Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبرصیادجو روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: پس از اعلام فراخوان به واحدهای اقتصادی از طریق مکاتبه، ارسال پیامک، درج در سامانه و تماس تلفنی مستقیم با مدیران اصناف، تاکنون حدود 50 صنف تولیدی و نمایندگی های تولیدکنندگان در سال جاری به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و در آزمون گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش چشمگیر استقبال واحدها در این دوره نسبت به دوره اول، گفت: تعداد متقاضیان این دوره نسبت به سال گذشته، 500 درصد رشد داشته است.
رئیس اتاق اصناف استان سمنان با بیان اینکه قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان چهار شاخص ارزیابی منتخبان رعایت کننده حقوق مصرف کنندگان است، گفت: در مجموع پس از برگزاری نشست های کمیته فنی و بازدید از واحدها در تطبیق شرایط متقاضیان با آئین نامه موجود، واحدهای واجد شرایط مشخص و 40 واحد تولیدی و خدماتی استان سمنان تاکنون موفق به دریافت این گواهینامه شدند.
صیادجو گفت: موضوع حمایت از حقوق مصرف کننده و ترغیب و تشویق بنگاه های اقتصادی به رعایت حقوق مصرف کنندگان و خریداران از موضوعاتی است که امروز از سوی دولت ها و بنگاه های اقتصادی به عنوان راهبردی مناسب در توسعه و هدایت جریان تولید به سمت مصرف بهینه دنبال می شود.
رئیس اتاق اصناف استان سمنان افزود: این موضوع در جامعه نیز با توجه به تاکید دین مبین اسلام به رعایت حق‌الناس و احترام به خریدار و رعایت حقوق آن ها، به عنوان یک رکن مهم تلقی می شود.
افزایش انگیزه و حساسیت در تولیدکنندگان و ارایه دهندگان خدمات برای رعایت حقوق مصرف کنندگان از طریق فعالیتهای فرهنگی و تشویقی، افزایش اعتماد و ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از کالاهای واحدهای تولیدی، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان و ارایه کنندگان خدمات برای ارایه محصولات و خدمات با کیفیت برتر، تلاش در جهت برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارایه مطلوب خدمات پس از فروش کالا و تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدماتی که دارای علامت استاندارد و یا تاییدیه از مراجع ذی‌الصلاح داخلی و بین‌المللی باشند، از اهداف گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان است.
در ایران به ازای هر 16 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و در استان سمنان به ازای هر 17 نفر یک واحد صنفی وجود دارد، تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه کسب در استان بیش از 24 هزارمورد عنوان شده است.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • ۵۴۳ میلیون دلار، ارزش خدمات باغ ملی گیاه شناسی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی