Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم چهلمین سالگرد درگذشت دکتر شریعتی با قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مزینان سبزوار برگزار شد به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، دراین مراسم معاون پارلمانی وزارت ارشاد و جمعی از مسئولان و مردم شهرستان داورزن نیز حضور داشتند.

در بخشی از پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این مراسم آمده است: چهلمین سالگرد در گذشت معلم انقلاب مرحوم دکتر علی شریعتی فرصتی است برای ادای حق جامعه و نظام به اندیشمند متعهدی که دامنه تاثیر اندیشه اش در دوران معاصر مرزهای دور و نزدیک را در نوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش دیگری از پیام سیدرضا صالحی امیری آمده است: اندیشه و تجربه دکتر شریعتی نه در گذشته محصور ماند و نه به مرزهای جغرافیایی ایران محدود شد، شریعتی سرمایه فرهنگی و ملی ماست؛ او کوشید تا از پایگاههای دین به مسائل اساسی جامعه و دوران خویش بپردازد.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران مرهون اندیشه های امام خمینی(ره)، شهید هاشمی نژاد، شهید مطهری و دکتر علی شریعتی است.

سید هادی حسینی افزود: دکتر شریعتی نقش مهمی در پیوند قشرهای جامعه با انقلاب اسلامی داشت و هیچکس نمی تواند دیدگاههای بلند این اندیشمند بزرگ را در مورد تاریخ، امروز و آینده کشور انکار کند.

او همچنین با اشاره به طرح نیمه تمام مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی در مزینان گفت: این طرح ،استانی است اما به اعتبارات ملی نیاز دارد که از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: یکی از مهمترین برنامه های اداره کل ارشاد حفظ یاد و نام مفاخر استان است؛ دکتر علی شریعتی نیز از مفاخر خراسان رضوی محسوب می شود.

سید سعید سرابی افزود: سال آینده کنگره بزرگداشت دکتر علی شریعتی برای نخستین بار در کشور با همکاری دانشگاهها و انجمن مفاخر برگزار می شود.

او درباره تکمیل مجتمع فرهنگی دکتر شریعتی در مزینان نیز گفت: این مجتمع در 20 هزار مترمربع مساحت با زیربنای هزار و 800 مترمربع هم اکنون 65 درصد پیشرفت دارد و نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.

سرابی افزود: بنیاد فرهنگی دکتر علی شریعتی همزمان با بهره برداری از مجتمع فرهنگی وی در مزینان ایجاد می شود.

علی شریعتی مَزینانی مشهور به دکتر علی شریعتی دوم آذر هزار و 312 در روستای کاهک سبزوار متولد شد.

وی 29 خرداد 1356 در شهر ساوتهمپتون انگلیس درگذشت.

پیکر شریعتی در دمشق و در جوار حرم حضرت زینب(س) به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!

دیگر خبرها

  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • مراسم سالگرد استاد شهید مطهری در مسجد نارمک برگزار می شود
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت استاد مطهری در مسجد جامع نارمک
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!