Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-08@03:53:18 GMT

بازيگران درخشان تاريخ سينما (33): نيکول کيدمن

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۳۶۹۴۶

خبرگزاري آريا - برترين ها: نيکول کيدمن (Nicole Kidman)، بازيگر برندۀ اسکار، در طيف گسترده اي از فيلم ها همچون "آرامش قبرستاني"، "مولن روژ"، "ساعت ها" و "شير" نقش آفريني کرده است.

کيدمن که با نام اصلي نيکول مري کيدمن در 20 ژوئن 1967 در هونولولوي هاوايي به دنيا آمده است، يکي از زيبا ترين و معتبر ترين ستاره هاي زن هاليوود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در 4 سالگي به همراه خانواده اش به سيدني استراليا نقل مکان کرد. زماني که شاگرد مدرسه اي بود عضو يک گروه تئاتر محلي شد و با تشويق جين کمپيون کارگردان براي اولين بار در فيلم سينمايي "درختچۀ کريسمس" (1983) حضوري موفق را تجربه کرد. کيدمن يکي از بهترين دوستانش يعني نائومي واتس را نيز در همين دوران ملاقات کرد.



اولين فيلم موفق او در ايالات متحده "آرامش قبرستاني" (1989) بود و در ادامه با فيلم هاي "بيلي باتگيت" (1991)، "به خاطرش مردن" (1995)، "جادوي عملي" (1998) و "چشمان کاملاً بسته" (1999) که در آن با همسرش تام کروز هم بازي بود، مسير موفقيت را پيمود. او و کروز در سال 2001، پس از 10 سال زندگي مشترک، از هم طلاق گرفتند. آنها دو کودک به نام هاي ايزابلا و کانر را به سرپرستي گرفتند.

کيدمن بعد از جدايي به موفقيت هاي جديدي در حرفۀ خود رسيد. او براي بازي در نقش خواننده اي پاريسي در اثر خيالي و موزيکال باز لورمن، "مولن روژ" (2001)، برندۀ جايزۀ گلدن گلوب شد. وي در همان سال، در نقش اول فيلم ترسناک "ديگران" ساختۀ الساندرو آمنابار را بازي کرد. فيلم چندين جايزۀ گويا دريافت کرد و کيدمن هم نامزد دريافت جايزۀ بهترين بازيگر زن شد. او همچنين براي دومين بار نامزد دريافت جايزۀ بفتا و براي بار پنجم نامزد دريافت گلدن گلوب شد. سال بعد، در فيلم "ساعت ها" (2002) با بازي در نقش ويرجينيا وولف، نويسندۀ مشهور، منتقدين و تماشاگران را شگفت زده کرد. وي براي اين کار افتخارات بسياري کسب کرد که از آن جمله مي توان به دريافت اولين اسکار وي براي بهترين بازيگر زن نقش اول اشاره کرد.

کيدمن در فيم حماسي کارگردان تحسين شده، آنتوني مينگلا، دربارۀ جنگ داخلي آمريکا، با نام "کوهستان سرد" (2003) با جود لا و رني زلوگر هم بازي شد. او در فيلم هاي کمتر مرسوم نيز حضور پيدا کرد، براي مثال با لارس فون تريه در فيلم سخت گيرانۀ "داگويل" (2004) همکاري کرد. وي با اين که با کارهاي دراماتيک خود بيشتر شناخته شده بود، بازي در کمدي را نيز آزمود و در نسخۀ بازسازي شدۀ "همسران مطيع" (2004) در کنار متيو برادريک و بت ميدلر ظاهر شد و در "افسونگر" (2005) نيز با ويل فرل هم بازي شد. او همچنين در انيميشن پر نشاط "رقصان" (2006) نيز صداپيشگي کرد.



کيدمن در ادامه نقش جدي تري گرفت و در فيلم "خز" (2006) در نقش دايان آربس، عکاس افسانه اي ظاهر شد. اين فيلم نتوانست علاقمندان سينما را چندان جذب کند. اما زندگي شخصي کيدمن در آن سال توجه بسياري را به خود جلب کرد. او مدتي بعد از آشنايي با کيث اربن، خوانندۀ سبک کانتري، اعلام کرد که در ماه مه 2006 با هم نامزد شده اند.

آنها در ماه ژوئن همان سال در استراليا ازدواج کردند و در ژوئيۀ 2008 صاحب اولين فرزندشان ساندي رُز شدند.

کيدمن بار ديگر با لورمن همکاري کرد و در درام حماسي او با نام "استراليا" (2008) در کنار هيو جکمن نقش آفريني کرد. او در نقش يک ستارۀ جذاب سينما در فيلم موزيکال "نُه" (2009)، بر اساس نمايش موفق برادوي، در کنار بازيگراني مثل دنيل دي لوييس، ماريون کوتيار، کيت هادسن، پنلوپه کروز و جودي دنچ ظاهر شد.

وي در ادامه به ترکيب جالبي از پروژه هاي سينمايي پرداخت. در درام مستقل "لانۀ خرگوش" در سال 2010 با آرون اکهارت هم بازي شد و تحسين هاي منتقدان و سومين نامزدي اسکار را به دست آورد. همان سال، او وهمسرش صاحب دومين فرزندشان، فِيث مارگارت، شدند.

در سال 2012، او با صحنه هاي غير معمولي که در "پسر روزنامه فروش" در کنار زاک افرون و جان کيوزک به وجود آورد، باعث حيرت همگان شد. همان سال در فيلم تلويزيوني "همينگوي و گِلهورن" با کلايو اوون هم بازي شد. کيدمن نقش مارتا گلهورن روزنامه نگار، سومين همسر همينگوي، را بازي کرد. سپس در نقش يک شخصيت واقعي ديگر در "گريس موناکو" (2014)، فيلمي دربارۀ زندگي بازيگر مشهور، گريس کلي، که نامزد جايزۀ امي نيز شد، نقش اصلي را بر عهده گرفت. او در سال 2014 در دو فيلم ديگر نيز ظاهر شد؛ درام رمز آلود "پيش از آن که بخوابم" و کمدي خانوادگي "پدينگتون".



در سال 2015، کيدمن در چند فيلم سينمايي حضور داشت. او در فيلم استراليايي "استرنجرلند" نقش آفريني کرد؛ فيلم دربارۀ خانواده اي است که بعد از اين که يک طوفان گرد و غبار شديد به شهر بياباني آنها آسيب مي زند، دچار بحران مي شوند.

همان سال، در فيلم "ملکۀ صحرا" ساختۀ ورنر هرزوگ، در نقش شخصيت واقعي گرترود بِل، ماجراجو، روزنامه نگار، نقشه کش و جاسون انگليسي، در کنار جيمز فرانکو و رابرت پتينسون ظاهر شد. کيدمن بعد از هم بازي شدن با جيسون بيتمن در "خانوادۀ فانگ" که در فستيول بين المللي فيلم تورنتو به نمايش درآمد، در بازسازي "راز در چشمانشان" نقش سرپرست يک تيم تحقيقاتي را بازي کرد. در اين تريلر پليسي مختصر و مفيد، جوليا رابرتس و چوويتل اجيوفور هم بازي او بودند.

در سال 2015، کيدمن پس از سال ها به صحنۀ تئاتر بازگشت و در وست اِند بريتانيا در نمايش "عکس 51" در نقش دانشمند انگليسي رُزاليند فرانکلين بازي کرد. اين تئاتر به کارگرداني مايکل گرنديج به نقش فرانکلين در کشف ساختار دي ان اي مي پرداخت. نمايش نقدهاي درخشان و کيدمن چندين جايزۀ بهترين بازيگر زن تئاتر را دريافت کردند.

در فيلم "شير" (2016)، کيدمن در نقش زني استراليايي که يک پسر گم شدۀ هندي را به فرزندي مي پذيرد، عملکردي تکان دهنده داشت. او براي اين نقش آفريني نامزد دريافت جايزۀ گلدن گلوب و اسکار شد.
کيدمن قرار است در فيلم برادران وارنر، "مرد آبي" (2018)، نقش ملکۀ آتلانتا يعني مادر شخصيت اصلي را بازي کند.

او در سال 2017 با ميني سريال هفت قسمتي "دروغ هاي کوچک بزرگ"، با اقتباس از پرفروش ترين رمان ليان موريارتي، به تلويزيون بازگشت. او و هم بازي اش ريس ويثرسپون تهيه کنندۀ اين کار نيز بودند. براي بازي وي در اين سريال، نقد هاي خوبي نوشته شد. کيدمن در دو فيلم "فريب خورده" و "کشتن گوزن مقدس" با کالين فارل هم بازي شده است. اين فيلم ها به ترتيب در ژوئن و نوامبر 2017 به نمايش در مي آيند.
حقايقي در مورد نيکول کيدمن که شايد ندانيد:

1. در سال 1996، 1999 و 2002، مجلۀ پيپل او را يکي از 50 نفر فهرست زيباترين افراد جهان اعلام کرد. ماهنامۀ FHM او را در رتبۀ 69 از ميان 100 زن جذاب جهان در سال 2005 قرار داد و مجلۀ استراليايي امپاير نيز در سال 2008، او را پنجمين بازيگر زن جذاب ناميد.

2. بعد از بازي در فيلم "تصوير يک زن" (1996) دو هفته در رختخواب ماند و علت آن تنش روحي تشخيص داده شد.

3. در مبارزه عليه کودک آزاري شرکت کرده است. «کودکان بايد اجازه داشته باشند بدون ترس از خشونت رشد کنند.»



4. قرار بود نقش اول "اتاق پناهگاه" (2002) را بازي کند، اما در صحنه اي از در فيلم "مولن روژ!" (2001) آسيب ديد. بنابراين فقط به جاي همسر جديد شوهر سابق جودي فاستر صحبت کرد.

5. با اين که در اصل چپ دست است، براي بازي در "ساعت ها" (2002) در نقش ويرجينيا وولف راست دست، نوشتن با دست راست را ياد گرفت.

6. زماني از اولين نامزدي براي اسکار با خبر شد که در سوئد مشغول فيلم برداري "داگويل" بودند. در حالي که يکي از صحنه هاي فيلم را بازي مي کرد، يک نفر تابلويي را به او نشان داد که خبر روي آن نوشته شده بود.

7. اولين بازيگر زن استراليايي بود که برندۀ اسکار بهترين بازيگر شد.
8. ابتدا او براي نقش خانم اسميث در "آقا و خانم اسميث" (2005)انتخاب شده بود؛ و کسي بود که برد پيت را براي نقش مقابل پيشنهاد داد.

9. ضريب هوشي او 132 ثبت شده است.

10. در زمان بيکاري خود داستان هاي کوتاه مي نويسد و اميدوار است روزي آنها را منتشر کند. در ژوئن 2014 نيز اعلام کرد که کار نوشتن اولين فيلم نامۀ سينمايي خود را نيز آغاز کرده است.

11. نام او در پنجاهمين شمارۀ کتاب رکورد هاي گينس به عنوان بازيگر زن با بالاترين دستمزد براي فيلم تبليغاتي ثبت شده است. او براي حضور در فيلم تبليغاتي 4 دقيقه اي به کارگرداني باز لورمن 3.71 ميليون دلار خالص دريافت کرد.

12. او پيانيست است و نواختن پيانو در کوهستان سرد را خودش انجام داده است.

13. با همسر سابقش، تام کروز، سه فيلم بازي کردند: "روزهاي تندر" (1990)، "چشمان کاملاً بسته" (1999) و "دور و دورتر" (1992). آنها در فيلم "روزهاي تندر" با هم آشنا شدند.

14. در سال 2006 به عنوان سفير حسن نيت صندوق توسعۀ سازمان ملل متحد براي زنان منصوب شد.

15. در سال 2006، بازي او در نقش سوزان استون مارتو در "به خاطرش مردن" (1995) از سوي مجلۀ پريمير در رديف چهلم 100 نقش آفريني برتر تمام زمان ها قرار گرفت.

16. او از مهمانان جشن ازدواجش با کيث اربن خواست هديه اي براي آنها نخرند و در عوض پولشان را به نهاد هاي بشر دوستانه اهدا کنند.

17. فيليپ پولمن از سال 1995 خواستار بازي کيدمن در نقش ماريسا کولتر در "قطب نماي طلايي" (2007)، اقتباس سينمايي از کتاب او با نام "نيرو هاي اهريمني اش: سپيدۀ شمالي" بود. زماني که تهيه کنندگاني از نيو لاين سينما اين نقش را به کيدمن پيشنهاد دادند، او مطمئن نبود که آن را قبول کند. اما پولمن با نامه اي زيبا او را متقاعد کرد. کيدمن قبل از شروع فيلم برداري براي آماده سازي خود، دوباره کتاب هاي سه گانۀ نيرو هاي اهريمن اش را خواند و زماني که نکته اي دربارۀ شخصيت مورد نظر مي يافت از آن يادداشت کوچکي بر مي داشت. فيلم به بزرگ ترين اثر حرفه اي او تبديل شد، با بودجۀ 180 ميليون دلار ساخته شد و 372 ميليون دلار در گيشه هاي سراسر دنيا به فروش رسيد.



18. در استراليا باله و نمايش فرا گرفت.

19. مقدمۀ کتاب "حقيقت: شخصيت، نياز، و نقص در هنر بازيگر سازي و ايجاد شخصيت" نوشتۀ دوست و مشاور بازيگري اش سوزان باتسن را او نوشته است.

20. در سال 2004، هاليوود ريپورتر او را پر درآمد ترين بازيگر زن هاليوود اعلام کرد.

21. از طرفداران آيشواريا راي باچان و فيلم او "عروس و تعصب" (2004) است. براي اولين بار در مراسم شام مجلۀ تايم براي 100 فرد تأثيرگذار دنيا در سال 2005 در نيويورک آيشواريا را ملاقات کرد.

22. در سال 2007، مجلۀ فوربز اعلام کرد که فيلم هاي او به طور ميانگين 8 دلار به ازاي هر دلاري که به او پرداخته مي شود، درآمد دارند.

23. در طول فيلم برداري "مارگو در جشن عروسي" (2007)، او، جک بلک و جنيفر جيسن لي با هم به خانه اي اسباب کشي کردند تا نقش هايشان را به عنوان يک خانوادۀ غير عادي به بهترين شکل ايفا کنند.



24. قبل از بازي در فيلم "ننگ بشري" (2003)، از پناهگاه زنان بازديد رفت و با قربانيان سوء استفاده گفتگو کرد تا الهام بگيرد.

25. براي بازي در "دختر روز تولد" (2001) به سفارت روسيه در استراليا رفت تا براي صحبت به زبان روسي از آنها کمک بگيرد. در طول فيلم برداري با هيچ مربي ديگري غير از مربي سفارت کار نکرد.

26. در فيلم هاي "مولن روژ" (2001)، "رقصان" (2006) و "نُه" (2009) خودش آواز خواند.

27. "بر باد رفته" (1939)، "شکستن امواج" (1996)، "جادوگر شهر آز" (1939)، "گريس" (1978)، "پنجرۀ عقبي" (1954) و "آنطور که بوديم" (1973) از فيلم هاي مورد علاقۀ او هستند.

28. بازي در "چشمان کاملاً بسته" (1999) را قبل از خواندن فيلم نامه قبول کرد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۶۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای مسی روی شش گل!

به گزارش همشهری‌آنلاین، لیونل مسی هم در یک گوشه دیگر دنیا مشغول ادامه تاریخ‌سازی و رکوردزنی است. بامداد دیروز اینتر مایامی با نتیجه ۶بر ۲مقابل ردبولز به برتری رسید و جایگاه خودش را در صدر تثبیت کرد و لیونل مسی با ثبت آمار بی‌نظیر یک‌گل و ۵پاس‌گل روی هر ۶گل مایامی تأثیر مستقیم داشت و لوییس سوارس هم با ثبت هت‌تریک درخشش ستاره آرژانتینی را تکمیل کرد.

لیونل مسی به نخستین بازیکن تاریخ MLS تبدیل شد که طی یک بازی، ۵پاس‌گل ثبت می‌کند.

مسی تبدیل به تنها بازیکن تاریخ فوتبال شد که در یک بازی، ۵گل زده و در یک بازی هم موفق به ثبت ۵پاس‌گل شده؛ ۵گل در یک بازی مقابل بایر لورکوزن (۲۰۱۲)، ۵گل در یک بازی مقابل استونی (۲۰۲۲) و ۵پاس‌گل در یک بازی مقابل نیویورک ردبولز (۲۰۲۴).

آمار مسی در سال ۲۰۲۴؛ ۱۱‌بازی، ۱۲‌گل و ۱۱‌پاس‌گل، آمار او در MLS این فصل؛ ۸بازی، ۱۰گل و ۹پاس‌گل و آمار این ستاره در اینترمایامی؛ ۲۵بازی، ۲۳گل و ۱۶پاس‌گل.

کد خبر 849566 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها لیونل مسی فوتبال

دیگر خبرها

  • پرسپولیس به صدرنشینی استقلال توجه نکند
  • وقتی «محرمانه لس‌آنجلس» بالاتر از «پدرخوانده» قرار می ‌گیرد
  • پارسا پیروزفر و اخاذی از زنان ثروتمند ؛ سکانسی که پربازدید شد | ببینید
  • ردپای مسی روی شش گل!
  • بازیگر تایتانیک و ارباب حلقه‌ها درگذشت
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • کول پالمر، ستاره درخشان چلسی که منچستر سیتی از آن محروم شد
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • رصدخانه مراغه؛ نگینی درخشان در تاریخ نجوم ایران