Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر یونان بر این باور است که تصمیم دادگاه برای عدم استرداد سربازان ترکیه که پس از کودتای نظامی نافرجام به این کشور گریخته‌اند، باید محترم شمرده شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان روز دوشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: باید به رای دادگاه در خصوص عدم استرداد سربازان ترکیه احترام گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از سربازان ارتش ترکیه پس از متهم شدن به دست داشتن در کودتای نظامی جولای گذشته به یونان فرار کرده اند.

نخست وزیر یونان این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با بن علی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه بیان کرده است.

سیپراس تصریح کرد: دستگاه قضایی یونان در خصوص این مساله حکم صادر کرده است و این تصمیم باید به طور کامل محترم شمرده شود.

ترکیه این سربازان را با دست داشتن در کودتای نظامی سال گذشته متهم کرده و بارها خواستار بازگردانده شده آنها شده است. این سربازان سال گذشته با یک فروند بالگرد نظامی به یونان گریختند.

دادگاه یونان تاکنون با 2 درخواست آنکارا برای استرداد این سربازان مخالفت کرده است. این مساله موجب خشم آنکارا و تشدید تنش در روابط دو جانبه با آتن شده است.

ییلدیریم نیز گفت: امیدواریم یونان کسانی را که آشکارا در کودتای نظامی علیه کشور دست داشته اند، بازگرداند. ما به تصمیم دستگاه قضایی احترام می گذاریم ولی نمی خواهیم این افراد خائن موجب تنش در روابط ترکیه و یونان شوند.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • این کشور همه فعالیت‌های تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترکیه کلیه فعالیت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد
  • کودتای ۵۰ میلیاردی در استقلال | دلیل برکناری خطیر از مدیرعاملی مشخص شد
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد؟ + فیلم | وقتی دست آقای سیاستمدار روی هوا ماند!
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم