Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیک مصرف برق در روز گذشته (یکشنبه) برای اولین بار در سال جاری، هم در نوبت روز و هم در نوبت شب، از مرز ۴۹ هزار مگاوات گذشت. آفتاب‌‌نیوز : پیک مصرف روزانه برق با ثبت ۴۹ هزار و ۲۷۳ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۶۸۵ مگاوات افزایش داشت. همچنین پیک مصرف شبانه برق نیز با ثبت عدد ۴۹ هزار و ۱۶۲ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۸۳۹ مگاوات افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میزان مبالادلات برق نیز در این روز برابر با ۲۰۱۴ مگاوات بوده که سهم صادرات از این میزان ۱۳۶۳ مگاوات و واردات برق نیز ۶۵۱ مگاوات بوده است.
گفتنی است میزان مصرف برق صنایع نیز بالاترین میزان خود در شب گذشته به ۴۱۳۹ مگاوات رسید که نسبت به روز شنبه حدود ۷۰ مگاوات کاهش داشته است.
به‌گزارش ایسنا،این آمار و ارقام در حالی به ثبت رسیده که اگر مدیریت مصرف در کشور صورت نگیرد طبق اعلام مسئولان احتمال خاموش شدن کشور بسیار زیاد است؛ لذا در این شرایط لزوم صرفه‌جویی و ارائه راهکارهایی برای مصرف کمتر بیشتر احساس می‌شود.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۱۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه

علی مرادی معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت : میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه پس از بارش‌های اخیر ۶۶.۵۴ درصد بوده که این آمار در حال افزایش است و ۳۳.۴۴ درصد ظرفیت سد‌های استان خالی است، که میزان ذخیره‌سازی معمولی سد‌ها یک میلیارد و ۳۴۶ میلیون مترمکعب است، اما در حال حاضر به ۴۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم که سد‌های استان کاملاً پر شوند.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: ورودی رودخانه‌ها به سد‌های استان یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون مترمکعب است؛ که بیشترین آمار ورودی مربوط به سد داریان بوده و سد داریان به دلیل وجود نیروگاه، آب را تخلیه می‌کند، اما در حال حاضر میزان پرشدگی سد داریان ۹۰.۵۸ درصد است که این نشان از حجم تکمیل سد داریان به میزان ۳۳۸ میلیون مترمکعب است که مابقی آن از اول مهرماه سال گذشته به دلیل کار نیروگاه از سد خارج شده است.

مرادی با اشاره به میزان ورودی آب سد‌ها اذعان کرد: در این سال آبی کم‌ترین ورودی آب مربوط به سد گیلانغرب با حدود ۱ میلیون مترمکعب بوده و بیشترین ورودی مربوط به دو سد شرف‌شاه با ۶۱.۳۶ میلیون مترمکعب و سد گاوشان با ۶۰.۴۳ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون حفاظت بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه در رابطه با میزان تغییر آمار نسبت به سال گذشته بیان کرد: در حال حاضر آمار قیاس دقیق نداریم، اما وضعیتی که شاهد هستیم نسبت به سال گذشته یقیناً با توجه به رواناب‌ها تغییرات کاملاً محسوس است؛ در سال گذشته به دلیل اینکه از پشت سد‌ها برداشت داشتیم این میزان حجم خالی‌شده فعلی مربوط به سال گذشته بوده، چرا که فصل کشاورزی ورود آب کم و خروج آن زیاده بوده است.

مرادی با اشاره به مؤثر بودن بارش‌های اخیر در افزایش ذخیره سد‌ها تصریح کرد: با بارش‌های مقطعی که در چند وقت اخیر شاهد بودیم و با توجه به روند افزایشی که نسبت به درازمدت داشتیم، یک مقداری از کسری مخازن سد‌های استان را جبران کرده که ان‌شاءالله در سال جاری شاهد کمبود آب و ایجاد تنش در این حوزه نباشیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • افزایش میزان ذخایر سد‌های استان کرمانشاه
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد