Web Analytics Made Easy - Statcounter

فناوری اطلاعات>اینترنت - با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز سه شنبه 30 خرداد 1396 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - آمازون قصد تعدیل نیرو در «هول فودز» را دارد. «جف بزوس» با پرداخت 13.7 میلیارد دلار سوپرمارکت بزرگ ارگانیک آمریکایی را خرید و باعث شد تا سهام کمپانی‌های بزرگ در بخش بقالی را پایین بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شماره 2 - پس از اعتراض قانون‌گذاران انگلیسی علیه اینترنت به عنوان بهشت تروریست‌ها، گوگل قول داد ویدئوهای تروریستی را پالایش می‌کند.

شماره 3 - بلومبرگ نوشت سایت Reddit در جستجوی 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری می‌گردد تا زنده بماند.

شماره 4 - دولت آمریکا با شکایت رسمی دست روی 2.5 میلیون سهام شرکت Palantir گذاشت. ظاهرا یکی از سرمایه گذاران با پول دزدی 80 درصد از سهام این کمپانی نرم افزاری را خریده است(فردی در مالزی). نام وی اعلام نشده است اما موسس این کمپانی کسی نیست جز مشاور ارشد ترامپ به نام Peter Thiel! که 735 میلیون دلار می ارزد.

شماره 5 - گوگل وارد پروژه ساخت مرزعه گلخانه‌ای داخل شهری با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلار در نیوجرسی شد. این مرزعه با فناوری ال ای دی به جای نور خورشید و سیستم‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

شماره 6 - «فِرِد شسنایس» مدیر اجرایی آتاری می‌گوید در حال ساخت یک کنسول گیم جدید برای بازار جهانی است.

شماره 7- اپل دو مدیر سریال «برکینگ بد» را برای ساخت شوهای تلویزیونی خود به نام های «جیمی ارلیشت» و «زاک ون امبرگ »استخدام کرد. این دو به طور مستقیم به «ادی کیو» قائم مقام سرویس‌ها و نرم افزارهای اینترنتی اپل گزارش خواهند داد.

شماره 8 - Mobike سرویس آنلاین اشتراک‌گذاری موتور در چین موفق به دریافت سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری شد.

شماره 9 - پنجاه درصد ترافیک وب از طریق موبایل انجام می‌شود. در حالی که کاربران دسکتاپ و لپ‌تاپ 45 درصد از کل ترافیک را در اختیار دارند که این رقم در مقایسه با سال گذشته 20 درصد کاهش را نشان می‌دهد. پنج درصد نیز از طریق تبلت به اینترنت وصل می‌شوند و تنها 0.12 درصد نیز از طریق ابزارهایی مثل کنسول گیم و ... مرور وب را انجام می‌دهند.

شماره 10 - تحقیقات جدید نشان می‌دهد دولت‌ها برای پروپاگاندا از شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده استفاده می‌کنند. تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد 45 درصد از اکانت‌های دولتی روسیه به شکل بات تعریف شده و دست به تبلیغات گسترده دولتی می‌زنند.

5656

5656

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید

محمدجواد آذری‌جهرمی، خواستار تجدیدنظر در سیاست‌های ضداینترنت توسط مسئولان دولت سیزدهم شد.

وی در کانال تلگرامی خود نوشت: اینکه پس از یک رویه سراسر اشتباه و ناکارآمد که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و با استدلال حفظ امنیت کنکور طی دستورالعمل مصوب شاک دنبال می‌شد، اینترنت موبایل در محل برگزاری آزمون خاموش و موجبات اختلال گسترده در شبکه ارتباطی شهر‌ها فراهم می‌آورد و حتی در برهه‌ای برخی مسئولین دولت سیزدهم در برنامه‌های تلویزیونی سخن از محدودیت‌های گسترده‌تر بر اینترنت در روز‌های برگزاری آزمون می‌کردند، بالاخره در سال جاری این رویه اشتباه کنار گذاشته شد، خبر نیکویی است.

کاش در سایر سیاست‌های ضدیت با اینترنت هم تجدید نظر کنند؛ مردم خوبی‌ها را ارج خواهند نهاد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • سرنوشت لایحه امنیت شغلی به کجا ختم شد؟
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید