Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از آغاز مرحله سوم تعيين تکليف سپرده سپرده گذاران تعاوني غيرمجاز و منحل شده فرشتگان (به ميزان 500 ميليون ريال) تا پيش از عيد سعيد فطر (پنجم تيرماه) خبر داد.

به گزارش دوشنبه تارنماي بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران، معاون نظارتي اين بانک اعلام کرد: در 2 مرحله پيشين تعيين تکليف سپرده سپرده گذاران تعاوني غيرمجاز منحل شده فرشتگان از بيست و هشتم ارديبهشت ماه پرداخت سپرده هاي تا مبالغ 100 ميليون ريال و از نهم خرداد پرداخت سپرده هاي تا 200 ميليون ريال صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«فرشاد حيدري» افزود: در ادامه روند ساماندهي تعاوني منحل شده فرشتگان تا پيش از عيد سعيد فطر، تعيين تکليف مبالغ تا مبلغ 500 ميليون ريال از طريق موسسه اعتباري کاسپين آغاز مي شود و با اجراي اين طرح، 93 درصد سپرده گذاران فرشتگان تعيين تکليف مي شود.
به گفته وي، تعيين تکليف هفت درصد باقيمانده نيز در آينده صورت مي گيرد.
وي از صدور مجوز راه اندازي 60 شعبه جديد براي موسسه اعتباري کاسپين خبر داد و گفت: تا سي و يکم خردادماه (چهارشنبه اين هفته) 60 شعبه به چرخه فعاليت موسسه کاسپين اضافه مي شود تا شمار شعبه هاي اين موسسه به 80 مورد برسد.
به گفته وي، به اين ترتيب اين موسسه قادر مي شود با سرعت بيشتري تکليف سپرده گذاران تعاوني منحل شده فرشتگان را تعيين کند.
به گزارش ايرنا، هرچند موضوع ساماندهي موسسه هاي غيرمجاز از اوايل دهه 1390 مطرح شد اما در دولت يازدهم بانک مرکزي اولويت خود را بر ساماندهي بازار پولي و مالي کشور و تعيين تکليف غيرمجازها استوار کرد.
از اين رو سياست تجميع، انحلال و تعيين تکليف اين موسسه ها که پس از يک دهه تاخت و تاز در ميدان پرداخت سودهاي بالا به مرز ورشکستگي رسيده بودند، در دستور کار اين بانک قرار گرفت.
مشکل اصلي بانک مرکزي در برخورد با اين موسسه هاي غيرمجاز، اين بود که بيشتر آنها به دليل وابستگي سهامداران و گردانندگان آن به برخي نهادها و مراکز قدرت، حاضر به پاسخگويي به بانک مرکزي نبودند.
با وجود همه مقاومت ها و با همکاري بانک مرکزي، نهاد قضايي و نيروي انتظامي، کار ساماندهي اين موسسه ها کليد خورد.
رئيس کل بانک مرکزي بتازگي در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا تاکيد کرد اين بانک براي صيانت از سپرده هاي مردم در موسسه هاي غيرمجازي که در حال ساماندهي اند، به تناسب دارايي هاي شناخته شده اين موسسه ها، خطوط اعتباري به سپرده گذاران اختصاص مي دهد.
«ولي الله سيف» افزود: برخي موضوع را سياسي کرده اند و ابراز نظرهايي مي کنند که موانعي را بر سر راه ساماندهي به وجود مي آورد.
معاون نظارتي بانک مرکزي نيز وعده داده است امسال، سال ساماندهي بازار غيرمتشکل پولي باشد که حوزه گسترده اي از شبکه بانکي، صرافي‌ها، ليزينگ‌ها و صندوق‌هاي قرض‌الحسنه و تعاوني‌هاي اعتباري را دربرمي گيرد.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9123*1961* تنظيم: زهره دريغ گفتار* انتشار: مريم مسعود



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۱۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • خیابان های بوکان به پارکبانان سپرده می شوند
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود