Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حمید چیت چیان دوشنبه شب در نشست پیگیری مصوبات هیات دولت با مدیران استانی وزارت نیرو در زاهدان اظهار داشت: 20 کیلومتر خط انتقال 400 کیلو ولت و یک پست 400 کیلو ولت در میل نادر سیستان و بلوچستان ساخته می شود تا بخش خصوصی اشتیاق بیشتری برای سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد.
وی ادامه داد: این 21 مجوز سرمایه گذاری در میل نادر منجر به تولید هزار مگاوات برق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو بیان کرد: 200 مگاوات نیروگاه پراکنده در 25 نقطه در سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.
چیت چیان افزود: برای ساخت این 200 مگاوات برق در سیستان و بلوچستان 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وزیر نیرو مصوبات هیات دولت برای رفع مشکلات برق در سیستان و بلوچستان را بسیار مفید و کارگشا عنوان کرد اما کافی ندانست و اظهار داشت: برای تامین برق مورد نیاز سیستان و بلوچستان در وزارت نیرو تصمیمات بسیار خوبی گرفته شده است.
وی بیان کرد: پس از بازدید میدانی از مشکلات حوزه برق سیستان و بلوچستان گزارشی به هیات دولت ارائه شد و کاهش تعرفه برق در این استان به تصویب رسید.
وی افزود: 2 سرمایه گذار خارجی آماده هستند تا در زاهدان برای تولید برق سرمایه گذاری کنند که تا کنون کلنگ زنی یکی از این نیروگاهها انجام شده است.
وزیر نیرو گفت: برنامه زمانبندی به نتیجه رسیدن این نیروگاه طوری نیست که بتواند مشکل برق شمال استان سیستان و بلوچستان را برطرف کند.
چیت چیان ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد تا یک نیروگاه با سرمایه گذاری دولت در سیستان و بلوچستان به منظور برطرف کردن مشکل برق شمال این استان ساخته شود.
وزیر نیرو ادامه داد: بخش بخار نیروگاه ایرانشهر هم باید اجرا شود تا کمبود برق در سیستان و بلوچستان برطرف شود.
وی اضافه کرد: اجرای نیروگاه بخار ایرانشهر و چابهار نیازمند مصوبه شورای اقتصاد است تا بتوانیم از مکانیزم ماده ی 12 قانون رفع موانع تولید استفاده کنیم.
وی بیان کرد: از سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم تا وزارت نیرو را در این بخش کمک کند تا مشکل برق در سیستان و بلوچستان به طور کامل برطرف شود.
وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه دولتی در زاهدان نیازمند مصوبه شورای اقتصاد هستیم یادآورشد: سازمان انرژی های تجدید پذیر این آمادگی را دارد تا برای ایجاد یک نیروگاه 50 مگاواتی بادی و یک نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی با استفاده از منابع مالی خودش در سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری کند.
وی ادامه داد: اجرای این میزان سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان توسط سازمان انرژی های تجدید پذیر نیازمند ابلاغ موافقت نامه سازمان برنامه و بودجه است.
چیت چیان افزود: تصمیمات بسیار خوبی برای برطرف شدن مشکل کمبود آب در سیستان و بلوچستان از سوی وزارت نیرو گرفته شده است.
وی بیان کرد: 500 میلیارد ریال برای حفاری 2 حلقه چاه عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف از سوی سازمان برنامه و بودجه موافقت شود.
وزیر نیرو گفت: اگر حفاری چاههای عمیق در سیستان و بلوچستان عملیاتی شود تحول بسیار بزرگی در این استان رخ خواهد داد.
چیت چیان اظهار داشت: براساس مطالعاتی که وزارت نیرو برای دستیابی به آبهای ژرف در سیستان و بلوچستان انجام داده است بالای 80 درصد این طرح با موفقیت کامل انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: هزینه حفاری چاههای عمیق به منظور دستیابی به آبهای ژرف برابر سرمایه گذاری حفاری یک حلقه چاه نفت است.
به گزارش ایرنا نشست محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و حمید چیت چیان وزیر نیرو با مدیران استانی وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان از جمله برنامه های سفر یک روزه به زاهدان است.
3213**خبرنگار و تنظیم کننده: اکبر نوری* انتشاردهنده: علی شریفی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۱۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد

عطاء اله اکبری در بازدید تعدادی از معتمدان و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان از پرورژه‌های طرح نهضت ملی مسکن زاهدان افزود: این اداره کل با الحاق زمین به محدوده شهر‌ها و بازگرداندن اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی به چرخه ساخت و ساز مسکن توانست گام‌های ارزشمندی را برای مرتفع کردن چالش تامین زمین در این استان بردارد.
وی از ساخت بیش از ۱۸ هزار واحد شهری و روستایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره‌کل با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد و ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۳ هزار نفر خبر داد و افزود: در این استان علاوه‌بر اهمیت دادن به کمیت پروژه‌ها، استفاده از مصالح استاندارد و رعایت مقررات ملی ساختمان و مسائل فنی از سوی متخصصان و ناظران در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن مدنظر قرار گرفته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان همچنین از واگذاری زمین برای ساخت بیش از ۱۴ هزار واحد ویلایی در محدوده شهر‌های زیرپوشش این اداره کل خبر داد و افزود: در حال حاضر با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و شرایط اقلیمی و موضوعات فرهنگی در همه شهر‌های این استان بجز زاهدان و چابهار واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آمادگی سرمایه گذار برای ساخت مدرن ترین شهربازی در نیشابور
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • ۷۲ هزار میلیارد تومان از بدهی تولیدکنندگان برق پرداخت شد
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شمال سیستان و بلوچستان تامین شد
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • تامین زمین برای ۹۰ هزار واحد مسکن ملی در سیستان و بلوچستان