Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- فرماندار شهرستان هرسین گفت: گلیم هرسین به ثبت ملی رسیده و پیگیر امورات مربوط به ثبت شهرستان هرسین به عنوان پایتخت و شهر گلیم جهان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه شنبه نشست راهکارهای تقویت و توسعه بخش صنایع دستی شهرستان هرسین با حضور فرماندار هرسین و معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست درباره موضوعات ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، بررسی وضعیت اعتبارات آموزشی حوزه صنایع دستی و ثبت و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم بحث و گفتگو شد.

امیر شاه آبادی، فرماندار شهرستان هرسین در این نشست بر ضرورت معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم تأکید کرد و اظهار داشت: حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان هرسین بسیار متنوع و گوناگون است و می توان در این راستا به گلیم که حاصل ذوق، هنر، ابتکار و خلاقیت بافندگان آن است اشاره نمود .

وی تصریح کرد: گلیم هرسین به ثبت ملی رسیده و بصورت مستمر پیگیر امورات مربوط به ثبت شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر گلیم جهان هستیم.

شاه آبادی ادامه داد: ۳۶۰۰ نفر در شهرستان هرسین موفق به دریافت کارت شناسایی صنایع دستی شده اند و از این تعداد ۳۳۰۰ نفر در رشته گلیم بافی، ۲۰۰ نفر در رشته سرمه دوزی و ۱۰۰ نفر در رشته گیوه بافی فعالیت می‌کنند.

فرماندار هرسین بیان داشت: در کمیته برنامه ریزی مبلغ ۶۵ میلیون تومان به منظور آموزش و ترویج صنایع دستی و تعمیر و تجهیز ساختمان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داده ایم و همچنین با جانمایی زمین پیگیر ساخت و ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی به منظور معرفی آثار هنرمندان هرسینی می باشیم.

امیر شاه آبادی از صنعت گلیم بعنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی و فرهنگی شهرستان هرسین نام برود و تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، ثبت جهانی گلیم و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم گامی مهم در جهت صادرات این محصول، اشتغازایی و جذب توریسم در منطقه به شمار می رود.

به گفته شاه آبادی، گلیم هرسین با برنامه ریزی منسجم و نگاهی جامع و فراگیر معرف فرهنگ و هنر ایرانیان در عرصه جهانی خواهد بود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم