Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسینی (رئیس شورای داوری آیفیک) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر و با اشاره به عملکرد دوره چهارم این شورا گفت: این دوره دوسال به طول انجامید. ابتدا که این شورای داوری راه‌اندازی شده بود مشکلات بسیاری وجود داشت زیرا متاسفانه افرادی وارد حوزه فیلمسازی شده بودند که تخصصی در این‌باره نداشتند مثلاً افرادی که حرفه اصلی‌شان آهن‌فروشی یا داشتن نمایشگاه اتومبیل بود؛ وارد حرفه فیلمسازی شده بودند و از آنجا که قواعد این حرفه را نمی‌دانستند، مشکلات زیادی ایجاد کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همین مسئله باعث شده بود تا اختلافات زیاد شود و به دنبال آن پرونده‌های بسیاری نیز تشکیل می‌شد به شکلی که در روزهای برگزاری جلسات از ساعت 8 صبح تا 10 شب شورا دائم پرونده‌های مختلف را بررسی می‌کرد.

حسینی ادامه داد: امروز تعامل خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و با اعتمادی که وزارت ارشاد به آیفیک دارد بیشتر پرونده‌هایی که به وزارت ارشاد می‌رود به این شورا ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد:خوشبختانه تعداد این پرونده‌ها کم شده است زیرا با همکاری وزارت ارشاد و همچنین در قراردادهایی که بسته می‌شود تاکید شده است که اگر اختلافی وجود داشت طرفین باید به شورای داوری آیفیک مراجعه کنند. وزارت ارشاد نیز در دادن پروانه ساخت سختگیری‌های بیشتری انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دلیل اصلی بیش از 90 درصد پرونده‌ها آشنا نبودن طرفین به مقررات و قواعد فیلمسازی است، افزود: کاری که شورای داوری انجام می‌دهد مشابه کاری است که در مورد شکایت‌های دیگر در قوه قضائیه توسط شورای حل اختلاف انجام می‌شود و کمک زیادی شد تا پرونده‌های کمتری به محاکم قضایی برود.

حسینی افزود: در شوراهای داوری تا پیش از دوره چهارم حدود 350 پرونده در این شورا داوری شد اما در دوره چهارم این تعداد به 50 پرونده رسید و خوشبختانه با تعاملی که با قوه قضائیه صورت گرفته؛ اکثر پرونده‌هایی که به صورت نهایی در این شورا صادر می‌شد در قوه قضائیه نیز مورد پذیرش قرار می‌گرفت و دادگاه‌ها نظر این شورا را به عنوان نظر تخصصی قبول می‌کردند. البته در مواردی نیز فردی به نمایندگی از شورا به دادگاه می‌رفت و در جلسات شرکت می‌کرد.

به گزارش ایلنا مراسم تودیع و معارفه و ابلاغ احکام دوره پنجم شورای داوری انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات فیلمسازی ایران (آیفیک) شب گذشته (دوشنبه 29 خرداد ماه) برگزار شد و طی آن طهورا ابوالقاسمی، محسن قیصری، سیدامیرپروین حسینی، علی اردستانی، آرمان زرین‌کوب، رسول توکلی و مهدی کوهیان به عنوان اعضای جدید این شورا احکام خود را از اکبر تحویلیان رئیس هیات مدیره دریافت کردند و از طهورا ابوالقاسمی، محسن قیصری، علی اردستانی، علی محمدزاده، رضا انصاریان، عباس تجویدی، هادی انباردار و علیرضا حسینی به عنوان اعضای دوره چهارم شورای داوری تقدیر شد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز