Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه عظیمی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به تعریف کلی ازولنگاری فرهنگی، عنوان کرد: ولنگاری فرهنگی به معنای یک نوع سهل‌انگاری و بی‌قیدی در مسائل فرهنگی است و این را دهخدا در کتاب خود به خوبی بیان می‌کند.مدیریت فرهنگی نیازمند مهندسی فرهنگی با تکیه بر مسائل اعتقادی استمعاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجسنابسامانی در مدیریت تولید کالاهای فرهنگی رایکی از عوامل ایجاد ولنگاری فرهنگی دانست و تصریح کرد: برای مدیریت فرهنگی نیازمند مهندسی فرهنگی با تکیه بر مسائل اعتقادی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: تفکر لیبرالی و دور شدن از تفکر توحیدی موجب ولنگاری فرهنگی خواهد شد.منفعل عمل نکردن در مقابل دشمن موجب از بین رفتن ولنگاری فرهنگی می‌شودعظیمی ولنگاری را به معنای وادادگی دانست و اظهار کرد: عقب‌نشینی و میدان دادن به دشمن نوعی ولنگاری است و در واقع منفعل عمل نکردن در مقابل جریان‌های فرهنگی بیگانه باعث از بین رفتن ولنگاری فرهنگی می‌شود.معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس با اشاره به اینکهکشور در زمینه پوشش دچار آشفتگی فرهنگی است، عنوان کرد: ما به اسارت فرهنگ غرب درآمده‌ایم و به نوعی وادادگی فرهنگی در کشور ایجاد شده است.وی ادامه داد: متأسفانه در زمینه موسیقی، اسباب‌ بازی برای کودکان، پوشش و فیلم دچار ولنگاری شده‌ایم، باید با یک مدیریت درست فرهنگی مانع ورود کالای غربی به کشور شویم.عظیمی نقش تبلیغات در کمرنگ شدن ولنگاری فرهنگی را مؤثر دانست و عنوان کرد: یکی از دلایل موفقیت دشمن استفاده از تبلیغات و به ویژه صنعت سینما در بسیاری از فعالیت‌های سیاسی خود، به ویژه ساخت فیلم‌هایی برای داعش توسط هالیوود بوده است.معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس با بیان اینکه رسانه نوعی دانشگاه است، ادامه داد: استفاده درست از رسانه می‌تواند منجربه جلوگیری از هر مشکلی از جمله ولنگاری فرهنگی و استفاده از تولیدات داخلی شود.وی اظهار کرد: ترویج نادرست و فرهنگ غلط به خوبی از طریق فیلم و سینما به مخاطب منتقل می‌شود دلیل این امر نیز افزایش سن کشیدن سیگار به 13 است که در بیشتر فیلم‌های ما این موضوع دیده می‌شود.یکپارچگی و وحدت بین مردم؛ یکی از راهکارهای ولنگار فرهنگیعظیمی یکی از راهکارهای از بین بردن ولنگاری فرهنگی را یکپارچگی و وحدت بین مردم دانست و بیان کرد: وادادگی فرهنگی با یکپارچگی و استفاده نکردن از کالای فرهنگی و جلوگیری از واردات خارجی صورت می‌گیرد.معاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس تصریح کرد: در بسیاری از کشورها استفاده کردن از کالای غیر وطنی خیانت محسوب می‌شود درحالی که در بسیاری از دفاتر دولتی ما نیز از کالاهای خارجی استفاده می‌شود.وی ادامه داد:تولیدات وارداتی از چین و... موجب تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها شده است استفاده از نیروی غیر وطنی نیز از دیگر مسائلی است که به اقتصاد و فرهنگ کشور ضربه می‌زند.عظیمی افزود: اگر جلوی ولنگاری گرفته شود، اقتصاد مقاومتی شکل می‌گیرد، گرسنگی نیز کم خواهد شد و وضعیت ازدواج و مسکن رو به بهبودی می‌رود.وی در ادامه گفته‌های خود اظهار کرد: ما مدیون خون شهدای جنگ تحمیلی، مدافع حرم و... هستیم باید نسل جوان امروز بداند که آرامش امروز را مدیون چه کسانی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی کوتاهی کرده و باید جوابگو باشد.عظیمی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی دچار انفعال شده است، تصریح کرد: برخی در این شورا فریاد می‌زنند و برخی دیگر سکوت پیشه گرفته‌اند. درحالی که این انفعال باید تبدیل به مجاهدت شود.تمدن اسلامی با ولایت‌مداری زنده می‌ماندمعاون فرهنگی مدرسه علمیه نرجس بیان کرد:اگر می‌خواهیم تمدن اسلامی زنده بماند باید ولایت‌مدار باشیم و پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم. امیدواریم با کمک همه اقشار بتوانیم میوه انقلاب را به ثمر برسانیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد

معاون اول رئیس جمهور کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی، شیر خشک و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیئت وزیران در خصوص تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالاهای اساسی، دارو، ملزومات پزشکی و مواد اولیه تولید دارو به یک درصد (در راستای اجرای جزو ۲ بند «الف» تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳) را به وزارت خانه‌های اقتصاد، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد.

بر این اساس حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس) گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.

این استثنا (کاهش حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد) به دارو و مواد اولیه تولید آن، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ملزومات مصرفی پزشکی و شیرخشک اطفال نیز تسری داده شده است.

منبع: ایرنا کد خبر 747000

دیگر خبرها

  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • رونمایی از طرح برش استانی سند مهندسی فرهنگی کشور در قزوین
  • حوزه های علمیه از اساسی ترین پایگاه های فرهنگی جامعه هستند
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • ۵ مسأله اصلی مازندران در نقشه مهندسی فرهنگی معرفی شد
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است