Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:09:51 GMT

هرسین پایتخت جهانی گلیم می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۴۰۶۴۵

هرسین پایتخت جهانی گلیم می شود

به گزارش ایرنا، امیر شاه آبادی روز سه شنبه در جلسه راههای تقویت و توسعه بخش صنایع دستی شهرستان هرسین که با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در فرمانداری هرسین برگزار شد، بر ضرورت معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم تأکید کرد.
وی اظهار داشت: حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان هرسین بسیار متنوع و گوناگون است و می توان در این راستا به گلیم که حاصل ذوق، هنر، ابتکار و خلاقیت بافندگان آن است اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شاه آبادی ادامه داد: سه هزار و 600 نفر در شهرستان هرسین موفق به دریافت کارت شناسایی صنایع دستی شده اند و از این تعداد سه هزار و 300 نفر در رشته گلیم بافی، 200 نفر در رشته سرمه دوزی و 100 نفر در رشته گیوه بافی فعالیت می کنند.
فرماندار هرسین بیان داشت: در کمیته برنامه ریزی مبلغ 650 میلیون ریال به منظور آموزش و ترویج صنایع دستی و تعمیر و تجهیز ساختمان اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اختصاص یافته و همچنین با جانمایی زمین پیگیر ساخت و ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی به منظور معرفی آثار هنرمندان هرسینی می باشیم.
شاه آبادی از صنعت گلیم بعنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی و فرهنگی شهرستان هرسین یاد کرد و خاطرنشان ساخت: ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، ثبت جهانی گلیم و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم گامی مهم در جهت صادرات این محصول، اشتغالزایی و جذب توریسم در منطقه به شمار می رود.
به گفته وی، گلیم هرسین با برنامه ریزی منسجم و نگاهی جامع و فراگیر معرف فرهنگ و هنر ایرانیان در عرصه جهانی خواهد بود.
در این نشست در باره موضوعات ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات صنایع دستی، بررسی وضعیت اعتبارات آموزشی حوزه صنایع دستی و ثبت و معرفی شهرستان هرسین بعنوان پایتخت و شهر جهانی گلیم بحث و گفتگو شد.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار: مجید رحمتی ** انتشار دهنده: علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۴۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان

محمد علی زلفی گل وزیر علوم گفت: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم.

وی افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وزیر علوم بیان کرد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد