Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@15:22:21 GMT

عملیات موشکی سپاه نمادی از اقتدار ملی است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۰۲۸۷

سخنگوی دولت گفت: اگر ٢٩ اردیبهشت به عنوان نمادی از انسجام ملی معرفی شود، اقدام نیروهای مسلح و سپاه عزیز نمادی از اقتدار ملی است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری خود افزود: این اقتدار نشان داد که این اقدام فقط برای امنیت ملی ما نیست و امنیت منطقه را هم در نظر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی دولت اضافه کرد: داعش پدیده تروریستی است که منطقه را مخدوش کرده و این اقدام نشان داد جمهوری اسلامی ایران در راه مبارزه با تروریست ها همواره امنیت منطقه را در صدر برنامه دارد.

نوبخت ادامه داد: کشورهای همسایه از این اقتدار ملی ایران باید خرسند باشند و احساس آرامش کنند. در کنار این فعالیت، سربازان گمنام امام زمان(عج) نیز با شناسایی کانون های وارداتی مجموعه تروریستی برخورد و اقدام نظامی صورت گرفته را تکمیل می کنند.

کاهش آسیب های اجتماعی در سال 95
سخنگوی دولت با اشاره به جلسه بررسی آسیب های اجتماعی گفت: با بررسی های صورت گرفته در حوزه خشونت شاخص های سال گذشته نسبت به سال ٩٤، در بخش قتل هفت درصد و در بخش نزاع و درگیری، ١٥درصد کاهش داشته است.

نوبخت افزود: در بخش مسائل اخلاقی و مزاحمت برای نوامیس٢٢درصد، تجاوز به عنف ١٧درصد و سرقت هم سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو هزار و ٤٧٧ میلیارد تومان برای مسائل آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد که آثار آن نیز در شاخص ها مشهود است.

پشتیبانی دولت از دکترین بازدارندگی
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه نظر دولت نسبت به ادامه برنامه های موشکی چیست، با اشاره به اقدام روز گذشته سپاه پاسداران در تنبیه گروهک تروریستی داعش گفت: دولت از این قبیل فعالیت ها در چارچوب دکترین بازدارندگی پشتیبانی خواهد کرد.

نوبخت افزود: صریح ترین نظر دولت در خصوص تقویت بنیه دفاعی و افزایش توان موشکی توسط رئیس جمهوری بیان شد که از همه فعالیت های موشکی سپاه و نیروهای مسلح پشتیبانی می کند و محدودیتی برای تقویت بنیه دفاعی و افزایش توانایی موشکی قائل نیست.

وی ادامه داد: توان دفاعی و تقویت بنیه دفاعی کشور قابل مذاکره و مماشات با هیچ یک از دول زیاده‌خواه خارجی بویژه آمریکا نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امنیت ملی ما به هیچ وجه مخل امنیت ملی همسایگان نبوده و نخواهد بود، گفت: این فعالیت ها را در چارچوب دکترین بازدارندگی ادامه خواهیم داد و دولت پشتیبانی خواهد کرد.

سپرده گذاران ثامن نگران نباشند
نوبخت در پاسخ به اینکه دولت چه برنامه ای برای نگرانی مردم نسبت به وضعیت موسسه ثامن دارد، اظهار داشت: همانطور که بانک مرکزی اطلاع رسانی کرد، ساماندهی بازار غیر متشکل تولید و نهادها و موسساتی که از مجوز لازم و کافی برخوردار نیستند یکی از تعهدهای بانک مرکزی بود.

وی افزود: این موضوع در شورای عالی امنیت ملی ارائه شد و شورا نیز به این اقدام در جهت پشتیبانی، تصمیمات لازم را ابلاغ کرد و از بانک مرکزی انتظار این است که با دقت مسائل را دنبال کند تا در جهت تقویت نظام بانکی با ادغام بانک ها قدرت عملیاتی آن ها را افزایش دهد.

سخنگوی دولت گفت: این اقدام همواره با یک نوع مقاومت هایی همراه است که آثار آن در سپرده گذاران و با القائاتی که صورت می گیرد، موجب تحریک افراد می شود که ضرورت دارد بانک مرکزی با اطلاع رسانی اهداف خود را به پیش ببرد.

نوبخت تصریح کرد: به سپرده گذاران اطمینان می دهم نگران نباشند و بانک مرکزی در جهت استیفای حقوق آن ها حرکت خواهد کرد.

امنیت منطقه و بهبود روابط دو جانبه محور پیام رئیس جمهوری به امیر قطر
نوبخت در پاسخ به اینکه محتوای پیام شفاهی رئیس جمهوری در دیدار جابری انصاری با مقامات قطری چه بوده است، گفت: این پیام در خصوص مسائل امنیت منطقه و بهبود روابط دو جانبه بوده است.

وی افزود: کشور قطر همیشه در خصوص مباحث منطقه ای، موضع معقول تری نسبت به برخی دیگر کشورها داشته است، البته کشورهای دیگری هم در منطقه هستند که به هیچ وجه از سیاست های اشتباه و خودکامه عربستان تبعیت نمی کنند و قطر امروز هزینه این تفاوت نظر خود با عربستان را پرداخت می کند.

برجام محدود کننده فعالیت های موشکی و دفاعی ایران نیست
نوبخت در پاسخ به اینکه بعد از برجام برخی به دولت خرده می گرفتند که چرا به بنیه دفاعی توجهی نداشته ولی امروز شاهد افتخارات با ارزشی از نیروهای مسلح هستیم، گفت: این گزاره نادرستی بود و به هیچ وجه و بویژه برجام محدود کننده فعالیت موشکی و قدرت دفاعی ما نیست و صرفا در ارتباط با مباحث هسته ای صورت گرفته است.

وی افزود: برجام به این دلیل بود که آن ها خواهان فعالیت نظامی هسته ای ما نبودند که البته ما چنین فعالیتی نداشتیم و حاضر بودیم به آنان اطمینان دهیم و این تاییدیه از سوی آنان صورت گرفت اما فعالیت دفاعی به خصوص ابزارهای موشکی، سیاست غیرقابل بازگشت بوده و از آن دفاع می کنیم.

مصالح ملی در همه قراردادها مد نظر است
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه سازمان دیده بان پیشرفت در خصوص انعقاد قرارداد توسعه پارس جنوبی با توتال هشدارهایی داده است، در این زمینه چه نظر دارید، گفت: چارچوب قراردادهای نفتی تحقیقا فرآیند طولانی و پر پیچ و خمی دارد که دولت آن را طی و هموار کرد تا اگر کسی دغدغه ای دارد شنیده شود و فکر نمی کنم هیچ سازمانی حساس تر از دولت نسبت به مصالح ملی باشد و این موضوع در همه قرار دادها مد نظر قرار گرفته است.

روابط اقتصادی و ملاحظات منطقه ای دستور کار سفر العبادی به تهران
نوبخت در پاسخ به اینکه سفر نخست وزیر عراق به تهران به موضوع عربستان و کویت ارتباط دارد یا خیر و حامل چه پیامی است؟ گفت: روابط ما با عراق در جمع کشورهای همسایه، روابط ممتازی است و در سه عرصه قابل مقایسه با دیگر کشورها است.

وی تاکید کرد: اولین روابط مذهبی، برادری و دینی است و دوم با توجه به اینکه با عراق مرز مشترک داریم بهترین روابط اقتصادی را می توانیم با عراق داشته باشیم و گفت و گوها در عرصه اقتصادی در سفر منطقه ای نخست وزیر عراق در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: عرصه سوم فعالیت مشترک با پشتیبانی ایران در خصوص اقدام عراق برای مقابله با تروریسم است که جمهوری اسلامی ایران از نظر مستشاری کمک می کند.

نوبخت ابراز امیدواری کرد: در این مذاکرات بتوانیم شاهد بهبود در سه عرصه باشیم و ملاحظات منطقه ای هم از این سه عرصه خارج نیست که منجر به بهبود شرایط منطقه ای خواهد شد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، با گذشت ۲۱۳ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه عملیات‌های گروه‌های مقاومت فلسطین علیه سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) از موشک‌باران شهرک‌های صهیونیست‌نشین «سدیروت»، «مفلاسیم» و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه خبر داد.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) نیز اعلام کرد که محور «نتساریم» را با سامانه موشکی کوتاه‌برد «رجوم» هدف قرار داده است.

همچنین بر اساس اعلام قسام این گردان‌ها به همراه گردان‌های «شهید جهاد جبریل» اتاق فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در محور «نتساریم» را با موشک‌های کوتاه‌برد «۱۰۷» هدف قرار داده‌اند.

علاوه بر این مبارزان گردان‌های قسام در عملیات مشترک با گردان‌های «شهید جهاد جبریل» نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در محور «نتساریم» با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

نیروهای «شهید عمر القاسم» نیز از حمله خمپاره‌ای به جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در موضع صهیونیستی «صوفا» خبر داد.

کد خبر 6098665

دیگر خبرها

  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • میوه‌های «وعده صادق» در موازنه جدید منطقه
  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است