت پارک‌ها اقدام کند، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی اراک با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و معتمدان نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری اقدام کنند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اراک ادامه داد: ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو اراک هم موظف هستند که نسبت به اجرای برنامه‌های آموزشی مختلف و مرتبط با ارتقاء امنیت اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد و نتیجه را در جلسه آینده کمیسیون ارائه کند.

زارعی با اشاره به ساماندهی متکدیان گفت: در جلسه ساماندهی متکدیان تصمیماتی اتخاذ شد، طبق مواد قانونی تکدی‌گری یا وادار کردن به تکدی‌گری جرم است.

فضای پارک‌ها برای انجام کارهای فرهنگی آماده شود

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک هم با اشاره به امنیت اجتماعی گفت: برای برقراری امنیت اجتماعی نیاز به یک طرح ضربتی است و با توجه به وضعیت گسترش شهرها و افزایش آپارتمان‌نشینی دیگر با روند معمول گذشته نمی‌توان امنیت لازم را برقرار کرد.

وحید زندوکیلی افزود: لازمه نشاط و شادابی مردم و داشتن زندگی با کیفیت حضور آنها در برنامه‌های فرهنگی و مفرح و همچنین پارک‌ها است که متاسفانه اوضاع کنونی پارک‌ها مناسب حضور مردم نبوده و امنیت لازم در آنها برقرار نیست و در خیلی از پارک‌های سطح شهر دیده می‌شود که خیلی راحت مواد مخدر جابه‌جا یا کارهای خلاف دیگر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین باید به منظور ساماندهی این فضاها و برقراری امنیت در آنها اقدامات لازم انجام شود، پارک‌بان‌ها تنها وظیفه آبیاری و هرس درختان پارک‌ها را ندارند و باید در مواردی که غیرطبیعی بوده مثل حضور مداوم افراد در پارک‌ها و کارهای غیرطبیعی مراتب را گزارش دهند.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک بیان کرد: برای گسترش حضور مردم در پارک‌ها ابتدا باید فضای پارک‌ها را برای انجام کار فرهنگی آماده کرده و امنیت را برقرار کنیم تا مردم با اطمینان خاطر به این فضاها مراجعه کرده و نشاط لازم برای زندگی را کسب کنند.

زندوکیلی ادامه داد: الان با توجه به اینکه نزدیک به فصل تابستان هستیم، نیاز به یک طرح ضربتی بوده، طرح ضربتی نمی‌تواند 100 درصد به نتیجه برسد ولی می‌تواند تا حد زیادی تاثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: متاسفانه برنامه‌های فرهنگی اراک به پارک ملت محدود شده که این نقدی به شهرداری است که چرا باید تنها به یک فضا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اکتفا شود.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی اراک اضافه کرد: از طرفی به جای هزینه‌های سنگین و دعوت از مداحان و سخنرانان خارج از شهر برای مراسم‌های فرهنگی مذهبی اراک بهتر است که این مبالغ سنگین را صرف برقراری امنیت اجتماعی کنند.

زندوکیلی خاطرنشان کرد: آمادگی برگزاری کارهای فرهنگی را با حضور هنرمندان استان را داریم ولی شهرداری باید بستر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها را فراهم کند.

پلیس نامحسوس در پارک‌های اراک حضور یابد

نماینده شهرداری اراک هم در این جلسه با اشاره به امنیت پارک‌های سطح شهر اراک گفت: در رابطه با امنیت پارک‌های سطح شهر به‌طور قطع شهرداری نمی‌تواند امنیت را به‌وجود آورد اما با همکاری‌هایی که می‌شود سعی داشته این امنیت را ایجاد کند و در این زمینه به‌سبب کمبود نیروی انسانی که دارد سپاه و نیروی انتظامی می‌توانند کمک خوبی برای شهرداری باشند.

مهدی صالحی نظام‌آبادی افزود: با توجه به اینکه در فصل تابستان حضور خانواده‌ها در پارک‌‌ها بیشتر می‌شود لازم است که فضای امنی برای آنها ایجاد شود، به همین منظور شهرداری طرح تابستانه را دارد که هرساله برخی از خدمات را در پارک‌ها شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در پارک شهید با هنر، ساختمانی را برای نیروی انتظامی احداث کرده‌ایم که هنوز نیروی انتظامی آن را تجهیز نکرده است، برای تامین روشنایی این پارک خیلی تلاش شده و میلیاردی هزینه شده است.

نماینده شهرداری اراک بیان کرد: بازکردن مسیرها برای تردد خودروها و عابران، مبلمان و ایجاد سکوهای بتنی، قرار دادن وسایل بازی و غیره از دیگر اقداماتی است که در سطح پارک‌ها داشته‌ایم و جانمایی‌ها به گونه‌ای انجام شده که در دید مردم باشد.

صالحی نظام‌آبادی ادامه داد: پنج پارک شهید با هنر، آزادی، خیبر، شهدای گمنام و امیرکبیر توسط سپاه مورد بازدید قرار گرفته و نظر آنها این بود که در این پارک‌ها پایگاه فرهنگی ایجاد کنند، درخواست تلوزیون شهری در پارک ملت رسیدگی شد و الان این تلوزیون قرار داده شده است.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات مزاحمت‌های موتورسواران بوده که مانع برای آن ایجاد کردیم، یکی از مهم‌ترین اقدامات، تاسیس پارک بانوان در بلوار حافظیه است که یک سری طراحی‌های فضایی دارد که انجام می‌شود، مهم‌ترین مسئله نحوه طراحی و مکان‌یابی پارک‌ها است که به صورت علمی توسط شهرداری انجام می‌شود.

نماینده شهرداری اراک اضافه کرد: پلیس نامحسوس را نیروی انتظامی به‌طور حتم در پارک‌ها داشته باشد و بیشتر در پارک‌ها گشت داشته باشند.

سید ابوالفضل سجادی نماینده مرکز بهداشت اراک هم با اشاره به وضعیت پارک‌ها گفت: مشکلات زیادی در پارک‌های سطح شهر وجود دارد، در زمینه روشنایی خوب کار شده اما کندمانی که برای اینکار انجام شده هنوز آسفالت نشده که لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

جشن‌ها و مراسم ملی و مذهبی در پارک‌ها برگزار شوند

نماینده تبلیغات اسلامی اراک با اشاره به امنیت اجتماعی گفت: پدیده اجتماعی عوامل زیادی دارد، معمولا دنبال آسان‌ترین روش که نیروی انتظامی است برای برطرف کردن این معضلات می‌رویم که درست نیست.

حجت‌الاسلام یدالله اسلامنژاد افزود: کار فرهنگی در طولانی‌مدت تاثیرگذار است، اگر جشن‌ها و مراسم ملی و مذهبی را در پارک‌ها برگزار کنیم می‌تواند تاثیر به‌سزایی داشته باشد، شهرداری باید برای برقراری امنیت اجتماعی از نصب بنر و پوستر و کارهای فرهنگی دیگر استفاده کند.

وی تصریح کرد: اگر بتوانیم اعتقادات مذهبی را در بین مردم گسترش دهیم این امنیت اجتماعی تامین می‌شود، در دو شاخه باید اقدامات لازم انجام شود، کار فرهنگی که زیربنایی است و کارهای خلافی که مناطق جرم‌خیز انجام می‌شود بیشتر است.

موازی‌کاری در کارهای فرهنگی کنار گذاشته شود

معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش ناحیه یک اراک با اشاره به بحث‌های فرهنگی گفت: اگر آموزش و فرهنگ در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود، متمرکز نبودن برنامه‌های فرهنگی و موازی‌کاری‌ها مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

حجت‌الله احمدی بیان کرد: اگر برای جوان‌ها برنامه نداشته باشیم دیگران برای آنها برنامه می‌ریزند، اگر برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر یک متولی قوی داشته باشند می‌توان تاثیرگذار بود و باید فعالیت‌های فرهنگی همیشگی باشد نه موردی تا بتوان تاثیرگذار بود.

وی ادامه داد: طرحی را تحت عنوان المپیادهای ورزشی به صورت مشترک با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری داریم که می‌تواند تاثیر مطلوبی داشته باشد.

گزارش از سمیرا عیدی گل تپه ای

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۰۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • ۷ نفر عوامل نزاع در پارک گوللر باغی ارومیه دستگیر شدند
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای