Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:23:51 GMT

برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد در کیش

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۵۳۹۵

برگزاری جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد در کیش

به گزارش ایرنا ، نماینده ستاد دیه هرمزگان شامگاه دوشنبه در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در کیش، گلریزان را سنت حسنه ای در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور عنوان کرد و افزود : در سالجاری در استان هرمزگان 11 جشن گلریزان پیش بینی کرده ایم که نهمین آن در منطقه آزاد کیش برگزار شد.
احمد مرادی نژاد با بیان اینکه دو شهرستان حاجی آباد و قشم نیز در دستورکار است ابراز امیدواری کرد که نتیجه این جشن ها منجر به ازادی 136 زندانی استان در جرایم غیر عمد که بدهی آنها بالغ بر 167 میلیارد ریال است شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام اینکه از این تعداد زندانی ، پنج نفر بدهکار مالی مربوط به شهروندان کیش با بدهی 500 میلیون تومان هستند ،گفت : زندان مکانی برای افراد خطا کار ، مجرم و مخل نظم و امنیت اجتماع است نه برای آن دسته از افرادی که به واسطه بدهی ، نداشتن توانایی در پرداخت دین در محکمومیت مالی همچون چک ،نفقه و یا دیه تصادفات ناخواسته گرفتار مشکلات شده اند.
مرادی نژاد گفت: زندانیانی که مورد مساعدت ستاد دیه هستند افرادی بدهکارند نه بزهکار ، این افراد چون ورشکسته شده اند و یا توان پرداخت مالی ندارند به زندان افتاده اند که وظیفه شرعی حکم می کند که در ماه میهمانی خدا از همنوعان دستگیری کنیم .
وی در پایان کمک به همنوع را معامله با خدا دانست و افزود : اجر و پاداش این معامله بسیار بالاست .

*ظرفیت کیش در اقدامات خیرخواهانه و انسان دوستانه بالاست
امام جمعه کیش در این مراسم به دو دستور مهم دینی اشاره کرد و گفت : در دین اسلام بر خود شناسی ، شناخت ظرفیت ها و همچنین دیگر دوستی و دیگر خواهی تاکید شده است .
حجت الاسلام حسن عیلدادی دیگر خواهی را وظیفه الهی و دینی دانست و گفت : انسان نباید همه چیز را تنها برای خود بخواهد .
به گزارش ایرنا ، وی با بیان اینکه منفعت توجه و کمک به دیگران به خود انسان باز می گردد اظهار کرد: توجه صرف به خود و خودخواهی، انسان را ازحرکت در مسیر اصلی باز می دارد .
امام جمعه کیش ستاد دیه پس از شکل گیری تا کنون را یک نوجوان 15 ساله عنوان کرد و افزود : هر کس در این وادی قدم گذاشته است پاداش اخروی خود را خواهد دید.
وی ظرفیت جزیره کیش را در اقدامات خیر خواهانه بالا دانست و ابراز امیدواری کرد که با تلاش جمعی اسباب آزاد سازی گرفتاران فراهم شود.

*حضور درمراسم گلریزان توفیقی الهی است
رئیس دادگستری کیش نیز در این مراسم ماه رمضان را یکی از ماه های پرفیض و برکت خدا دانست و گفت : یکی از عبادت ها در این ماه کمک به همنوعان است ، همنوعانی که ناخواسته و به دلیل جرایم غیر عمد گرفتار شده اند.
محمد شنبه زاده که خود میزبان این مراسم بود حضور در مراسم گلریزان را یک توفیق الهی خواند و افزود : وظیفه انسانی حکم می کند که در راستای آزاد سازی آنها گام برداریم .
وی با اعلام اینکه این مراسم دومین بار است که درکیش برگزار می شود به اقدامات خیرخواهانه مسئولان ، خیران ،تجار و بازاریان در منطقه آزاد کیش در برنامه هایی از این دست اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مراسم کمک به افراد دربند در کیش است که امیدواریم شاهد آزادی این زندانیان که پنج نفر هستند باشیم .
وی کیش را محلی برای مراودات اقتصادی دانست و گفت : معاملات با مبالغ زیاد انجام می گیرد که به تبع آن مشکلاتی ناخواسته ایجاد می شود امیدواریم مسئولان در ستاد دیه با نگاهی ویژه به آن نگاه کنند.
شنبه زاده به زیبایی های انسانی جزیره کیش اشاره کرد و گفت : گذشت ها ، نوع دوستی و اقدامات خیرخواهانه در این جزیره را می توان به چشم دل دید.
وی تاثیر ماه رمضان در کاهش جرایم را بسیار مهم دانست و گفت : رمضان ماه انسان سازی است که در این ماه جرایم نیز به نحو چشمگیری کاهش پیدا می کند .

*بهترین نیکوکاری ها خلاص کردن افراد در بند زندان است
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه این مراسم در مورد اینکه اعلام شده جزیره کیش نیاز به نهادهای حمایتی ندارد گفت : معنی سخن این نیست که مردم در امور خیر مشارکت نداشته باشند بلکه نهادهایی ایجاد نکنیم که به نوعی فرهنگ مدد جویی را در کیش توسعه دهد .
ابراهیم رضوانی گفت : شاید برخی تصور کنند که امرار معاش از طریق مدد جویی در کیش امکان پذیر می شود ، نگاه خیرخواهانه مردم کیش همواره بوده و هست و ما نیز هر جایی که نیاز به کمک باشد ورود می کنیم اما کمک های حساب شده .
وی اظهار کرد: بحث کمک برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد در کشور سنت دیرینه ای است که در کشور نهادینه شده است ، هر کسی در زندان است لزوما بزهکار نیست و ممکن است بدهکار باشد.
رضوانی یکی از بهترین نیکوکاری ها را خلاص کردن افراد در بند زندان به دلیل جرایم غیر عمد عنوان کرد و گفت : کمک به رهایی این افراد سبب خوشحالی خانواده ها می شود .
وی ابراز امیدواری کرد که این نگاه و تفکر در طول سال مستمر شود و منطقه آزاد کیش این موضوع را در دستور کار قرار داده است و در آینده در پایان هر ماه افرادی داوطلب از فیش حقوقی خود مبالغی را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت می کنند.

* لذت انفاق قابل توصیف نیست/ تاکید در تداوم برنامه ها
احمدی پور یکی از خیران حاضر در جشن گلریزان اظهار کرد : لذت انفاق قابل توصیف نیست و حضور در این مجلس توفیق الهی است .
به گزارش ایرنا ،وی گفت : کسانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردارند خوب است به همنوعان خود کنند و باری از دوش دیگران بر دارند.
بهبهانی یکی دیگر از سرمایه گذاران خیر نیز گفت: برخی افراد ناخواسته و گاه به خاطر مبالغ اندکی در زندان گرفتار شده اند که اگر بررسی دقیق کنیم شاید مخارج اضافی زندگی ما به همین مبلغ برای کمک باشد .
وی با بیان اینکه با حضور قلب در این مراسم شرکت کردم خواستار تداوم چنین برنامه هایی شد .
در پایان این مراسم، خیران نیکوکار و سرمایه گذاران بخش خصوصی تعهد کردند مبلغ 230 میلیون تومان برای آزاد سازی زندانیان غیر عمد کیش پرداخت کنند.
مراسم جشن گلریزان زندانیان جرایم غیر عمد با همکاری نهادهای ستاد دیه، دادگستری و منطقه آزاد کیش با اولویت آزاد سازی زندانیان جزیره کیش و با حضور امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، فرمانده نیروی انتظامی ، تجار و معتمدان کیش در سالن اجتماعات هتل شایگان برگزار شد.
1630*1641/ خبرنگار: مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کشانی، مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران گفت: در آستانه فرا رسیدن ایام بزرگداشت مقام معلم، در اقدامی انسان‌دوستانه دانش آموزان و دبیران یک مجتمع آموزشی ۳۱ میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان تهران واریز کردند.

مدیر ستاد مردمی دیه استان تهران تاکید کرد: این مرکز نهادی خیریه بوده و نیکوکاران به عنوان بازوان توانمند ستاد دیه، کمک به آزادی زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد را بر عهده دارند.

کشانی ادامه داد: بدون شک کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد که در زندان به سر می‌برند، از کارهای مهم دینی است و کمک به این افراد که به دلیل تصادف، بدهی یا حوادث غیرعمد در زندان به سر می‌برند از باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: زندانیان نیازمند جرایم غیرعمد چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

کشانی ضمن تقدیر از دانش آموزانی که به پویش سبز بهاری پیوسته‌اند، تصریح کرد: در آستانه فرا رسیدن هفته معلم و بزرگداشت این ایام، دانش آموزان و دبیران مجتمع یادشده، همراه با دیگر نیکوکاران تهرانی، در پرداخت بدهی سه نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد سهیم شدند.

گفتنی است، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند. همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان میرزای شیرازی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول و یا تماس با شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6090937

دیگر خبرها

  • این شهر بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • بیشترین زندانی غیرعمد در تهران
  • تهران بیش‌ترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی جرایم غیرعمد را دارد
  • تهران بیشترین زندانی غیرعمد را دارد
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند