Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجموعه داستان «فریاد در خاکستر» اثر صادق کرمیار از سوی نشر کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد. به گزارش سرویس فضای مجازیخبرگزاری صدا و سیما؛صادق کرمیار جدای از چهره نام‌آشنایی که در فضای تصویر و بر قاب تلویزیون برای مخاطبان خود شناخته شده باشد، یک چهره مطبوعاتی و ادبی جدی و فعال در سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمیار به صورت جدی و حرفه‌ای فعالیت نوشتاری خود را در سال‌های دفاع مقدس و با روزنامه‌نگاری جنگ شروع کرد. او در خلال سال‌های 1365 تا 1367 مسئول ویژه نامه «اطلاعات جبهه» در مناطق جنگی بود و بسیاری از اخبار و گزارش‌های و مصاحبه‌های این روزنامه را در ایام دفاع مقدس تدارک می‌دید.
کرمیار در «فریاد در خاکستر» از چند منظر به دفاع مقدس نگاه انداخته است که همین تنوع دید، نشان از توانایی او در نویسندگی دارد. از سویی برخی از داستان‌های این مجموعه نشان دهنده توانایی فراوان او در توصیف داستانی و به تصویر کشیدن چهره خشن و در عین‌حال تأثربرانگیز از جنگ است. چهره‌ای که تصاویری خشن از عداوت دشمن را به تصویر کشیده است که نمونه مشخص آن داستان «نه عروسک نه پرنده» است.اما از سوی دیگر این نویسنده سعی کرده در داستان‌های دیگر نگاه اجتماعی ویژه‌ای هم به جنگ داشته باشد. به تصویرکشیدن دشواری‌ و زندگی ویژه یک جانباز در داستان «فریاد در خاکستر» و نیز تاثیرگذاری اجتماعی جهاد و شهادت در داستان «خشونت خام» و نیز ورود به لایه‌های خاص اجتماع و همنوا شدن با بدنه اجتماعی بخش‌های خاص از جامعه در داستان «علمدار» از مهم‌ترین مصادیق این نگاه داستانی است.کرمیار در «فریاد در خاکستر» به دنبال اسطوره‌سازی بر مبنای دفاع مقدس نیست. او با تجربه رویارویی مستقیم با صحنه‌های نبرد، تلاش کرده تا فریم‌هایی داستانی از آنچه دیده است را در قالب روایت‌هایی که زاییده خیال اوست مانا کرده و تصویری مردمی، مستحکم و ایثارگرانه از مقاومت هشت ساله ایران در برابر ارتش عراق را به تصویر بکشد.زبان ساده و بی‌پیرایه در بسیاری از داستان‌ها، استفاده از عبارات و ترکیب‌هایی که در زمان نگارش داستان بسیار بدیع به نظر می‌رسیده است،توصیف‌های جذاب و دقیق و نیز صحنه‌آرایی‌های قابل توجه نویسنده برای خلق یک موقعیت داستانی از این مجموعه، یک اثر داستانی تأثیرگذار و قابل اعتنا ساخته است.مجموعه داستان «فریاد در خاکستر» اثر صادق کرمیار در 192 صفحه توسط نشر کتاب نیستان روانه بازار کتاب شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون در لحظات باقی‌مانده از دیدار رم مقابل اودینزه که مجددا صورت گرفت و از دقیقه 73 به بعد برگزار شد، در جمع نفرات اصلی جالوروسی حضور یافت و در شب برتری مهم تیمش توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

ستاره ایرانی رم در حالی در لحظات کوتاه مدت باقی‌مانده از بازی نیمه کاره جالوروسی و اودینزه در هفته سی و دوم سری آ ایتالیا به میدان رفت که در دقیقه 85 نزدیک بود با توپ‌ربایی از مدافع حریف گلزنی کند، اما فرار سریع و شوت محکم او را گلر حریف مهار کرد.

سردار آزمون که سه شب قبل در مسابقه مقابل بولونیا حضور تعویضی در زمین داشت و موفق به گلزنی شد، امیدوار بود در دومین بازی پیاپی برابر اودینزه هم این کار را انجام بدهد که گلر حریف مانع او شد ولی با این وجود عملکرد موثری ارائه داد.

تیم رم که پیش از شروع مجدد بازی و در مسابقه‌ی قبلی برابر اودینزه به تساوی یک بر یک رسیده بود، با فشار حملات خود موفق به گلزنی در دقیقه 5+90 روی ارسال پائولو دیبالا از جناح چپ و ضربه سر بریان کریستانه شد تا سردار آزمون که مقابل تیرک دوم جای‌گیری داشت، فریاد شادی سر بدهد.

فریاد سردار آزمون در لحظه گل لحظه آخری و برتری دو بر یک رم مقابل اودینزه و نحوه شادی او پس از این دیدار سوژه صفحات مجازی رسمی جالوروسی شده و دو عکس او جلب توجه زیادی می‌کند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی
  • فریاد و لبخند سردار سوژه رم شد (عکس)
  • فیلم| فریاد‌های این زن به خاطر ۴۰۰ هزار تومان، مشهد را لرزاند
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان/ نمادی از فرهنگ پهلوانی در« پهلوان و فیل»
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • بازآفرینی داستانی از پهلوان ایرانی برای کودکان