Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان فسا براساس تراکم جمعیت رتبه دوم بیماران ام اس را در ایران دارد که خدمات‌دهی به این بیماران به مرکز مجهز و متخصص نیاز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، « شهرستان فسا براساس تراکم جمعیت رتبه دوم بیماران ام اس را در ایران دارد» این مطلبی است که سیدمحمدجعفر رضوی، مدیرعامل انجمن بیماران ام اس شهرستان فسا در گفت‌وگو با تسنیم بیان می‌کند و معتقد است این موضوع براساس مراجعات رسمی به این انجمن است در صورتی که تعداد بیماران بیش از تعداد رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری ام اسیک بیماری ناتوان‌کننده است که مغز و نخاع را تحت تاثیر قرار داده و سبباز دست‌دادنکنترل، دید، تعادل و حواسمی‌شود،به اینبیماری خودایمنیمی‌گویند.در بیماری ام اس، سیستم ایمنی بدن شروع بهمغز و نخاع دوتا از اجزاء مهم که سیستم مرکزی اعصاب را کنترل می‌کنند، کرده و سببفلج شدن و از کارافتادگی بیمارانمی‌شود.

75 درصد بیماران ام اس استان فارس زنان هستند

براساس صحبت‌های غلامرضا افسری، رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران ام اس استان فارس با 6500 بیمار مبتلا به ام اس پس از تهران بیشترین تعداد بیماران ام اس را دارد که در این میان 75 درصد زنان و مابقی مردان هستند.

افسری در گفت‌وگو با تسنیم از وجود تعداد بیشتر بیماران در شهرهای گرمسیری استان مانند فسا و حومه آن و جهرم خبر می‌دهد و می‌گوید: این بیماران به دلیل گران بودن دارو و سایر خدمات درمانی نیاز به حمایت ویژه دارند و به همین دلیل انجمن بیماران ام اس با روش‌های مختلف تلاش می‌کند از این بیماران حمایت کند.

رضوی، مدیرعامل انجمن بیماران ام اس فسا تعداد رسمی بیماران در انجمن این شهرستان را 300 نفر ذکر می‌کند اما معتقد است که این میزان با توجه به پنهان بودن بیماری یا عدم مراجعه بیماران به انجمن 2 برابر این تعداد باشد.

وی علت این بیماری و تعداد زیاد آن را در فسا نامشخص می‌داند اما معتقد است به طور کلی استرس و فشارهای روانی و روحی در ابتلا به این بیماری نقش دارد.

راه‌اندازی مرکز تخصصی ام اس نیاز شهرستان فسا

مدیرعامل انجمن بیماران ام اس شهرستان فسا از حمایت این انجمن از بیماران شهرستان‌های داراب، استهبان، نی‌ریز و توابع این شهرستان‌ها خبر می‌دهد و معتقد است برای رسیدگی و حمایت بیشتر به این بیماران نیاز به یک مرکز مجهز است.

به گفته ویزمینی به متراژ 2 هزار متر در ورودی بیمارستان فسا برای ساخت مرکز کلنگ‌زنی شده اما برای ساخت این مرکز به کمک خیران این شهرستان و استان فارس نیاز است.

تخفیف 30 درصدی بهای برق بیماران مبتلا به ام اس شهرستان فسا از جمله خدماتی است که با کمک این انجمن به این بیماران داده شده چراکه گرما سبب تشدید بیماری شده و این بیماران نیاز دارند که بیش از دیگران از وسایل خنک‌کننده استفاده کنند.

رایگان بودن برخی از خدمات درمانی یا تخفیف ویژه خدماتی نظیر فیزیوتراپی و آزمایشگاه از دیگر خدمات انجمن بیماران ام اس فسا به مبتلایان به این بیماری است.

افسری، رئیس هیئت مدیره انجمن بیماران ام اس استان فارس نیز از حمایت مالی و ارائه سبد غذایی به اعضای این انجمن سخن می‌گوید و معتقد است این انجمن با کمک متخصصان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سعی در رفع مشکلات و مشاوره رایگان به این بیماران دارد اما نیاز است که خیران بیشتر در این عرصه ورود کنند.

خبرگزاری تسنیمدر نظر دارد در سلسله‌ گزارش‌هایی به بیان مشکلات و توانمندی‌های شهرستان‌ها و روستاهای استان فارس بپردازد. ‌مردم مناطق مختلف استان می‌توانند مشکلات و توانمندی‌های شهرستان و روستای خود را از ساعت 8 الی 16 با شماره تماس 07132281975 با دفترخبرگزاری تسنیماستان فارس در جریان بگذارند.

انتهای پیام/

R41382/P1336/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رییس اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مهاباد گفت: باتوجه به وضعیت ترافیکی و نیاز شهرستان مهاباد نسبت به راه اندازی دستگاه موتورآمبولانس اقدام شده است.

فرزین رضازاده اضافه کرد: تمام امکانات یک آمبولانس در این موتورآمبولانس برای مواقع ضروری پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مهاباد پس از مرکز استان دومین شهر استان بوده که به این دستگاه مجهز شده است، افزود: این موتور آمبولانس برای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیماران، پوشش مناسب فوریت‌ها در معابر پرترافیک و مناطق شلوغ شهری و یاری رسانی سریع تر به سایر تیم‌های عملیاتی به ویژه در موارد فوریت های حیاتی راه اندازی شد است.

رضازاده گفت: همچنین با توجه به مناطق صعب العبور شهرستان مهاباد درخواست به اورژانس هوایی هم داده شده که اگر منطقه فرود آن آماده شود، این مهم هم محقق می شود.

در حاشیه این مراسم رییس سازمان اورژانس آذربایجان غربی همچنین با اشاره به لزوم استفاده از بالگرد برای انتقال مصدومان و حادثه دیدگان این شهرستان افزود: در صورتی که محل فرود و جایگاه و شرایط مورد نیاز تا سه ماه آینده مهیا شود در جاده ها و مسیرهای صعب العبور شهرستان مهاباد شاهد استفاده و انتقال مصدومان از طریق بالگرد هم خواهیم بود.

آریا مسول اورژانس بیمارستان امام خمینی مهاباد هم گفت: در سال 1402 بیش از هشت هزار مورد ماموریت اورژانسی داشتیم که با توجه به ترافیک سنگین سطح شهر از این به بعد امیدواریم با استفاده از این دستگاه در سریعترین زمان ممکن کار فوریت های پزشکی را در محل حادثه انجام دهیم.

حسن عباسی فرماندار مهاباد هم با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز در نجات جان مصدومان گفت: بستر را برای استفاده از بالگرد هوایی به زودی فراهم خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور