Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص حرکت‌های خودسرانه و غیرقانونی در عرصه اجتماعی و تاثیرگذاری آن در اقتصاد کشور گفت: برای اینکه ما تاثیر این گونه اقدامات را در کشور درست ارزیابی کنیم باید ابتدا با شرایط اقتصاد امروز آشنا شویم.

علی شریعتی ادامه داد: امروز در بحث اقتصاد ما سه گونه شرایط داریم یکی: شرایط قابل کنترل داخلی، دیگری غیرقابل کنترل داخلی و در نهایت شرایط اقتصاد بین المللی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اینکه ما چقدر بتوانیم این سه را با یکدیگر تنظیم کنیم بستگی به رفتار سران سه قوه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ایران کاملا دولتی است چشم مردم به مدیران نظام است در بحث قوانین روسای سه قوا هستند که باید هماهنگ باشند و به شرایط اقتصادی کشور کمک کنند و جلوی دخالت سایر سازمان‌ها و نهادهایی که هیچ گونه مسئولیتی در اقتصاد کشور ندارند و حتی حاضر به پاسخگویی نیستند را بگیرند.

وی ادامه داد: در بحث شرایط بین المللی نیز اکنون در شرایطی هستیم که سرمایه‌گذاران با کوچکترین خبری حساسیت نشان می‌دهند و به هیچ عنوان حاضر نیستند در کشوری که در وسط ناامنی‌های خاورمیانه قرار دارد و در داخل نیز برخی حرکت‌های خودسرانه و خارج از عرف و قانون انجام می‌گیرد سرمایه‌گذاری کنند.

شریعتی گفت: در بحث داخلی نیز وجود این همه سپرده‌گذار در بانک‌های کشور نشان می‌دهد که مردم علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری ندارند زیرا شفافیت لازم را در اقتصاد کشور نمی‌بینند درصورتی که صنایع ما دارای ظرفیت‌های بسیاری است.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: این روزها همان طور که ما کاسب‌های تحریم داریم کاسب‌های آتش به اختیار نیز اضافه شده‌اند باید دید از شرایط عدم ثبات چه کسانی منتفع می‌شوند.همیشه وضعیت اقتصادی کشور زمانی بحرانی و بی ثبات شده که اتفاقی در حوزه فرهنگ رخ داده و سرمایه گذار داخلی و خارجی را فراری داده است.

شریعتی تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور دیگر تحمل یک ماجراجویی دیگر را ندارد . ما تازه با دنیا ارتباط دوباره برقرار کرده ایم .حضور بیش از 200 هیئت خارجی و مذاکرات انجام شده را نباید به هیچ عنوان با رفتارهای خارج از قانون به خطر انداخت.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، رضا فتوحی درباره شعار سال و اهمیت آن در بخش کشاورزی افزود: امنیت غذایی مهمترین مبحث بخش کشاورزی بوده و باید تلاش کنیم تا با مشارکت مردم محقق شود.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهادکشاورزی با تاکید بر این که کشت فراسرزمینی نوعی مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی در طرح‌های برون‌مرزی است، اظهار داشت: این کشت توسط دولت دنبال می‌شود؛ در این زمینه دولت بنا دارد تا به کمک سرمایه‌گذاران ایرانی در کشور‌های دارای تفاهم‌نامه، کشاورزی فراسرزمینی انجام دهد.

به گفته فتوحی، شرکت‌های داخلی و بین‌المللی نیز می‌توانند کشاورزی فراسرزمینی در بخش عظیمی از کشور‌ها مانند روسیه، قزاقستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق، پاکستان، بخشی از کشور‌هایی آفریقایی مانند تانزانیا و ونزویلا در قاره آمریکا انجام دهند.

مجری طرح کشت فراسرزمینی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت کشت فراسرزمینی و تحقق شعار سال در این بخش با افزایش تولید، یادآور شد: در سالی که با نام جهش تولید نامگذاری شده، سرمایه‌گذاری در خارج از کشور برای تقویت امنیت غذایی را عملیاتی کنیم؛ البته فعالیت‌های مهمی در این زمینه انجام شده و در دست اقدام است.

وی افزود: با تحقق کشت فراسرزمینی می‌توانیم نیاز کشور به برخی محصولات را تامین کرده و با قیمت مناسب‌تری به دست مردم برسانیم.

فتوحی ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران، افزود: کشت محصولات اساسی مانند گندم، جو، ذرت، دانه‌های روغنی دام و دامپروری در کشت فراسرزمینی مورد حمایت دولت سیزدهم و از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

به گفته وی، ایران در کمربند خشک و نیمه‌خشک جهان قرار دارد و بر این اساس باید به دنبال حفظ منابع پایه و افزایش بهره‌وری آب و خاک باشیم، بنابراین افزایش تولید باید خارج از کشور و در راستای بهره‌مندی از منابع آب و خاک سایر کشور‌ها باشد تا امنیت غذایی را ارتقا دهیم.

مجری طرح کشت فراسرزمینی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۸۰ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی توسط کشور‌های پیشرفته در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باید بخشی از نیاز کشور که از طریق واردات تامین می‌شود را از طریق کشت فراسرزمینی تولید کنیم، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان برنامه هفتم ۲ میلیون هکتار سطح زیر کشت کشاورزی فراسرزمینی در کشور‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

فتوحی ادامه داد: پیش‌بینی کشت فراسرزمینی برای امسال تا ۴۰۰ هزار هکتار است که براساس ضوابط خرید تضمینی، این محصولات توسط شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام کشور از سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

مجری طرح کشت فراسرزمینی گفت: باید بیشترین بهره‌برداری از منابع سایر کشور‌ها را داشته باشیم؛ البته در حال حاضر در کشور‌هایی مانند غنا، ارمنستان، پاکستان، برزیل، تاجیکستان و قزاقستان، کشاورزی فراسرزمینی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • سفر رئیس جمهور به پاکستان ثبات، امنیت و منافع متقابل را تقویت می‌کند
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • کاسبی با ترس و لرز/ چرا کاسبان در هر معامله بخشی از سرمایه خود را از دست می‌دهند (فیلم)
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • تردید‌های تداوم رشد