Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير اجرايي سومين سمينار تومورهاي سر و گردن سيگار را مهمترين عامل و گرفتگي صدا را شايع ترين علت تومور حنجره عنوان کرد و افزود: بر اين اساس به افرادي سيگاري توصيه مي شود گرفتگي هاي بي علت و طولاني مدت صدا را جدي تلقي کنند.

به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي سومين سمينار تومورهاي سر و گردن، دکتر حسين يحيي زاده در آستانه برگزاري سومين سمينار ملي تومورهاي سر و گردن، اظهار کرد: سرطان حنجره از شايع ترين سرطان هاي ناحيه سر و گردن است اما آمار دقيقي از مبتلايان به اين بيماري در کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبير اجرايي سومين سمينار تومورهاي سر و گردن، افزود: استعمال دخانيات از شايع ترين علل بروز سرطان حنجره است به گونه‌اي که 98درصد مبتلايان داراي سابقه استعمال مواد دخاني هستند.

وي درباره علايم بروز اين سرطان، يادآور شد: گرفتگي صدا از شايعترين علل سرطان حنجره است اما نمي توان هر گرفتگي صدا را علامت بروز اين سرطان دانست.

رييس مرکز تحقيقات سرطان بيمارستان ميلاد در ادامه تصريح کرد: اگر فرد سيگاري به مدت 2 هفته بدون علت دچار گرفتگي صدا شد بايد براي بررسي بيشتر علت به پزشک مراجعه کند.

يحيي زاده در بخش ديگري از سخنانش با توجه به برگزاري سومين سمينار تومورهاي سر و گردن، يادآور شد: متخصصان گوش،حلق و بيني، جراحان سر و گردن، متخصصان رشته راديوتراپي انکولوژي ، پاتولوژيست ها و راديولوژيست ها از گروه هدف اين گردهمايي علمي هستند.

سومين سمينار تومورهاي سروگردن 19تا 20 مرداد در سالن همايش هاي بيمارستان ميلاد برگزار مي شود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۸۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر

دریافت 848 KB

به گزارش همشهری آنلاین، پیش از این و در روزهای گذشته نیز عکسی از این اقدام در آمریکا منتشر کردیم. اکنون تصاویری از مجسمه «جرج واشنگتن» در دانشگاه آمریکایی بیروت ببینید.

کد خبر 848396 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه اعتراض - تجمع - تحصن ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • استقلال در تبریز لرزید، هدیه دستیار یحیی به اوسمار! / جدال حنجره‌ها جای زانوها
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • (ویدئو) سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا
  • ببینید/ ماجرای پلاک آویخته بر گردن شمسایی چه بود؟
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید