Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مردم کمک نکنند قطع آب محتمل است، آغاز تغییر قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران و بی‎میلی کارمندان دولت به سود سهام عدالت از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مردم کمک نکنند قطع آب محتمل است، آغاز تغییر قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران و بی‎میلی کارمندان دولت به سود سهام عدالت از اخباری است که صفحه اقتصاد در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آغاز تغییر قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران/سرمایه‌گذار‌ها نمی‌آیند!
مهر: عضو ستاد پسابرجام اتاق بازرگانی تهران، از آغاز تغییر در قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران خبر داد و گفت: قانون کنونی، مانع جدی در جذب سرمایه است. بهروز علیشیری با تشریح یافته‌های یک گزارش علمی تفصیلی، از آغاز تغییر در قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران خبر داد و گفت: گزارش مقایسه‌ای قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران با بیست کشور جهان نشانگر آن است که قانون کنونی سرمایه‌گذاری خارجی ایران، به تغییرات اساسی نیاز دارد. رئیس کل پیشین سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران که سرپرستی این کار مطالعاتی را به عهده دارد، افزود: قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران نیاز به تغییر و بازنگری اساسی دارد که بر پایه همین نیاز، مطالعاتی به ابتکار ستاد اقتصادی پسابرجام انجام شده که قریب به یک سال به طول انجامیده است؛ به نحوی که این قانون، در چهار حوزه اصلی و تعیین کننده مقرراتی که برای سرمایه‌گذاران خارجی اهمیت دارد، دچار مشکل بوده و یا ناقص و نارسا است. وی تصریح کرد: قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران در شاخص‌های نظام پذیرش و سازمان متولی جذب سرمایه‌گذاری خارجی، نظام مالکیت، نظام نقل و انتقالات سرمایه و همچنین نظام حل و فصل اختلافات بین‌المللی، از نقایص بنیادین رنج می‌برد که باید به سرعت مورد بازنگری قرار گیرد. سرپرست تیم پژوهشی بازنگری در قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران اظهار داشت: در حال حاضر قانون سرمایه‌گذاری خارجی ایران، مجوزمحور است و این اقدام، محیط سرمایه‌گذاری خارجی کشور را مخدوش و هزینه‌زا کرده است؛ ضمن اینکه نظام غربالگری در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی منسوخ شده و باید از آن فاصله گرفت، به نحوی که سازمانی مستقل، حرفه‌ای و با محوریت سیاستگذاری و در یک کلام پیشرو، طراحی و تاسیس گردد. رئیس کل پیشین سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران خاطرنشان کرد: سازمان کنونی سرمایه‌گذاری خارجی با الگوهای مطلوب در کشورهای مشابه فاصله زیادی دارد و نمی‌توان انتظار داشت که با این کارکرد‌ها و ترتیبات مقرراتی، بتوان سرمایه‌گذاری خارجی مورد نیاز رشد اقتصاد ایران را فراهم کرد. رئیس سابق هیات مقررات زدایی کشور تاکید کرد: کشورهایی نظیر عمان، کویت، عربستان سعودی، ترکیه، هند، برزیل و چین طی چند سال اخیر، قانون و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی خود را اصلاح و به سمت ساده‌سازی حرکت کرده‌اند؛ این در حالی است که طی شانزده سال گذشته، هیچ تغییری در قانون و آئین‌نامه‌های سرمایه‌گذاری خارجی ایران صورت نگرفته است. علیشیری گفت: قانون و آئین‌نامه‌های کنونی تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی ایران در حال حاضر، خود مانع جدی در جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان خارجی است و این قانون، تفسیرپذیر، پرهزینه، غیرشفاف و مبهم است.

بی‎میلی کارمندان دولت به سود سهام عدالت/ ۲۲ میلیون نفر شماره حساب ندادند
تسنیم: کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند. از اواخر فروردین امسال سازمان خصوصی‌سازی شرایط را در سامانه سهام عدالت بوجود آورده تا مشولان سهام عدالت با مراجعه به این سامانه اقدام به ورود شماره شبای حساب بانکی خود کنند تا پس از تائید نهایی، از نیمه دوم اسال سود سهام عدالت به حسابشان وارد شود. بر این اساس کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله دارندگان سهام عدالت و نیز مشمولانی هستند که باید برای دریافت سود این سهام شماره شبای حساب بانکی خود را وارد سامانه سهام عدالت کنند. با وجود این، اما سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده است کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور کماکان کمترین آمار ورود و ثبت شماره شبا بانکی در سامانه سهام عدالت را دارند. همچنین این سازمان از تمامی کارمندان دولت و بازنشستگان که در سالهای قبل به همراه خانوار خود در طرح توزیع سهام عدالت ثبت نام شده‌اند و دارنده این سهام می‌باشد درخواست کرده است سریع‌تر برای ثبت شبا بانکی خود در این سامانه اقدام کنند، چرا که فرآیند رسیدگی به شماره‌های شبا و تایید آن در سیستم بانکی امری زمانبر است و به حدود ۱۵ تا ۲۰ روز زمان نیاز دارد. این گزارش می‌افزاید: آمارهای جدید از سامانه سهام عدالت حاکیست که در مدت دو ماه گذشته که از فعالیت این سامانه و دریافت شماره شبای بانکی از مشمولان سهام عدالت می‌گذرد تا کنون از مجموع بیش از ۴۹ میلیون سهامدار عدالت تعداد ۲۷ میلیون نفر شماره شبای بانکی خود را در سامانه این سهام ثبت کرده‌اند. بعلاوه این در این تعداد نیز تعداد ۲۳. ۵ میلیون شماره شبای بانکی پس از بررسی به تأیید رسیده و تعداد ۵۰۰ هزار شماره شبای بانکی نیز تأیید نشده است. همچنین تعداد ۳ میلیون شبای بانکی واردشده توسط مشمولان سهام عدالت نیز در دست رسیدگی نزد سیستم بانکی و بانک‌های کشور است که به‌زودی نتیجه تأیید آن در سامانه اعلام خواهد شد. گفتنی است؛ برای آن دسته از افراد که شماره شبای حساب بانکی آن‌ها تائید نشده است، پیامکی جهت اطلاع ارسال می‌شود تا دوباره یک شماره شبای جدید در سامانه سهام عدالت به ثبت برسانند. همچنین به دلیل این که سهام عدالت، طرحی برای سهامدار شدن و مالکیت دارایی توسط آحاد مردم است، نمی‌توان مثل طرح توزیع یارانه سهام هر فرد را به سرپرست همان خانوار تخصیص داد و شماره شبای حساب هر یک از مشمولان باید جداگانه در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir ثبت شود.

مردم کمک نکنند، قطع آب محتمل است
جام جم آنلاین: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: اگر مردم در مصرف مساعدت و مصارف غیرضروری را به ساعت غیرپیک منتقل کنند، مشکل خاصی در تامین آب در زمان پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت در غیر اینصورت شبکه آب پاسخگو نیست، چون ظرفیت تامین در شبانه روز مشخص است. محمد پرورش با اشاره به اینکه ۸۸ درصد مشترکان تهران را مشترکان خانگی و ۱۲ درصد دیگر را غیرخانگی تشکیل می‌دهند، افزود: ۲۵ خرداد خروجی آب تصفیه خانه‌های شهرتهران به بیش از ۵۲ مترمکعب در ثانیه رسید در حالیکه در زمان پیک مصرف سالانه میزان مصرف ۳۷ تا ۳۹ مترمکعب بود. وی اضافه کرد: روزانه ۴ و نیم میلیون متر مکعب آب در استان تهران یا حدود ۵۲ متر مکعب بر ثانیه مصرف می‌شود که ۳۸ متر مکعب بر ثانیه در شهر تهران و بقیه در شهرستانهای استان است. پرورش گفت:: حد فاصل مصرف در روزهای پیک و معمولی حدود ۱۰ مترمکعب بر ثانیه است که این میزان می‌تواند مصرف سه تا ۴ استان کشور باشد. وی افزود: در سال‌های گذشته که میزان بارش نیز مناسب نبود با شورای تامین استان برنامه ریزی می‌کردیم و انشعاب‌های مشترکان پرمصرف به طور موقت چند ساعت قطع می‌شد. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اضافه کرد: در تابستان و پیک مصرف این شرکت وظیفه دارد به ۱۳ و نیم میلیون نفر از شهروندان خدمات رسانی کند و حتی اگر هزینه تمام شده آب را به عنوان جریمه، مشترکان پرمصرف پرداخت کنند مشکل حل نمی‌شود بنابراین باید عدالت محور کار باشد که البته این نیاز به قانون دارد. پرورش گفت:: روز یکشنبه در دفتر شورای تامین استان مجوزی برای آبفای استان و عواملی که این شرکت معرفی می‌کند در نظر گرفته شد و کارتی به عنوان حافظان آب صادر می‌کنند تا با مشترکانی که در سطح شهر مصرف درست را رعایت نکنند و به طور مثال به شستشوی پیاده رو بپردازند، برخورد شود. وی تاکید کرد: اگر مردم در مصرف مساعدت و مصارف غیرضروری را به ساعت غیرپیک منتقل کنند، مشکل خاصی در تامین آب در زمان پیک مصرف تابستان نخواهیم داشت در غیر اینصورت شبکه آب پاسخگو نیست، چون ظرفیت تامین در شبانه روز مشخص است و اگر این شرکت حتی منابع مالی لازم را داشته باشد اضافه کردن ظرفیت تولید آب، اقتصادی نیست.

نبود شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران به ضرر خودشان است
ایسنا: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار کرد: صنعت نفت ایران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی است و چنانچه شرکت‌های آمریکایی نتواند در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کنند هر دو کشور دچار ضرر می‌شوند. مرتضی بهروزی فر با بیان این که تحریم‌های آمریکا علیه ایران هنوز نهایی نشده است، اظهار کرد: متاسفانه ایران هنوز تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار دارد و فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده و سایر تحریم‌ها هنوز به قوت خود باقی مانده است. وی با تاکید بر این که هرچقدر تحریم‌ها گسترده‌تر شود تاثیر بیشتری روی صنعت نفت ایران می‌گذارد، افزود: تن‌ها موضوعی که نسبت به گذشته فرق کرده این است که قبلا یک اجماع کلی بین همه کشورهای دنیا علیه ایران وجود داشت، اما الان این طور نیست و این آمریکا است که با توجه به سیاست‌های ترامپ تن‌ها مانده و همراهی ندارد. این کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به ذخائر هیدروکربوری ایران، گفت‌: صنعت نفت ایران فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی است و چنانچه شرکت‌های آمریکایی نتواند در صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کنند هر دو کشور دچار ضرر می‌شوند. بهروزی فر ادامه داد: چنانچه صنعت نفت ایران را در ۳۰ سال گذشته بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که حدود ۳۰ سال است که به دلیل تحریم‌ها سرمایه گذاری زیادی در صنعت نفت ایران صورت نگرفته است، عموما صنعت نفت ایران شاهد حضور شرکت‌های بزرگ نفتی در کشور نبوده است. وی تاکید کرد: بنابراین چنانچه تحریم‌ها روی صنعت نفت و حضور شرکت‌های آمریکایی در صنعت نفت ایران داشته باشد این موضوع به ضرر هر دو کشور است، زیرا شرکت‌های نفتی آمریکایی فرصت عظیمی را برای سرمایه گذاری از دست می‌دهند و در مقابل نیز صنعت نفت ایران از حضور این شرکت‌ها بی بهره می‌مانند.


بهره‌وری بنگاه با تبعیض و بهره‌کشی بالا نمی‌رود
ایسنا: عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار گفت: عدم استفاده شایسته از ظرفیت و خلاقیت نیروهای انسانی و کم توجهی به مسایل رفاهی و بیمه‌ای نیروی کار مهمترین دلیل پایین بودن سرانه کار مفید در محیط‌های کار است. حمید نجف اظهار کرد: برای بالا بردن بهره‌وری محیط کار نیازمند استفاده از ظرفیت و توانمندی نیروهای انسانی هستیم به نحوی که انگیزه کار در فرد تقویت و مشتاق انجام کار شود و به دلیل نارضایتی از محیط و شرایط کار یا پایین بودن دستمزد وقت خود را به بطالت نگذراند. وی با طرح این پرسش که چرا در بسیاری از ادارات و سازمانها، متوسط کار مفید به ۲۰ دقیقه بیشتر نمی‌رسد؟ ادامه داد: این امر دلایل مختلفی دارد که یکی از آن‌ها عدم استفاده مفید و شایسته از ظرفیت و توانایی نیروی انسانی است. نجف گفت: بنگاهی که نیروی کارش فقط ۲۰ دقیقه کار مفید دارد هرگز به بهره وری نمی‌رسد. ما نیازمند استفاده از ظرفیتهای علمی کشورهای موفق در این زمینه هستیم و باید از تجربیات الگوبرداری کنیم تا بر اساس آن معیار‌ها پیش برویم. عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار سوء استفاده و بهره‌کشی از نیروی انسانی، تبعیض و مقایسه رفتاری در محیط کار را از دیگر عواملی نام برد که انتظار بهره‌وری و ارائه تولید با کیفیت را ناممکن می‌سازد. نجف افزود: در بعضی از ادارات و کارگاه‌ها مدل کار کردن به گونه‌ای است که کار نکردن یا اصطلاحا وقت گذراندن به یک عادت برای نیروهای انسانی تبدیل می‌شود و ساختار مجموعه، مدیریت حاکم بر آن و اجرا یا عدم اجرای برخی قوانین و مقررات در این زمینه موثر است و در چنین سیستمی اگر چند نیروی فعال هم وجود داشته باشد خود به خود بی انگیزه می‌شوند. وی ناکافی بودن حقوق و پایین بودن دستمزد را از دیگر عوامل موثر در پایین بودن سرانه کار مفید دانست و تاکید کرد: در تمام دنیا اصول بهره‌وری نیروی انسانی با دقت رعایت می‌شود و صاحبان بنگاههای اقتصادی در قبال بازدهی مجموعه و کیفیتی که برای تولید خود متصور هستند، تامین نیروی انسانی و رفاهیات او که شامل خانه، ماشین و دستمزد مکفی است در نظر می‌گیرند به همین دلیل می‌بینیم که فرد حتی قبل از شروع کار دستمزد یا پاداش می‌گیرد تا با انگیزه قوی‌تر مشغول کار شود و طبعا در این حالت سطح انتظار و توقع از نیروی کار بالا می‌رود.

دلیل افزایش قیمت دلار چیست؟
اتاق خبر ۲۴: یکی از فعالان بازار ارز دلیل افزایش قیمت دلار را افزایش تقاضا دانست و اظهار داشت: بانک مرکزی هم قیمت‌های خود را همراه با نرخ‌های بازار بالا برده که یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت دلار است. وی ادامه داد: بسیاری از وارد کنندگان در ماه رمضان خرید نکرده اند و در حال حاضر برای تهیه دلار به بازار مراجعه کرده اند و این افزایش تقاضا سبب افزایش قیمت دلار شده است. این فعال بازار سرمایه گفت: دلار شنبه هفته جاری ۳ هزار و ۷۳۵ تومان بود که امروز به ۳ هزار و ۷۵۵ تومان رسیده است. همچنین سلیمانی یکی دیگر از فعالان بازار ارز افزایش قیمت دلار را بخاطر تحولات منطقه‌ای در هفته گذشته و افزایش تقاضاهای داخلی می‌داند. وی گفت: در سکه افزایش قیمت چندانی نداشتیم و مختصر افزایش قیمت هم بخاطر افزایش قیمت دلار بوده است.

تولید خودروهای بی‌کیفیت را متوقف کنید
آخرین خبر: یک کارشناس صنعت خودرو از شرکتهای ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو خواست تولید خودروهای با کیفیت پایین را متوقف کنند. امرالله امینی، در پاسخ به اینکه بررسی گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای داخلی نشان می‌دهد که ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو ماه‌ها و بلکه سال‌ها است که برخی محصولاتشان را در پایین‌ترین سطح کیفی تولید می‌کنند و ارتقایی در کیفیت این محصولات صورت نگرفته است، اظهار کرد: مشکل ما در حوزه کیفیت خودروهای داخلی این است که اگرچه هر ماه گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی تهیه و منتشر می‌شود، اما به این گزارش‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود. وی با بیان اینکه در دنیا مهمترین موضوع در تهیه گزارش‌های کیفی محصولات از جمله خودرو، ضمانت اجرایی داشتن این گزارش‌ها است، خاطرنشان کرد: البته فرق ما با دنیا این است که سیستم‌های بازرسی مشکلات و کاستی‌های کیفی خودروهای تولیدی را بررسی و اعلام می‌کنند، اما این تذکرات اجرایی نمی‌شود. عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به اینکه چرا به گزارش‌های ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی ترتیب اثر داده نمی‌شود؟ اظهار کرد: این را باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت پرسید. قانونا این وزارتخانه مسوول نظارت بر خودروسازان و ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بوده و باید در برابر مشکلات فعلی پاسخگو باشد.
بررسی جدیدترین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی (اردیبهشت ماه ۱۳۹۶) نشان می‌دهد که همچون ماه‌های پیش از آن برخی از خودروهای تولیدی از سوی ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان خودرو همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی و با همان کیفیت سابق تولید می‌شوند. این خودرو‌ها شامل سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس، سمند، پژو پارس، پژو ۴۰۵، لیفان ایکس ۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ هستند که تن‌ها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند. در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره کسب می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۳۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

تابناک _ رئیس جمهور تاکید کرد: وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، به همه مسئولان اعلام کرده ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده ایم.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جمع مردم جنوب غرب تهران با اشاره به ساخت دو میلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن تصریح کرد: اگر سالی یک‌میلیون مسکن در ادوار قبل ایجاد می‌شد امروز با مشکل مسکن در استان ها مواجه نبودیم ولی این اتفاق رقم نخورد.طبق قانون و نیاز کشور اگر یک میلیون مسکن در سال ایجاد شود، نیاز ها در این زمینه برطرف می‌شود.

رئیس جمهور بیان کرد: میزان اراضی که در دولت سیزدهم به محدوده شهری در سراسر کشور متصل کردیم با گذشته قابل قیاس نیست.دومیلیون‌و ۴۰۰ هزار مسکن در حال ساخت است و شبانه روز وزارتخانه ها و دستگاه ها در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

دولت از هدفگذاری ایجاد اشتغال به هیچ وجه عقب نیست

رییس جمهور خاطر نشان کرد: رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا از ضرورت‌هایی است که آغاز شده و نیمی از میزانی که هدف گذاری شده انجام شده است.در تهران خاموشی‌های زیادی داشتیم و در مجموع ۲۲ هزار مگاوات کسری و ناترازی برق داشتیم امروز در خدمت شما خانواده معظم و معزز شهیدان این منطقه عرض می‌کنم که با تولید برق ۸۰۰۰ مگاوات ناترازی رفع شده است و مابقی نیز به سرعت در حال پیگیری است.

وی بیان کرد: از مشکلات این منطقه و بسیاری از مناطق و جوانان تهران، مشهد و سایر نقاط کشور بیکاری بود در برنامه‌ریزی دولت اعلام کردیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد شود اگر پیش از این ایجاد می‌شد در حال حاضر با این مشکل مواجه نبودیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه از وعده ایجاد اشتغال به هیچ عنوان عقب نیستیم، اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها آمار بیکاری کاهش جدی را نشان می‌دهد و بعضاً به ۵ درصد رسیده است.حتماً می‌توان با اتکا به داشته‌های کشور کاری کرد که خانواده‌های عزیز ما دغدغه بیکاری فرزندان خود را نداشته باشند.

هرآنچه به نفع مردم باشد انجام می‌دهیم

رئیس جمهور در جمع مردم جنوب غرب تهران بیان کرد:اینطور نیست که ندانم در زندگی‌مردم چه می‌گذرد قبل از اینکه به جمع شما بیایم برای حل مسائل تشکیل جلسه دادیم و مسائل بهداشتی که از موضوعات این منطقه است برایش زمان‌بندی شد تا مشکلات مرتفع شود. بافت فرسوده از دیگر نکاتی بود که مطرح شد و باید بسته تشویقی در این زمینه قرار داد.

وی گفت:دولت از کنارچاله ها نمی‌گذرد مگر اینکه برای آنها چاره اندیشی کند. هرآنچه به نفع مردم باشد انجام میدهیم.

همانطور که وعده دادیم، مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم

رئیس‌جمهور بیان کرد:بنای بنده طلبه خدمتگزار صداقت با مردم است آنچه را تشخیص می‌دهیم اگر در جایی به هر دلیلی نشد، در کنار کارهای انجام شده، آن را نیز به مردم اعلام خواهیم کرد.

رییسی تاکید کرد: ما وعده‌های خود را از یاد نمی‌بریم این دولت بنا دارد که صادق الوعد باشد، بدانید و آگاه باشید که به همه مسئولان اعلام کرده‌ام، نه فقط اعلام بلکه اقدام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد.بدانید در این دولت همانطور که بارها اعلام کردیم در تمام استان‌ها در تمام شوراهای اداری، ما مخالف هرگونه رابطه ناسالم، تبعیض، پارتی‌بازی و رشوه در تمام ادارات و سازمان‌های کشور هستیم.

بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد

رئیسی بیان کرد: موسسات بانکی که اضافه برداشت از بانک‌دارند موجب تورم‌می شوند، در سال گذشته سه موسسه متخلف را بدلیل رعایت نکردن مقررات منحل کردیم. بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند حتما منحل خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمام توان دولت این است که با استفاده از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد نسبت به وضعیت اقتصادی اقداماتی انجام دهد تا شرایط اقتصادی برای زندگی مردم بهبود بخشیده شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: نمی خواهم به گذشته نگاه کنم که چه کردند و نمی خواهم بگویم دولت چه چیزی را تحویل گرفت چون این روش را در این جمع باصفای شما مردم نمی پسندم که بگویم اما در جلسات کارشناسی ممکن است بگوییم که چه وضعیتی تحویل شد و ما کجا بودیم.شهریور ۱۴۰۰ که دولت آغاز شد با کسری بودجه مواجه بودیم یکی از نگرانی های مردم تورم است که نگرانی درستی است و باید تورم را کاهشی کنیم.

وی تصریح کرد: با کمک مردم و فعالان اقتصادی در حال حاضر تورم کاهشی شده اما بدانیم عامل تورم چیست؟ چون برخی موارد معلول است و باید علت را بررسی کرد و از بین برد.یکی از علت های تورم کسری بودجه است به این معنا که دولت بیش از توان و درآمد، هزینه داشته باشد و هزینه بر دولت بار کنیم که فشار آن بر مردم می آید.

رییس جمهور گفت:دولت سیزدهم تلاش کرد اولا کسری بودجه باقی مانده از دولت قبل که قریب به ۴۸۰ هزار میلیارد تومان را بتواند به نحوی پشت سر بگذارد که روی زندگی مردم فشار نیاید.تنها راه آن افزایش تولید بود که با ایجاد درآمد، مسأله را حل کنیم وگرنه اگر قرار بود از بانک مرکزی استقراض شود یا پول چاپ کنیم، باز هم فشار نهایی بر مردم تحمیل می شد.نتیجه این شد که ۱۴۰۰ را پشت سر گذاشتیم و کسری بودجه با تولید و ایجاد درآمد حل شد.در ۱۴۰۱ تلاش شد که منابع و مصارف ما همخوانی داشه باشد که کار جدیدی بود.

وی خطاب به نمایندگان بیان کرد: بارها از دوستان مجلس خواسته ایم که به لایحه بودجه ای که به مجلس داده می شود، هزینه جدید افزوده نشود و هزینه ها را کاهش دهند نه افزایش.اول باید به منابع‌مان نگاه کنیم چه چه میزان پول داریم بعد به مصارف‌مان بنگریم که چه قدر هزینه داریم.همیشه قرارمان این بود که در لایحه بودجه ای که ما تنظیم می کنیم کسری بودجه که به بیان رهبر انقلاب ام الخبائث است و مشکلات را ایجاد می کند، نباشد.

بنای ما تعامل با کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند

رئیس جمهور گفت:بنای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقاومت و ایستادگی در برابر همه دشمنان است.به مردم پاکستان به نمایندگی از شما مردم گفتم که پیام ما به دشمنان ایستادگی ‌ومقاومت است.همچنین پیام‌ما برای دوستانمان همبستگی و پیوند اخوت است، بارها اعلام‌کردیم هرکس در دنیا دست به طرف ما دراز کند با محبت دستای اورا میفشاریم و بنای ما تعامل و همکاری با همه کشورهایی است که می خواهند با جمهوری اسلامی روابط سالم و سازنده داشته باشند.

رفتار با دانشجویان چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد

رئیسی افزود:غزه تابلویی در جلوی چشم‌جهان ترسیم کرده که در آن نورانیت، ایستادگی و مقاومت و جانفشانی در راه خدا به تصویر کشید همچنین کودک‌کشی ونسل کشی وجنایت علیه بشریت هم در غزه به نمایش گذاشته شد. اینها جنایتکاران در تاریخ و بزرگترین ناقضان حقوق انسان هستند.

وی گفت: مگر تا دیروز نمی‌گفتند به دانش و دانشگاه احترام میگذاریم دیدیم که چگونه پلیس به مراکز دانشگاهی حمله کرد و دانشجویانی که از غزه و فلسطین حمایت کردند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. رفتار با دانشجویان چهره واقعی آمریکا را به جهان نشان داد.

 

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات اولویت‌دار این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جلسه پیگیری موضوعات ویژه، دستوراتی را برای رفع هر چه سریع‌تر این مشکلات صادر کرد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در راستای سفرهای استانی و در اولین برنامه از سلسله بازدیدها از محلات تهران و پیگیری مشکلات مردم، پس از بازدید از بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ در جنوب غرب پایتخت، در جلسه پیگیری موضوعات ویژه این دو منطقه در مسجد ابوذر، واقع در محله فلاح حضور یافت و پس از شنیدن گزارش مسائل و مشکلات اولویت‌دار مردم این مناطق، دستوراتی جهت تسریع در رفع این مشکلات صادر کرد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، وزاری بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشتند، ابتدا موضوع کمبود فضاهای بهداشتی و درمانی و همچنین توسعه و تجهیز چهار بیمارستان موجود در این مناطق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیسی پس از شنیدن گزارشات معاون اجرایی رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاندار تهران، مقرر کرد موضوع تامین مالی فاز۱ طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد در اسرع وقت از سوی وزارت بهداشت تامین و این بیمارستان تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

همچنین جهت تامین زمین مورد نیاز برای توسعه بیمارستان ضیائیان مقرر شد شهردار تهران طی جلسه‌ای با وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، موضوع استفاده از زمین‌های متعلق به این وزارتخانه را بررسی و پس از احصا راهکار، نتیجه را جهت تصویب به دولت ارائه کنند.

همچنین با دستور رئیس جمهور در این جلسه مقرر شد مشکل تجهیز بیمارستان‌های این دو منطقه با همکاری وزارت بهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین این حوزه در اسرع وقت رفع شود.

مشکل کمبود سرانه آموزشی در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران از دیگر موضوعات ویژه و اولویت‌دار این مناطق بود که در این جلسه در حضور رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با دستور رئیس جمهور و ناظر به نیاز مبرم مردم این مناطق به فضاهای آموزشی مقرر شد در مرحله اول در هر منطقه ۳ تا ۵ مدرسه به فوریت احداث شود.

همچنین بنا به تاکید رئیس جمهور و در راستای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر، به ویژه در میان نسل جوان مقرر شد در هر یک از این مناطق دو مجموعه ورزشی احداث شود.

رئیسی از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست به منظور اجرای عدالت آموزشی برای کاهش هر چه بیشتر مدارس دو شیفته در این مناطق در اسرع وقت برنامه‌ریزی و اقدام کند.

سومین موضوع ویژه و اولویت‌دار مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران نیز موضوع بافت فرسوده در این مناطق بود که رئیس جمهور پس از شنیدن گزارش معاون اجرایی، وزیر راه و شهرسازی، شهردار و استاندار تهران، با تاکید بر اهمیت نقش مشارکت مردمی در حل این مشکل، از مسئولان مربوطه خواست با بررسی راهکارهای قانونی، بسته تشویقی شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها و تسهیلات حمایتی دولت برای بازسازی بافت فرسوده توسط مردم را تهیه و تدوین و در این مناطق به شکل عمومی اطلاع‌رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد | مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • به بهانه کاهش نرخ زاد و ولد در ایران/ چرا زنان ایرانی میلی به فرزندآوری ندارند؟
  • بانک‌هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/ مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • کارمندان دولت حتما بخوانند/ ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند؟